2021-08-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Å andra sidan har du väl sagt andra saker om PU som inte visat sig stämma.

Har de verkligen sagt till dig att de inte är intresserade av CA. Eller sa de att de var intresserade av vapnet och du bara antog att det inte betydde de var intresserade av CA?

Finns ingen anledning att hitta på saker. Jag har väl knappast diskuterat dom. O jag vet inget efter 2016 i augusti när Dag A o Lennart G slutade mer än att Blombergsson skrev till mig -18 att Svarten inte var förhörd fast han var det och polisen hade tillgång till hela förundersökningen. Jag hade då begärt ut förhör.
Citera
2021-08-02, 19:14
Avslutad
Jan länninge förhör Ingrid Zetterström Solna Taxi som mottog taxichaufför Hans Johansson larm
https://drive.google.com/file/d/1tLRXTCJh6v-3HZX8WMVkSboYY34YHxx9/view
I förhören med Länninge påstår Zetterström att hon tog emot larmsamtalet personligen men med torstensson I det senare förhöret erkänner Ingrid Z att hon inte själv tog emot samtalet från taxin o den som i själva verket tog emot Hans samtal är inte känt censurerat av pu/polisen. Vem uppmanade henne att ljuga?

Nu kanske jag inbillar mig men jag tycker det står att ingrid zetterström på solna taxi är förberedd på att det ska bli skjutning alltså och säger "börjar det redan" dvs ett teatermord/övning?

Man ringde polisen ledningscentral där hon 23:24 fick intrycket att händelsen redan var känd o polisen sa "det var bra"

En känd person från tråden AA filmad utanför Rosenbad 1/3-86: https://youtu.be/FehFQrRqlas
fånigt nog i samma klipp som nedrustningsministern där mordet ju faktiskt kan tänkas handla om upprustning och om Bofors (FB) Finskorna och dekorimamannen
Senast redigerad av jajagvinner 2021-08-02 kl. 20:00.
Citera
2021-08-02, 19:56
Medlem
Gothuss avatar
Jag kan ju tycka att "Hollywood" borde göra en film eller serie om mordet på Olof Palme.
Kanske en om M/S ESTONIA även?
Vi fick nyss en om Tjernobyl.
Känns som att det saknas initiativförmåga.
En dramatisering av något slag efterlyses.
Jag menar att alla bitarna finns ju.
Spänning, dramatik, mystik. Olöst gåta.
Är det bara Kjell som tyckte det var spännande nog?
Han hade de rätta kontakterna tydligen.
Citera
2021-08-02, 23:06
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ögonbrynen är CA. Formen på munnen lik.

Bildgoogla Christer Andersson palmemordet. Överst två bilder på Christer. Och en liten bild på Mårtens fantombild.

Denna fantombild rätt lik.
https://marcpennartz.nl/maak-kennis-met-de-moordenaar-van-olof-palme/
Citera
2021-08-03, 00:29
Medlem
horghs avatar
Någon mer som uppmärksammat den senaste forskningen angående ammunition och bly-isotoper?

Jag hörde om det i något av de senare avsnitten av magasinet Filters pod.

Om jag minns helt korrekt så påstår de att man nu kommit underfund med att bly-isotoper kan variera kraftigt i samma batch av ammunition, det kan till och med variera markant i en och samma ask.

Detta kastar ett helt nytt sken över delar av utredningen, t.ex:

Fann man inte .357 winchester western metal piercing kulor i CGÖs lägenhet som var av "fel" bly isotop?
Citera
2021-08-03, 16:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horgh
Någon mer som uppmärksammat den senaste forskningen angående ammunition och bly-isotoper?

Om jag minns helt korrekt så påstår de att man nu kommit underfund med att bly-isotoper kan variera kraftigt i samma batch av ammunition, det kan till och med variera markant i en och samma ask.

Fann man inte .357 winchester western metal piercing kulor i CGÖs lägenhet som var av "fel" bly isotop?

Kan vara något Filter försöker vrida för att passa deras agenda. Och den agendan innefattar knappast CGÖ. Det är väl ett sätt sudda ut så mycket betänkligheter som möjligt för att minska osannolikheten att SE hade revolver och ammunition. Filter är Donald Trump. Låg moral och enbart öppen för sin egen sanning.
Citera
2021-08-03, 17:49
Medlem
Hellbastards avatar
Citat:
Kan vara något Filter försöker vrida för att passa deras agenda.

Det skulle det kunna vara, och inte heller jag har några högre tankar om SE-förespråkarna. Men i just det här fallet tror jag att påståendet stämmer. Jag har inte lyssnat på podden, men väl läst några vetenskapliga artiklar som har gett just det intrycket, dvs att kopplingen mellan isotopsammansättning och tillverkningsdatum är lite vagare än man hittills har trott.
Citera
2021-08-03, 18:59
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

"Den kula som dödade statsminister Olof Palme passerade genom kroppen
och anträffades [...] ca fyra meter från den plats där skottet
träffat Olof Palme. "

...en sådandär armour piercing 357 Magnum. Som låter som påsksmällare.
Citera
2021-08-03, 20:35
Medlem
HAARPs avatar
Jag får ju uppfattningen att det är en blå jacka med stora rutor och en blå mössa på Birgitta W:s teckning.
Fast de "stora rutorna" är kanske önsketänkande av mig.

https://i.imgur.com/deiKXd8.jpg
Citera
2021-08-03, 21:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horgh

Ja, uppgifterna om detta med blyisotoper och variation är nog faktiskt korrekt, men Filters podd som källa till uppgifter bör tas med stor försiktighet.
De har all anledning att göra allt annat än SE-teorin osäkert....

Rätt uppenbart hur oroliga de är för annan fakta..

I fallet med kulorna så har vi en överensstämmelse mellan mordplatskulorna och Mockfjärdskulan(Haparande), samt Vilhelmina-kulan...
Alltså två kulor sålda i norra Sverige.

Hur skulle dessa kulor kunna hamna i en revolver som SE sedan håller i handen..
Vapensamlaren? Hur skulle dessa kulor hamna i hans ägo... och sedan i en revolver som SE "lånade"?

Likaså är frågan hur kulor från denna batch, skulle kunna hamna i CA's revolver?
Han vet vi köpte något ental från skytteklubben, men kom de ifrån samma batch?

Och som du skriver så har vi ju även CGÖ...där han själv sannolikt var rätt orörlig denna kväll.

Så för alla med fasta teorier utan koppling till Haparanda eller Vilhelmina, blir det viktigt att försöka minimera betydelsen av bly-isotopsammansättningen!
Citera
2021-08-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, uppgifterna om detta med blyisotoper och variation är nog faktiskt korrekt, men Filters podd som källa till uppgifter bör tas med stor försiktighet.
De har all anledning att göra allt annat än SE-teorin osäkert....

Rätt uppenbart hur oroliga de är för annan fakta..

I fallet med kulorna så har vi en överensstämmelse mellan mordplatskulorna och Mockfjärdskulan(Haparande), samt Vilhelmina-kulan...
Alltså två kulor sålda i norra Sverige.

Hur skulle dessa kulor kunna hamna i en revolver som SE sedan håller i handen..
Vapensamlaren? Hur skulle dessa kulor hamna i hans ägo... och sedan i en revolver som SE "lånade"?

Likaså är frågan hur kulor från denna batch, skulle kunna hamna i CA's revolver?
Han vet vi köpte något ental från skytteklubben, men kom de ifrån samma batch?

Och som du skriver så har vi ju även CGÖ...där han själv sannolikt var rätt orörlig denna kväll.

Så för alla med fasta teorier utan koppling till Haparanda eller Vilhelmina, blir det viktigt att försöka minimera betydelsen av bly-isotopsammansättningen!

Antagandet att CGÖ var orörlig är inte korrekt. CGÖ hade opererat blindtarmen och var på bättringsvägen. Även om en sådan operation var mer omfattande 1986 än den är idag så finns det ingenting som tyder på att CGÖ ska ha varit orörlig den aktuella morddagen.

Dels så är återhämtningstiden ganska snabb efter en blindtarmsoperation förutsatt att det inte varit några komplikationer. Dels var CGÖ ung vid tiden och hade sannolikt en utomordentlig återhämtningsförmåga.

CGÖ var uppenbarligen tillräckligt pigg för att lämna sjukhuset på eget initiativ. Och även om det inte var rekommenderat av läkare så är det möjligt att han klarat av att göra en ordentlig springtur i centrala Stockholm kvällen den 28e februari.

Det har genom åren gjorts idoga försök att få CGÖs tillstånd att framstå som mer dramatiskt än vad som faktiskt kunnat påvisas.
Senast redigerad av Bengt-Erik 2021-08-03 kl. 22:45.
Citera
2021-08-03, 22:45
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Antagandet att CGÖ var orörlig är inte korrekt. CGÖ hade opererat blindtarmen och var på bättringsvägen. Även om en sådan operation var mer omfattande 1987 än den är idag så finns det ingenting som tyder på att CGÖ ska ha varit orörlig den aktuella morddagen.

Dels så är återhämtningstiden ganska snabb efter en blindtarmsoperation förutsatt att det inte varit några komplikationer. Dels var CGÖ ung vid tiden och hade sannolikt en utomordentlig återhämtningsförmåga.

CGÖ var uppenbarligen tillräckligt pigg för att lämna sjukhuset på eget initiativ. Och även om det inte var rekommenderat av läkare så är det möjligt att han klarat av att göra en ordentlig springtur i centrala Stockholm kvällen den 28e februari.

Det har genom åren gjorts idoga försök att få CGÖs tillstånd att framstå som mer dramatiskt än vad som faktiskt kunnat påvisas.

Nej, det är riktigt. Jag överdrev.

CGÖ avvek "för egen maskin" MEN medelst taxibil från sjukhuset denna dag, men uppgifterna om hans vigör ger inte för handen att vi kan tänka honom som en skytt som springer upp för Tunnelgatan.

"han kunde inte gå ordentligt"
"Endast med besvär kunde han gå de 800 metrarna till affären"
"Troligen sjukskriven till den 21 april 1986"

Tord Axelsson, vittnar om en "ganska svag" Östling...

Göran Stigson, vittnar om att "han var dålig och att han hade, iklädd morgonrock, och att han hade ont av, det måste varit den där blindtarmsoperationen som han hade gjort"
Per Hall, vittnar om att "han gick i morgonrock kommer jag ihåg, ja morgonrock hade han på sig och han var lite skröplig, det var han ju. Han hade varit inne och opererat. Vad för nånting kommer jag inte ihåg."

Källor: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O37mhN5bMt5nd-CaO7ue_3KMbip6eVETWKXwfILsf3E/edit#gid=0

Du är möjligen en sådan som blandar in alla i en konspiration för att förklara dessa uppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in