Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Absolut, det går ju inte alls. Den får ju inte plats isf. Då passar den mindre bättre.
Att de inte tog SE på allvar från början är ju helt otroligt, kanske hade mordet varit löst då.

Sanningen är att Filtergubbarna inte forskat i alla år. De har gjort en sk Dammegårdare dvs plockat lite här och lite där när de drömt ihop storyn. De anlitades när stackars DF började villa bort sig I sina muterade historier. Dag var intresserad av wt och olika sb grupperingar och när marken började rämna matade man dem med uppgifter om ännu en nödlösning i form av SE. Så varifrån har då plockat uppgiften i det här fallet? Jo från undertecknad. En framstående internationellt känd forensiker ansåg att skillnaderna på de olika kulorna visar det och att man med blotta ögat kunde tecken på sk Base expansion.

6" har PU hävdat och har uteslutit andra vapen från testning. Undantaget där är vapnet som Leif GW lämnade in som var 4". Det vapen som haft mest lika spår på kulor till mordkulornna.

Problemet är att det inte var vem som helst som fick licens på dessa eftersom licenserna avsåg sportskytte.

I sann Dammegårdsanda har har lånat fritt och fyllt på med fantasi.

Och nej det finns absolut inget konkret kring SE vare sig då eller nu. Skillnaden nu är att alla undersökningar och hypoteser grusade av objektiva fakta slutligt och då måste man syssla med cherrypicking för att få ihop hypotesen. Det riktiga vapnet finns i sekretessen kring vapen.

Ni kommer att se. Det blir som med förnekande av pågående säpooperationer. Sanningen sipprar fram till slut.
Citera
2021-11-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Har inte sett serien men en revolver med sextumspipa hade inte fått plats i handledsväskan, vilket är lite besvärligt för de som hävdar att SE hade revolvern i den.
Fast ingen hävdsr väl att han ska ha haft revolvern i sin handledsväska? Jag tror aldrig jag sett nån som hävdat det.
Citera
2021-11-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Fast ingen hävdsr väl att han ska ha haft revolvern i sin handledsväska? Jag tror aldrig jag sett nån som hävdat det.
Man menar eller antyder att vittnet som sprang ned för DBG och fipplade med en liten väska, enligt YN, var SE som försökte få ned revolvern i handlovsväskan efter sitt otippade statsministermord; varav det känns "intuitivt" att det var där han förvarade den även innan han sköt. Men det är ju ett av de löjliga inslagen i SE-sagan.
Citera
2021-11-12, 16:27
Medlem
Citat:

Frågan är ju då också varifrån han skulle fått en kortpipig revolver ifrån. Den revolver som ”vapensamlaren” hade var ju i verkligheten en revolver med lång pipa om jag kommer ihåg rätt. Även metal piercing ammunition måste han ha fått någonstans ifrån i så fall.
Citera
2021-11-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
För att den ska gå plats i handlovsväskan.
Och det kan man i såfall undra varför en mördare försöker stoppa ned ett vapen i en sådan liten väska under flykten?
Hade inte varit bättre att ta en större väska till vapnet.
De tänker nog helt fel här.
Hela teorin verkar bara handla om att de vill tjäna pengar på boken och nu filmen på andras bekostnad. För det är inte en väl igenom tänkt teori.

Nej, det är ju inte direkt smidigt och hålla på o fippla med en väska, för att få fram revolvern. Då hade det varit bättre att ha den i innerfickan på jackan tex. Jo, så kan det ju vara.
Citera
2021-11-12, 16:36
Medlem
Hade den militära underrättelsetjänsten dessa befogenheter även 1986?

"En av de få offentliga beskrivningar av KSI som finns gjordes 1999 av Underrättelsekommittén (SOU 1999:37):

”KSI:s uppgift är att hämta in information med särskilda metoder, dvs. genom förfaringssätt, som det inte ankommer på andra underrättelseorgan att använda. KSI:s roll är därvid att ge Försvarsmakten möjlighet att ta till vara tillfällen till underrättelseinhämtning, som andra organ inte kan utnyttja därför att de inte har ett säkerhetsskydd, som är tillräckligt för situationen.”

Kort sagt: KSI har fria händer att agera där andra myndigheter inte får och kan. Uttrycket ”särskilda metoder” innebär att KSI får ta risker, hur stora avgörs av chefen för KSI, Must, ÖB eller ytterst av regeringen."

https://www.dn.se/sverige/man-haktad-for-brott-mot-rikets-sakerhet-arbetade-pa-sveriges-hemligaste-underrattelsetjanst/
Citera
2021-11-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Nej, det är ju inte direkt smidigt och hålla på o fippla med en väska, för att få fram revolvern. Då hade det varit bättre att ha den i innerfickan på jackan tex. Jo, så kan det ju vara.
Det går inte att ha en sån här stor och tung revolver i innerfickan. Personligen tror jag att mördaren hade hölster under rocken (ev. axel-), eftersom han så diskret och ledigt drog fram den, sköt och stoppade undan den - och ögonblicket efter, som Inge M sa, såg ut som ett vanligt vittne. Inget "fipplande", lugnt och smidigt allting.
Citera
2021-11-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashunkeWitko
Man menar eller antyder att vittnet som sprang ned för DBG och fipplade med en liten väska, enligt YN, var SE som försökte få ned revolvern i handlovsväskan efter sitt otippade statsministermord; varav det känns "intuitivt" att det var där han förvarade den även innan han sköt. Men det är ju ett av de löjliga inslagen i SE-sagan.
Rättelse: Jag menar förstås "mannen som sprang", inte "vittnet". :-) (Missade redigeringsfönstret.)
Citera
2021-11-12, 18:53
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashunkeWitko
Det går inte att ha en sån här stor och tung revolver i innerfickan. Personligen tror jag att mördaren hade hölster under rocken (ev. axel-), eftersom han så diskret och ledigt drog fram den, sköt och stoppade undan den - och ögonblicket efter, som Inge M sa, såg ut som ett vanligt vittne. Inget "fipplande", lugnt och smidigt allting.

Jag tror inte på axelhölster för svårt att göra sig av med om man får jagen och måste göra sig av med vapnet.

Det går dock utmärkt att ha en 6" i en stor rockficka eller i ryggen i byxlinningen, dock inte lämpligt att
springa med den där.
Citera
2021-11-12, 19:20
Medlem
kato85s avatar
Läste nyheten att den fd. vänsterpartiledaren Jörn Svensson dött.
Om jag minns det rätt var han aktiv i en av de kommissioner som granskade Palmeutredningen.
Sett han ett flertalet gånger tillsammans med hustrun Margareta Winberg vid den lokala matvarubutik i den norrländska stad han och mina föräldrar bor i.
Funderade på att besöka till denne i december nu som jag skulle fira jul besöka föräldrarna, och berättat det som står i utredningen om CA, och ifall han visste något om denne, men det blir det tyvärr aldrig något av med.
Citera
2021-11-12, 19:37
Citat:

Jo, den allmänna tron för de som tror på SE som GM, som i sin tur primärt baserar sig på vittnesuppgifterna från David bagares gata, är väl att han fifflar med denna lilla handväska, typ försöker stänga den efter att ha placerat vapnet i den.

Om nu nu detta ska vara förövaren så kan man anta att han inte fifflar med denna lilla handväska helt utan vidare av en slump.

En 357 magnum med 6 tumspipa är helt enorm och får definitivt inte plats i någon handledsväska. Det förstår man om man hållit i en sån. För att citera GW: ”den är stor som en mindre gris”. Det skulle behövas en mindre ryggsäck.

Antingen är väskan som vittnet från DBG påstår sig ha sett betydligt större än vad hon angett, eller så var det ingen väska.

Alternativet är ju att det faktiskt var SE. Men varför skulle SE fiffla med sin handledsväska, som han inte stoppade vapnet i sekunder efter att ha skjutit Palme?

Det makes no sense att det är SE. Varken nedanför trappan eller ovanför.
Citera
2021-11-12, 19:44
Medlem
Vasterass avatar
Jag antar att mördaren/ grupperingen som utförde mordet inte längre lever idag och om vapnet hittas så vetifan om det gör någon skillnad.
Har vapnet blivit dumpat i naturen eller i en sjö så är det troligaste att man inte kan provskjuta det och även om det gick att göra så blir det troligen mycket svårt att fastställa att det var just det vapnet som avfyrade skotten. Vapnet kan mycket väl vara totalt obrukbart inom alla möjliga medel.

Så, ingen levande och inget vapen hittills vi kan göra en lyckad analys av. Även om det jag säger må vara fel så blir det bara mer troligt vartefter tiden går, att detta Palmemord inte blir förklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in