Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag ska egentligen inte yttra mig i sak eftersom jag inte vet ett smack om obduktioner och därtill hörande medicinska utredningar. Det jag undrar är varför vi diskuterar om Palme sköts med ett skott i ryggen eller bröstet?
Jo, jag svarade på det här påståendet (bortaget) från signaturen "hatavaccinpass":
Enligt obduktionsprotokollet var ingångshålet i brösten och utgångshålet ryggen.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
...och länkade till det här obduktionsprotokollet: http://lennartremstam.blogspot.com/2015/06/protokoll-over-rattsmedicinsk-obduktion.html

Varpå signaturen "boboslacke" kryptiskt svarar:
Nej!
Citat:
Har det framkommit något nytt?
Det är även min fråga.

Citat:
Av det rättsmedicinska utlåtandet framgår att kulan avlossades bakifrån. Snett uppifrån i svag vinkel.

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/06/protokoll-over-rattsmedicinsk-obduktion.html
Precis. Åtminstone enligt det utlåtande som finns publicerat på Lennart Renstams blog.

Citat:
Sen vet jag att AD och ACH menar att skottet avlossades framifrån
Vilka är "AD och ACH"?

Citat:
och att Christina Vallin menade att de tre stod i en triangel vända mot varandra och att AD pratade om att GM stod med ryggen mot väggen och talade med paret Palme som var vända mot honom. Hoppas det framgår hur jag menar.
Det väger i så fall mycket lätt mot en säkerställd obduktionsrapport. Men då måste den också vara just, säkerställd.

Är den inte det, enligt "boboslacke" och "hatavaccinpass"?

Citat:
Men den medicinska undersökningen redovisar att det dödliga skottet sköts bakifrån. Har jag missat nåt? Kari Ormstad berättade samma sak när hon talade med GRK (Marjasin-tiden). Ett skott i ryggen var effektivast etc.
Som sagt:
1. Är inte det obduktionsprotokoll som finns publicerat på Renstams blog det autentiska protokollet?

2. Sköts Palme i bröstet, inte i ryggen?
Boboslacke?

Någon annan?
Citera
2022-01-10, 16:36
Medlem
p.norths avatar
Rappakalja? Att det finns människor som lägger ner en sådan tid och energi, försöker bidra. Jävla vilket jobb han gör Matte må jag då säga, ändå.
Ja ang vittnen offentliga, men det kan ju faktiskt finnas andra personer som fanns på plats som inte har hörts eller ha blivit bortförda av olika anledningar? Påtanke på hur vissa personer har blivit illa behandlade, nertryckt. Sen hade man Holmér som körde över vittnens utsago och kom med egna antaganden.
Ta tex Lisbeth.. Enligt Holmér så korsade dom vägen för att Lisbeth skulle titta i skyltfönster på indiska. Det var ju fel, sanningen var att det var Olof själv som ville gå över för att dom skulle gå bort mot Tunnelgatan. Det jag menar att man körde mycket med antagande eller fick för sig, egna tankar om andra. Konsekvensen blev ju till sist att man tyvärr börja misstänkta om självaste Lisbeth skulle vara inblandad i det hela pga Holmérs antagande och utspel. Undra vem som var den egentliga elefanten i porslinet? Remstam hade lagt upp en överblick då L.J kom körandes då det small.
https://m.youtube.com/watch?v=HF89jA8ijHg
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det behövs inga tekniska förklaringar. Om man läser vittnesmålen från LL, JA och JÅS så ser man vilka moment som LAC-bandet har fångat upp. De som pratar är LL, JA, (troligen) JÅS och några andra vittnen som befinner sig i närheten av LL:s bil.

Hur många andra kända vittnen fanns det i närheten: HJ vid taxin, AB i porten, AH, KJ, SG och hans gäng, samt LP.

Kanske rent av SE? Där får ljudteknikern gärna fördjupa sig.

Tiden ifråga är cirka en minut efter skotten, när JA har vevat ner fönstret och öppnat dörren på glänt, så några ytterligare skott eller blottlagda konspirationer kan inte utvinnas där. Det är ren rappakalja.

Visst är det spännande om det går att få fram något ytterligare utöver det som redan hörs tydligt. Men hittills har det trots alla dragningar i reglagen varit tämligen svårt att tyda det som har framkommit.
Citera
2022-01-10, 16:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vad bra att du har facit. Lägg gärna ut det med tekniska förklaringar.
Har aldrig påstått att jag har facit, men du får för all del köpa det som påstås.
Citera
2022-01-10, 17:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
Det tar 2 minuter att gå runt Skandiahuset till hörnet vid Dekorima.
På Luntmakargatan går man 35m öppet sen kan man gå ”skugga” av godsintaget på höger sida utan att synas för LJ.
Luntmakargatan svänger äv utan för Skandiahuset åt höger.
LJ gick dessutom på högersida av Luntmakargatan vilket försämrar sikten än mer.

Ja det tar bara två minuter gå runt. Men att inte går runt tar halva tiden... Om han går efter LOP över gatan måste han springa för att hinna runt.

Och framförallt:varför skulle man göra så? Och vad har du för stöd i materialet? ETT vittne som hela 1986 säger att han såg en man vänta några få sekunder vid Dekorima...
Citera
2022-01-10, 17:16
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jo, jag svarade på det här påståendet (bortaget) från signaturen "hatavaccinpass":
Enligt obduktionsprotokollet var ingångshålet i brösten och utgångshålet ryggen.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
...och länkade till det här obduktionsprotokollet: http://lennartremstam.blogspot.com/2015/06/protokoll-over-rattsmedicinsk-obduktion.html

Varpå signaturen "boboslacke" kryptiskt svarar:
Nej!

Det är även min fråga.

Precis. Åtminstone enligt det utlåtande som finns publicerat på Lennart Renstams blog.

Vilka är "AD och ACH"?

Det väger i så fall mycket lätt mot en säkerställd obduktionsrapport. Men då måste den också vara just, säkerställd.

Är den inte det, enligt "boboslacke" och "hatavaccinpass"?

Som sagt:
1. Är inte det obduktionsprotokoll som finns publicerat på Renstams blog det autentiska protokollet?

2. Sköts Palme i bröstet, inte i ryggen?
Boboslacke?

Någon annan?

Okej, jag förstår. AD = Anders Delsborn. ACH = Ann Charlotte Holmgren som var passagerare i AD:s taxi. Hon som spegelvände mordförloppet.

Vi får i övrigt se vad som utkommer ur denna, som det tycks onödigt tillkrånglade, situation.
Citera
2022-01-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det behövs inga tekniska förklaringar. Om man läser vittnesmålen från LL, JA och JÅS så ser man vilka moment som LAC-bandet har fångat upp. De som pratar är LL, JA, (troligen) JÅS och några andra vittnen som befinner sig i närheten av LL:s bil.

Hur många andra kända vittnen fanns det i närheten: HJ vid taxin, AB i porten, AH, KJ, SG och hans gäng, samt LP.

Kanske rent av SE? Där får ljudteknikern gärna fördjupa sig.

Tiden ifråga är cirka en minut efter skotten, när JA har vevat ner fönstret och öppnat dörren på glänt, så några ytterligare skott eller blottlagda konspirationer kan inte utvinnas där. Det är ren rappakalja.

Visst är det spännande om det går att få fram något ytterligare utöver det som redan hörs tydligt. Men hittills har det trots alla dragningar i reglagen varit tämligen svårt att tyda det som har framkommit.
Så förklara gärna varför det raderats från LAC bandet om det är som du påstår..... ännu en del i mörkläggningen är ju helt uppenbart. Hade det vart nonsens hade det vart kvar på LAC bandet, nu är den borttagen och det finns uppenbarligen någonting med bäring i det som sägs.

Det är ju just det han uttrycker med "... stoppa dom" och när Lisbet hörs säga att "Han vart skjuten I bröstet" som är raderat. Sen struntar jag blanka f-n i att det är 40,50,90 sek efter skottlossningen. Det är dessa 2 meningar som är fullkomligt raderade och det ville dom inte vi allmänheten skulle grotta oss ner i med bättre utrustning och ljud.

Handlingar visar mer än ord, det är precis så det är här. Hoppas att Matte kan redigera än mer nu och framkalla det än mer hörbart.
Senast redigerad av Detkanvadu 2022-01-10 kl. 17:34.
Citera
2022-01-10, 17:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Så förklara gärna varför det raderats från LAC bandet om det är som du påstår..... ännu en del i mörkläggningen är ju helt uppenbart. Hade det vart nonsens hade det vart kvar på LAC bandet, nu är den borttagen och det finns uppenbarligen någonting med bäring i det som sägs.

Det Matte håller på med är ingenting annat än sensationslystnad utan skam i kroppen. Fantiserar fritt och modifierar i ljudbandet.

"Plockar man ut det här och förhöjer ljudet då låter det som ett skott. Låter ju precis som ett skott". Nej det låter inte som ett skott. Det låter som vilket ljud som helst man förstärkt.

Sen är det den idiotiska logiken. Det brinner alltså av ett skott en stund efter de andra skotten. Ett skott som enbart LAC-bandet uppfattar. Inte ett enda vittne uppfattar det...
Citera
2022-01-10, 17:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Det är ju just det han uttrycker med "... stoppa dom" och när Lisbet hörs säga att "Han vart skjuten I bröstet" som är raderat. Sen struntar jag blanka f-n i att det är 40,50,90 sek efter skottlossningen. Det är dessa 2 meningar som är fullkomligt raderade och det ville dom inte vi allmänheten skulle grotta oss ner i med bättre utrustning och ljud.

Handlingar visar mer än ord, det är precis så det är här. Hoppas att Matte kan redigera än mer nu och framkalla det än mer hörbart.

Själv hörde jag "Mozart sjunger på hösten"...
Citera
2022-01-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det Matte håller på med är ingenting annat än sensationslystnad utan skam i kroppen. Fantiserar fritt och modifierar i ljudbandet.

"Plockar man ut det här och förhöjer ljudet då låter det som ett skott. Låter ju precis som ett skott". Nej det låter inte som ett skott. Det låter som vilket ljud som helst man förstärkt.

Sen är det den idiotiska logiken. Det brinner alltså av ett skott en stund efter de andra skotten. Ett skott som enbart LAC-bandet uppfattar. Inte ett enda vittne uppfattar det...
Finns ett vittne som hört 3 skott, japp.
Du tar upp sekvensen, ok det köper jag kan vara någon slags brus. Men ska du döma bort allt annat? Är rösterna fake? Fan struts tänk. Skaffa en ordentlig ljudanläggning och gå igenom resterande han redigerat.

Vittnen what so ever, 2 kritiska uttalanden är raderade. Om att det är dom och att skottet var i bröstet. Och ska det komma till att de också är fake ja då e ju hela samtalet till 90000 fake men de nämns inte för där är folk säkra, parodi för fan.
Citera
2022-01-10, 17:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Finns ett vittne som hört 3 skott, japp.
Du tar upp sekvensen, ok det köper jag kan vara någon slags brus. Men ska du döma bort allt annat? Är rösterna fake? Fan struts tänk. Skaffa en ordentlig ljudanläggning och gå igenom resterande han redigerat.

Vittnen what so ever, 2 kritiska uttalanden är raderade. Om att det är dom och att skottet var i bröstet.

Ett vittne har hört tre skott? Vilket? Om du jämför detta med 20 pers som hörde två skott och några som hörde 1 skott?

Jag har kollat på flera av hans videos. Ren och skär dynga. Fantasier.

Verkar inte va någon i tråden som håller med dig om att dessa saker sägs dock. Några få nykomlingar bara... Konstigt...

Jag ser på Matte som jag ser på han som i denna tråd påstod sig ha pratat med 2 vittnen som sett mördaren krypa in i Dalsgaards polisbil baklucka... Lögnare.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-01-10 kl. 17:44.
Citera
2022-01-10, 17:43
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Det är nyttigt att återvända till material.Tack för påminnelsen.

Dahlsten säger att FRA-chefen Pär Kettis är där dagen före mordet och föredrar ärende som rör speciella spaningsinsatser på statsministerns direkta uppdrag. Av hans text är det lätt att dra slutsatsen att det sker i samarbete med USA.

I Lisbets almanacka finns det dock inga spår av ett sådant möte. En invändning kan vara att hon inte borde känna till detta, men Polismyndigheten använder på andra ställen sin svarta penna. Torsdagen 27/2 finns inga sådana alls. Troligen minns UD fel på dag, men vi vet också att han har svårt med minnet just denna torsdag. Han hävdar att han hade kvällssittning med OP, medan utredningen slår fast att statsministern var hemma.

Kettis var för övrigt svåger till Hans Blix, som då var hövding för IAEA.
I MOP-sammanhang noterar jag att Kettis sedan blev ambassadör till Indien 1989.

Vidare hade jag glömt bort att Dahlsten uppger att han hade som mentor Hjalmar Mehr, vars far var god vän med Lenin. Hjalmar M var ett av namnen i Calle Perssons PM om bordellaffären. Mehrs hustru Liselotte hade ett förhållande med Ilja Ehrenburg, en känd sovjetisk propagandist som Hjalmar själv umgicks med.

Ska man tro statssekreteraren i Statsrådsberedningen verkar torsdagen den 27 februari varit en arbetsam dag inom de svenska hemliga tjänsterna. Ulf Dahlsten och Olof Palme informeras av FRA-chefen Per Kettis. Samma dag stryper OP reglerna för vidareexport av datateknik till Sovjet.

Samtidigt briefas Roine Carlsson av militärens hemliga tjänster tillsammans med bland annat ÖB Lennart Ljung och Bengt Wallroth . RC finner uppgifterna så spännande att han stannar kvar även sedan ÖB givit sig av till en diplomatisk mottagning.

Hjalmar Mehr , han ägnade sig åt horor med frugan förlustade sig med Ilja Ehrenburg. Ändå verkar han haft ett bra förhållande till sin buksvåger. HM hade också kontakter med Bulgarien som väckte intresse inom våra hemliga tjänster.
Citera
2022-01-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ett vittne har hört tre skott? Vilket? Om du jämför detta med 20 pers som hörde två skott och några som hörde 1 skott?

Jag har kollat på flera av hans videos. Ren och skär dynga. Fantasier.

Verkar inte va någon i tråden som håller med dig om att dessa saker sägs dock. Några få nykomlingar bara... Konstigt...

Jag ser på Matte som jag ser på han som i denna tråd påstod sig ha pratat med 2 vittnen som sett mördaren krypa in i Dalsgaards polisbil baklucka... Lögnare.
Var väl Cari*a Petterss*n om jag inte minns fel. Jag säger inte att det behöver vara så gällande ett tredje skott. Det kan vara brus.

Men du dömer ut resterande till ren och skär fantasi, det är 2 bortklippta röster som innehåller graverande uppgifter eftersom att man hör den okända? mannen säga "Stoppa dom" hör du inte det så undrar man ju hur det är med hörseln.

Tar du också klippet när det gäller Lisbet så hör man klart och tydligt en kvinna som säger "Han vart skjuten I bröstet"

Dom är bortklippta. Frågar återigen. Varför? Det är ju nonsens och fantasi enligt dig. Uppenbarligen var det ju bäring och det skulle bort. Det fick inte vara kvar och ändå är det bara vittnen.

Då gör vi såhär istället varför gapar Lisbet han vart skjuten I bröstet där på platsen; det var väl ryggen?

Varför gapas det; Stoppa dom? Det var väl en ensam gärningsman?

Och det här är vittnen i anslutning till mordet som gapar men vi 35 år senare vi kan kasta det som lögn och fantasier men att LAC fångar upp det och det raderas gör allt till en fantasi.
Senast redigerad av Detkanvadu 2022-01-10 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in