Sonny Björk blir rejält ollad i denna klassiker!
(favorit i repris) Att karljäveln orkar leva med sig själv.
Han kanske skulle behöva "ett erbjudande han inte kan tacka nej till" (Gudfadern)
Han glömmer även sin egen revolver. SÄPO har visat intresse för hans person och hans vapentillgång i samband med Palmemordet men fick order från rps att rensa registren och underställa uppgifterna PU som då bestod av han själv och två andra.
Hur märkligt är det? UTREDA MISSTANKAR MOT SIG SJÄLV.
Dessutom var han figurant i samband med konfrontstionrrna kring CP.
Hur vet du att mordkulorna var nedslipade? Den informationen saknar jag. Han har rispat / rengjort HYLSORNA EFTER det att de avlossades. Det framgår dels av artikeln och av den tekniska undersökningen.
Det vore intressant att veta om han har slipat kulorna också. Då blir ju frågorna vilka kulor som avses? Mordkulorna, nej de var ju inte avslipade, och Ingenjören kan ju inte haft tillgång till dem utan att vara mördaren. Är det ett annat par av de tusentals kulor han avlossat?
Hylsorna hör inte till den använda ammunitiontionen. Dessutom är de bearbetade för att hindra att märken från slagstiftet kan kopplas till ett specifikt vapen.
Alltså är det ett försök till falsarium.
Kan man skapa en kedja där hylsan kan kopplas till ett vapen och bomspåren kan kopplas till det vapnet har man kommit långt men här har Man alltså aktivt sett till att det inte går. Därmed är det ett genomtänkt falsarium MED LITE SVAMMEL I OKUNNIGHET OM SJÄLVA KULORNA.
Tycker ärligt talat han verkar vara en vanlig människa och ingen överdriven knäppgök som folk får det till. Att han svär som han gör på sina youtubevideo är väl för att han druckit eller nåt.
Bra fråga. Vad är det som gnager på vissa0 håll kan man undra.
Först tog jag det som ett tecken på att tidningarna jobbar med palmemordet nu. Men det verkar ju som att spåret kommer från nån vanlig privatspanare. Så det är nog varken journalistisk iver eller mörkläggning som saltar historien.
Det är nån privatspanare som förfört en journalist.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-12-20 kl. 13:24.
Först tog jag det som ett tecken på att tidningarna jobbar med palmemordet nu. Men det verkar ju som att spåret kommer från nån vanlig privatspanare. Så det är nog varken journalistisk iver eller mörkläggning som saltar historien.
Det är nån privatspanare som förfört en journalist.
Vägsaltmuppen BJ berättade i en podd att han bl.a. hade tryckt upp dekaler. Jag kom att tänka på den här mannen som kämpade för att Ullared skulle utplånas från jordens yta. Tillsammans med kompisen Klas gjorde han just egna dekaler att sätta i bakrutan på bilar. Även här handlade det om en man som arbetade för en förändring i en enskild fråga. Kanske handlar det också i vägsaltmuppens fall om att det är egna negativa erfarenheter som har fått honom att engagera sig. Tycker att männen har vissa likheter till utseendet också, och dialekten: https://www.youtube.com/watch?v=31MuT3UDycI
Nu vrider du till det. Tore insåg detta när han satt med på första mötet med Holmers Palmegrupp först och han lämnade då gruppen i samråd med Näss.
Näss och han delade uppfattningen om var man skulle söka mördaren samt att Holmers grupp inte skulle gå på den linjen.
Efter att Näss stoppats men Holmer avförts från att leda drev Ebbe avlyssningsprojekt mot bland annat Näss som ju visade väldigt tydligt vad som intresserade honom. Belöningen för att han brände Ebbes projekt är ju också tydlig.
Dessutom skall vi inte glömma den övervakning som både tullutredare och Andra upplevde i den affären.
Vilka var det? Var faktiskt "turbo del av detta? osv...
Du väljer tyvärr att missförstå trots att jag klarlagt om och om igen.
Du tycker om att svara på frågor du själv ställer och att svara sådant du svarat förut.
Nu gällde det däremot bland annat detta:
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Det är ingen högre resning att peka ut en alkoholist i en bok som mördare - som man inte tror på, när man samtidigt sätter diplomatbuggningen i händerna på Walter K för att det kan leda utredningen framåt.
Sen blir jag nyfiken på det här:
”Han var tydligt rädd att röra i saken då han såg vilka som tog kontroll i utredningen som han uttryckte sig. Han förstod genast att man inte skulle få leta fritt……Hans och Näss misstanke kring bakgården fick ju aldrig utredas även om Näss gjorde ett försök. Tore var uppriktigt sagt rädd….”
Det som gör mig nyfiken är att Holmér också uppenbarligen var rädd med sina livvakter, vapen och skyddsvästar - och det var ju han som ledde utredningen och därmed den som Tore var rädd för.
Fanns det nu tre grupperingar som stred om detta, eller sprang man omkring och var rädda för varandra på varsitt håll, Holmér och Forsberg, eller hur menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Fast det förklarar fortfarande inte hur Tore kunde åka HEM. Långt innan Holmér var påtänkt.
Vid midnatt fanns det två alternativ. Antingen var Irvell spaningsledare eller så var det Näss, beroende på hur man vägde det.
- Varför valde Tore Forsberg att för eftervärlden peka ut Christer Pettersson som statsministermördare?
- Varför åkte Tore Forsberg hem så fort han fått mordbeskedet? Varför inte informera sig mer? Inte göra sig tillgänglig, bidra med lämplig input och åtgärder? Han hade knappast sömnbrist vid tillfället.
Du tycker om att svara på frågor du själv ställer och att svara sådant du svarat förut.
Nu gällde det däremot bland annat detta:
- Varför valde Tore Forsberg att för eftervärlden peka ut Christer Pettersson som statsministermördare?
- Varför åkte Tore Forsberg hem så fort han fått mordbeskedet? Varför inte informera sig mer? Inte göra sig tillgänglig, bidra med lämplig input och åtgärder? Han hade knappast sömnbrist vid tillfället.
Tack, du hann före. Det är precis det som det handlar om.
Varför sitter han med på förhören med Fredin och genomför operationer mot densamme när han officiellt inte vill ha med PU att göra?
Det är ett väldigt prat om att det är ”så många som erkänt mordet” så jag tänkte att nu kan få presentera dessa över 200 personer.
Berätta gärna för mig vem som passar in på dessa kriterier:
A) är uppenbart galen (vägsaltsfrågan)
B) hade tillgång till flertalet revolvrar
C) hotat flera andra politiker till livet
D) bar på ett enormt Palmehat
E) har inget vettigt alibi
F) blir fråntagen sina skjutvapen och sin licens
G) har erkänt mordet
Återkom gärna med vilka dessa 200 är. Om det inte går så kommer jag avfärda det som trams och substanslös Information.
Jag vidhåller att BJ är en högst relevant person att förhöra.
Har hört intervjun idag och mina misstankar både försvagas och förstärks.