Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Jag tror ju att den IM först ser i närheten av Dekorima är AB som går fram och tillbaka lite när han spanar efter eftersläntarna i sitt sällskap. Han har en grå Jack N liknande mössa och han väntar på någon/några precis som IM beskrev att det såg ut som.
Att han varit uppe vid norra annonspelaren tror jag verkligen inte på. Då skulle han gått i samma tempo som LOP hela vägen från norra annonspelaren eller bara hunnit ifatt dem strax innan Dekorima då han plötsligt upptäckte att de gick framför honom tillsammans med GM. Det tror jag absolut inte på.
AB förnekar själv att han skulle varit så långt norr om bankomaten och han hade heller ingen anledning att gå ditåt om han egentligen inte var så intresserad av att följa med det yngre gänget från bankomaten utan istället ville invänta eftersläntarna som skulle komma söderifrån.
Men varför skulle det inte kunnat gått några minuter efter att de skiljts åt tills mordet skedde? Är det tiderna från bankomatuttagen som man beräknat det på? Kan man lita helt på dessa?
Håller i huvudsak med, men det är svårt att tänka sig att AB har en sådan minneslucka att han inte minns att han uppehållit sig så länge på platsen.
I proportion till att han glömt en kort ordväxling, så är ju det mer anmärkningsvärt.
Sedan har vi det förbipasserande gänget, och jag tror att det var dom på väg till bankomaten.
Svårt att tänka sig att det kan ha varit några andra som inte gett sig till känna. Det gänget borde ju ha mött makarna Palme, men inget tyder på detta om man frågar Lisbeth eller NF.
Tänker mig att IM satt där i två minuter, och att bankärendet avslutades en knapp halvminut innan mordet. Totalt tog det 70 sekunder enligt uttagsuppgifterna.
Jag har ingen bra förklaring på varför de inte hört skotten, men det var möjligen lite buller på gatan.