Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Alltså, den här Claes Djurfledt, som flyttade sin bil... Har någon haft koll på vad han har haft för sig? Det finns en uppgift om att någon stått och bytt om bakom en volkswagen (ljusblå) och sedan hoppat in i den bilen som då kört i väg. Detta i området där Djurfeldt höll till.
Det är inte så att han körde i väg till någon undanskymd plats och bytta regskyltar? Och sedan användes bilen som flykfordon för någon. Den som kjörde flyktbilen bytte tillbaka skyltarna innan bilen ställdes tillbaka senare på natten, rejält felparkerad så att gatukontoret forslade bort den.
ja Djurfeldts nattliga omparkering är hur märklig som helst.En annan undran jag har är vart stod piketen och väntade medans han omparkerade?Den enda uppgiften som jag har är att de är påväg bort fråbn området då de får larmet.
Nu tror jag inte att alla i piketen behöver vara inblandade i nåt fuffens,det räcker med att Djufeldt och max en till har samförstånd,kanske den som körde .Piketens viktigaste uppgift var ,tror jag,att vara synlig i området ,så att lite av buset skulle hålla sig borta från området.På så sätt få bort potentiella vittnen.
Ganska smart och effektivt om man tänker efter,de som planerar behöver på så sätt inte beordra dit piketen.Likaså kommissariebil 1520 viktigaste uppgift är densamma,vara synlig,här är vad de mer sysslar med lite mer diffust och vad de i efterhand påstår.
Angående att du tror att det är Holmer som har hållhake på Sigge så borde det ju vara nån som jobbat på knarkspan,som sedan satt som högre chef.Holmer kom ju dessförinnan som fd.SÄPO chef,men ifall han jobbat på knarkspan så kan han ju vara mannen.