Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
Läs fetade.
Men knarkspan på Söder jobbade väl kvar på söder? Varför skulle de ses vid mordplatsen samtidigt som de jobbar på Söder?
Även om de inte hade varit i tjänst går dom väl inte runt och pratar i WT? De ska ju jobba igen... Det är ju inte meningen att alla i områdena ska känna igen dom.
Jag tycker du resonerar tvetydigt. Du var ju inne på att inte är man så öppen med sin WT.
Du tror inte riktigt på vittnesmålen om WT ifall det har med mordet att göra, men du tror på vittnesmålen om WT ifall det har med poliser att göra.
Du säger att de inte skulle va så oförsiktiga med WT ifall det hade med mordet att göra, men du menar man skulle va så oförsiktig med WT om man är knarkspan.
En stor anledning till att Stay Behind ofta ska ha bevakat runt om i stan sägs ha varit träning med radiokommunikation i stad. Då det är mycket krångligare i städer pga byggnader. Signalen går kortare, större doningar behövs.
Dina åsikter om WT verkar mest grunda sig i en förutfattad mening att det var en enskild person som mördade Palme. Och det är en förutfattad mening du gärna får ha.
Själv tror jag också på enskild person, men jag låter ju inte det teorin avgöra hur jag ser på WT; problamtiska vittnesmål med tanke på statsministermord, med tanke på WT-bärande knarkspan som slutat tidigt och minns dåligt, med tanke på SÄPO:s rapport om övervakning av Palme, med tanke på flera hamtfulla grupperingar med tillgång till WT.