2011-05-17, 19:20
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Vilken klubb menar du?

Carl-Göran Edqvists klubb.
Citera
2011-05-17, 23:20
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Låt mig gissa på 1:an. Viggen gick att resonera med medan Uddis var hopplös av andra skäl men båda var lika seriösa. Alla gillar vi Jallai trots rakt motsatta förhoppningar om vad det är han vill avslöja. Jallai lurar kalsongerna av hela Skräpo kan jag tänka. / Ove M

Uteslutet.
Citera
2011-05-18, 00:34
Medlem
hweyls avatar
Någon som vet om denne man
http://cache.hostmyjpg.com/0b68384fb9_pal.jpg
förekommer i PU?

Han skulle kunna vara ett vittne om inte annat.
Nej, det är inte vittnet Alf Lundin
https://www.flashback.org/p20673211#p20673211
som avses.
Citera
2011-05-18, 05:30
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag tror att Carl-Fredrik Algernon satt högst upp av de med militär hatt.

Inte helt omöjligt då han också funnits ,som chef på SSI.Algernon visste nog en hel del om Sveriges smutsiga byk.
Citera
2011-05-18, 05:47
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Alltså, den här Claes Djurfledt, som flyttade sin bil... Har någon haft koll på vad han har haft för sig? Det finns en uppgift om att någon stått och bytt om bakom en volkswagen (ljusblå) och sedan hoppat in i den bilen som då kört i väg. Detta i området där Djurfeldt höll till.
Det är inte så att han körde i väg till någon undanskymd plats och bytta regskyltar? Och sedan användes bilen som flykfordon för någon. Den som kjörde flyktbilen bytte tillbaka skyltarna innan bilen ställdes tillbaka senare på natten, rejält felparkerad så att gatukontoret forslade bort den.

ja Djurfeldts nattliga omparkering är hur märklig som helst.En annan undran jag har är vart stod piketen och väntade medans han omparkerade?Den enda uppgiften som jag har är att de är påväg bort fråbn området då de får larmet.

Nu tror jag inte att alla i piketen behöver vara inblandade i nåt fuffens,det räcker med att Djufeldt och max en till har samförstånd,kanske den som körde .Piketens viktigaste uppgift var ,tror jag,att vara synlig i området ,så att lite av buset skulle hålla sig borta från området.På så sätt få bort potentiella vittnen.
Ganska smart och effektivt om man tänker efter,de som planerar behöver på så sätt inte beordra dit piketen.Likaså kommissariebil 1520 viktigaste uppgift är densamma,vara synlig,här är vad de mer sysslar med lite mer diffust och vad de i efterhand påstår.

Angående att du tror att det är Holmer som har hållhake på Sigge så borde det ju vara nån som jobbat på knarkspan,som sedan satt som högre chef.Holmer kom ju dessförinnan som fd.SÄPO chef,men ifall han jobbat på knarkspan så kan han ju vara mannen.
Senast redigerad av zorze 2011-05-18 kl. 05:59.
Citera
2011-05-18, 05:52
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Det blev uppenbart att både Dalsgaard och jag hamnat i samma situation och blivit utsatta för trakasserier från samma håll som velat få tyst på oss genom falska antydningar till såväl personalchef som den kvinnliga kollega vi båda råkade vara personligt särskilt fästade vid. Andra misstänkte oss således för intressen och avsikter som vi själva hade varit lyckligt omedvetna om. En blick av ömsesidig respekt räckte då för mig men tv4 tvingades säga upp avtalen för oss båda plötsligt. Palmemordet är i övrigt bara en parentes av vad jag på liknande sätt och ända sedan starten av TV2 fått bekräftelse på i denna sjuka medievärld där SPF styr över rubrikerna och t o m nyheterna man själva varit med om att skapa. / Ove M

ja det var inte att ni båda blev trakasserade som var min frågeställnning utan mer det narturliga i att dels säga att ,jag vet precis vad jag gjorde den kvällen,sedan spekulera lite i vad man tror och vad man hört,ofta får ju poliser veta lite mer kollegor emellan,lite skvaller.Du menar att Dalsgaard inte ens gjorde detta?Undviker han ämnet?
Citera
2011-05-18, 08:54
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
ja det var inte att ni båda blev trakasserade som var min frågeställnning utan mer det narturliga i att dels säga att ,jag vet precis vad jag gjorde den kvällen,sedan spekulera lite i vad man tror och vad man hört,ofta får ju poliser veta lite mer kollegor emellan,lite skvaller.Du menar att Dalsgaard inte ens gjorde detta?Undviker han ämnet?
I den sjuka mediemiljö vi då båda jobbade i talar man hellre om mer mänskliga och positiva erfarenheter män emellan än att älta gamla oförrätter. Även kring Palmemordet gällde tydligen samma yttrandeförbud som jag redan tre gånger tidigare hade fått skriftlig erinran om fast jag ännu aldrig brytt mig om just detta ämne. Våra fjolliga övervakare fick hålla på och lyssna och spekulera bäst de ville. Desto mer intressant blev upptäckten i efterhand att vi båda måste ha blivit trakasserade av samma anledning från samma håll. SPF menade sig veta mer om oss än vi själva och kunde tydligen varna personalchefen på något vis. / Ove M
Citera
2011-05-18, 09:24
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
....Piketens viktigaste uppgift var ,tror jag,att vara synlig i området ,så att lite av buset skulle hålla sig borta från området.På så sätt få bort potentiella vittnen....Angående att du tror att det är Holmer som har hållhake på Sigge så borde det ju vara nån som jobbat på knarkspan,som sedan satt som högre chef.Holmer kom ju dessförinnan som fd.SÄPO chef,men ifall han jobbat på knarkspan så kan han ju vara mannen.
Jag tror tvärtom att piketerna och poliserna vaktade på varandra för att se till att ingen och inte ens några högerextrema kamrater skulle bli inblandade i det spel som vissa tydligen hade fått besked om att Skräpo höll på med för att just kunna splittra kåren. Från båda sidor var man således intresserade av så många som möjligt för egen sak användbara vittnen eller falskt misstänkta figurer att kunna avslöja sin motståndare med.
Holmér visste helt säkert vilka olagligheter RPS och Skräpo redan då brukade ägna sig åt genom infiltration och brottsprovokationer där vissa snart inte kunde hålla reda på vilken sida av lagen eller samhällsintresset de stod. För knarkspan under Carl Persson blev det nog normalt vad Avsan sedan höll på med. Vad spelade det för roll när allt ändå var styrt från överordnat håll. Sigge och hans bror Roger som jobbade åt polisen blev lika utnyttjade. / Ove M
Citera
2011-05-18, 09:39
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Det utskjutande taket löper alltså utefter första våningen kvarteret runt ....
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
wtf
Vad gör dig så upprörd? / Ove M
Citera
2011-05-18, 09:46
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Plötsligt kom ett par gubbar och pekade i olika riktningar samtidigt som de fotograferade minnesplattan....
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Har du glömt att ta dina piller idag? Vad dillar du om?
Säkert var det en tillfällighet men knappast någon slump / Ove M
Citera
2011-05-18, 10:04
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Har du glömt att ta dina piller idag? Vad dillar du om?

Tråden är TOTALT utspårad för tillfället. Skit-trist!
Citera
2011-05-18, 11:03
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tråden är TOTALT utspårad för tillfället. Skit-trist!

En sak jag alltid gillat med denna tråden är att det är högt i tak och att man kan diskutera andra lösningar än Christer Pettersson utan att bli idiotförklarad, men på sistone har det spårat ur. Jag vill inte namnge någon krönikör men vissa här ger mig starka Lars Krantz-vibbar, insatta och pålästa, men totalt borta i kolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in