Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-01, 11:45
Medlem
Har Walkie-Talkie observationerna någonting med Palmemordet att göra?

Ännu en Walkie-Talkie-observation | Palmemordet
https://www.youtube.com/watch?v=hB4-gPAI6WM
Citera
2022-09-01, 15:00
På truefact.se forumet så är det en nimrodnilsson som för 2 h sen hört "Jag är avslöjad av finska flickor" istället för det Matte hörde "Bo Arne känner dom till trappan" Är det någon mer som hör Jag är avslöjad av finska flickor? https://youtu.be/_B8a_RRN4p8?t=374 https://www.truefact.se/forum/lac-banden/jag-ar-aaavslojad-av-flick-or-eller-finskor Jag tycker också det låter som Jag är avslöjad av finska flickor
Ps det är alltså första meningen
Citera
2022-09-01, 16:08
Medlem
"Avsnitt 121 av Palmemordspodden - en podcast om Palmemordet. Under de 21 säsonger kriminalmagasinet Veckans brott sändes i SVT var Palmemordet ett självklart återkommande ämne -- trots att man kan påpeka att det är att betrakta som århundradets brott snarare än just veckans. Journalisten Camilla Kvartoft fick under programmets gång prova på allt från att gräva ner grisar och räkna kossor till att springa Palmemördarens flyktväg och utsättas för tårgas. Och så var det ju den där episoden när Krister Petersson plötsligt avslöjade att han skulle lösa mordet. Det blir också snack om Byhåla, hur man charmar Leif GW Persson med gummistövlar, och mycket mycket mer. Du ska lyssna! Prenumerera på PALMEMORDSPODDEN och få avsnitt varje vecka för nästan inga pengar alls! Klicka dig in på underproduktion.se/pmp! Gå med i PALMEMORDSPODDEN - eftersnack på facebook:"

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9wYWxtZS5saWJzeW4uY29tL3Jzcw/episode/MWJiMWI1MzktOTc3Yi00MTE4LWFiMjUtMDc1MmM1YTFmMzE2?h l=sv&ved=2ahUKEwjVmZeZ4fP5AhXN_CoKHbC9CWMQjrkEegQI AxAL&ep=6
Citera
2022-09-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
På truefact.se forumet så är det en nimrodnilsson som för 2 h sen hört "Jag är avslöjad av finska flickor" istället för det Matte hörde "Bo Arne känner dom till trappan" Är det någon mer som hör Jag är avslöjad av finska flickor? https://youtu.be/_B8a_RRN4p8?t=374 https://www.truefact.se/forum/lac-banden/jag-ar-aaavslojad-av-flick-or-eller-finskor Jag tycker också det låter som Jag är avslöjad av finska flickor
Ps det är alltså första meningen
Hör också ”Jag är avslöjad av finska flickor”
Citera
2022-09-01, 17:20
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
sluta lyssna på hans dravel. fråga dig istället varför detta skulle vara med på ljudupptagning!? skulle poliser ha stått bredvid samtidigt som det hände? Mat*e tror på detta själv men det luktar paranoia lång väg.
Citera
2022-09-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Jag tror du tillskriver BJT närmast omänsklig kapacitet. Som om han skulle stå högre än en ÖB 1986.

Din NATO-konspiration haltar också ordentligt. Den har inte varit framgångsrik sen 1986 förrän nu.
Det krävdes då en överaggression från Ryssland, men det kanske var amerikanerna som lurade Putin att anfalla Ukraina?

Hur ser knytningen ut mellan Theutenberg och operatörerna? Det finns ännu ingen som lyckats plocka ned Forsberg och Nilsson till mordplatsen.

Jag utesluter fortfarande få alternativ. Det är teoretiskt möjligt att du skulle kunna ha rätt, men du har inte visat några konkreta belägg för någon av dina konspiratörers närvaro i gathörnet Sveavägen/Tunnelgatan än.

Notera gärna att det är Teutenbergs egna ord och påståenden jag baserar mig på inte något jag fantiserar ihop.

Nätverken är mycket tydliga och kopplingarna inte det minsta hemliga.

Donald är den som känner Stay behind grupperna han påstår sig möta som skall vara de wt oersoner som observeras. Problemet med det är att nu var vare sig han eller de där annat än före 18 tiden dvs förklaringen haltar. Det slutar inte där. De uppdrag har från början påstod sig vara på (påstådda bulfarer) var inte sant. I själva verket var han i Sockholm helt privat. Tidigare på radio har Donald berättat hur han var del och gnist i en SB grupp på Gotland.

Poliserna i knarkspan hörde sannolikt till Sb i vissa fall.

Att de inte kunnat föras ner till Sveavägen beror enbart på att det är det enda spår man inte gått till botten med.i utredningen utan det har viftats bort gång på gång. Alla andra spår är ickespår. Det finns inga alternativ annat än detta.

Min kvalificerade gissning är att det var Donald som teccknerskan såg. Likheten är slående och jag såg det direkt.

ATT PÅ NÅGOT SÄTT KRÄVA konkreta bevis som utredningen sopat under mattan är bara barnsligt.

Motiv, medel tillfälle samt framför allt aktiviteten för att hindra att mordet löses gör att det är det enda vi hat kvar.

Näss var av samma åsikt. Tore och Näss kallade dem vår egen bakgård.

Du måste förstå att jag rörde mig i centrala politiska och underrättelsekretsar sedan sent 70 tal. Tennstopet mm är hemmarink.

Jag har träffat hela galleriet här och folk i regeringskansliet och hört det som sägs mellan skål och vägg.

Teutenberg var binngalen tiden innan mordet. Det hölls möten om den saken på hög nivå med ÖB. Han fick inget gehör i HK men det fanns de som lyssnade i marginalen men det kunde man inte anse sig ha råd att skylta med. ÄRLIGT trodde man nog det var mest hetluft men det var ett misstag. INFÖR faktum insåg man att det var omöjligt att berätta eller ens undersöka.

Natoagenterna i Politiken och inom militären såg sin chans till morgonluft.

Så det var locket på och hela cirkusen med Ebbe innan man fick kontroll. WT SPÅREN var hotetoch då fick Engström bli nödlösning. Där finns kopplingarna direkt till mordplatsen och där hittar vi fingret som tryckte av.

För övrigt hittades och destruerades vapnet i ett utrymma i underjorden när Skandiahuset bara var en fasad kvar. Detvar en sk godislåda man hittade. Enlig en källa.
Citera
2022-09-01, 18:50
Medlem
Ja, det förstås - näsa etc växer ju delvis med åldern...
Citera
2022-09-01, 19:55
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Notera gärna att det är Teutenbergs egna ord och påståenden jag baserar mig på inte något jag fantiserar ihop.

Donald är den som känner Stay behind grupperna han påstår sig möta som skall vara de wt oersoner som observeras. Problemet med det är att nu var vare sig han eller de där annat än före 18 tiden dvs förklaringen haltar. Det slutar inte där. De uppdrag har från början påstod sig vara på (påstådda bulfarer) var inte sant. I själva verket var han i Sockholm helt privat. Tidigare på radio har Donald berättat hur han var del och gnist i en SB grupp på Gotland.

Att de inte kunnat föras ner till Sveavägen beror enbart på att det är det enda spår man inte gått till botten med.i utredningen utan det har viftats bort gång på gång. Alla andra spår är ickespår. Det finns inga alternativ annat än detta.

Min kvalificerade gissning är att det var Donald som teccknerskan såg. Likheten är slående och jag såg det direkt.

ATT PÅ NÅGOT SÄTT KRÄVA konkreta bevis som utredningen sopat under mattan är bara barnsligt.

Motiv, medel tillfälle samt framför allt aktiviteten för att hindra att mordet löses gör att det är det enda vi hat kvar.

Du måste förstå att jag rörde mig i centrala politiska och underrättelsekretsar sedan sent 70 tal. Tennstopet mm är hemmarink.

Jag har träffat hela galleriet här och folk i regeringskansliet och hört det som sägs mellan skål och vägg.

Teutenberg var binngalen tiden innan mordet. Det hölls möten om den saken på hög nivå med ÖB. Han fick inget gehör i HK men det fanns de som lyssnade i marginalen men det kunde man inte anse sig ha råd att skylta med. ÄRLIGT trodde man nog det var mest hetluft men det var ett misstag. INFÖR faktum insåg man att det var omöjligt att berätta eller ens undersöka.

Så det var locket på och hela cirkusen med Ebbe innan man fick kontroll. WT SPÅREN var hotetoch då fick Engström bli nödlösning. Där finns kopplingarna direkt till mordplatsen och där hittar vi fingret som tryckte av.

För övrigt hittades och destruerades vapnet i ett utrymma i underjorden när Skandiahuset bara var en fasad kvar. Detvar en sk godislåda man hittade. Enlig en källa.

Jag tror säkert att du har varit med och du har poänger med att det finns saker man inte vill lyfta på. De flesta som satt sig in i materialet delar nog den uppfattningen. Tydligast kring WT och frånvaron av fordonsgranskningar.

Jag vet inte om BJT har hävdat att han hade bättre detaljkunskap än ÖB, men tanken är helt orealistisk. Lennart Ljung hade suttit i nästan 8 år när mordet skedde.

Tvärtom, så var det enligt Dalsjös avhandling i princip han, Anders Thunborg och en flygvapenöverste som hade den bästa kunskapen.

BJT nuvarande linje att statsministern var USA-vänlig är ett nytt påfund. Det kan vara en försvarsmekanism från hans sida. Det kan också vara en riktig omvärdering.

Jag får lite svårt att koppla ihop att DF skulle vara skyldig, när han var kompis med samme Tore som hävdade att det var ”vår bakgård”. Det blir märkligt.

Om vi plockar bort DF ur den ekvationen återstår ”vår bakgård”, då blir nästa fråga varför inte TF/PGN gjorde det som krävdes. Framförallt efter att Holmér försvunnit. De var ju landets säkerhetspolis.

Det bästa med motståndet mot mordets uppklarande är att det lämnar spår hela tiden.
Trots eller tack vare maskeringarna.
Citera
2022-09-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu

Jag tycker mig också höra "Jag är avslöjad av finska flickor"
Citera
2022-09-02, 09:24
Medlem
Tema Walkie-Talkies.

Palmemordet och män med Walkie-Talkies

Kort genomgång av vad som innefattas av det s.k. Walkie-Talkie-spåret. Förklaring till varför vissa av de mest kända tipsen svårligen kan ha något med mordet att göra.

https://www.youtube.com/watch?v=tUpv9tiNpCg&t=1s
Citera
2022-09-02, 11:41
Medlem
Nu är ju iofs Palmeutredningen nedlagd, så nu finns det väl ingen belöning att få. Men belöningen för att komma med ett tips som leder till en lösning på Palmemordet låg under de sista åren på 50 miljoner kronor. Borde inte belöningen ha legat på 100 miljoner kronor med tanke på hur lång tid det gått sen mordet?
Citera
2022-09-02, 14:12
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

DF var i Sthlm privat?
DF medlem i SB-grupp på Gotland? "På radio" = spionpodden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in