Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Exakt. Det är det jag menar. En stor mängd vanliga människor anstränger sig väldigt mycket för att bidra till Palmemordets lösning medan knarkspanarna närmast gör det till en strategi att inte ha sett någonting. Svaren i förhören ger mig till och med intrycket att spanare snackat ihop sig för att i stort sett ordagrant redogöra på samma sätt för mordkvällens händelser eller icke-händelser.
Vi såg exemplet med Ove P i går. Mannen som varken såg något under sin knarkspaning eller under hemfärden genom city. Ingenting. Absolut ingenting. Han borde väl i alla fall sett någonting, även om det inte hade med mordet att göra.
Det är detta jag mellan raderna försöker säga om knarkspanarnas blindhet.
Ja, det är slående.
Ingenting sett, ingenting hört och absolut inte visat sig med WT. Alla överens om att man åkte hem för att sova runt klockan 23,00.
Det som bryter mönstret är Ove. Som på egen hand placerar sig och sin egen bil vid mordplatsen runt mordtiden. Men naturligtvis inte sett eller hört något. Och absolut inte visat sig med WT. Eftersom han lämnat den på roteln enligt förhör 890207.
Spaningsobjekten har inte visat sig så då har man gett upp och avvikit i förtid. Där alla erkänner att de fuskat eftersom deras arbetstid var schemalagd till 01,00. Till synes oberörda.
Sedan kan vi se att förhören med spanarna i Bjuhrärendet och i hjälppatrullen är korrelerade i tid. Även fast spaningsobjekten inte gällde samma personer. Men båda gällde amfetamin. Och av en slump? så åkte alla hem för att sova vid samma tidpunkt. Eftersom den namnlöse israelen råkade somna i precis rätt tid.
Man behöver inte vara konspiratoriskt lagd för att inse att det kan finnas mer här än det som kommit fram.