Citat:
Ursprungligen postat av
AraltNigri
Auric,
Den andra kulan "totalbommar" inte. Den är en hårsmån från att döda LP på fläcken. Att GM skulle ha haft tid och möjlighet att under det snabba händelseförloppet fastställa om andra kulan bommat tror jag inte ett dugg på. LP går relativt snabbt ned på huk efter första skottet, vilket jag gissar GM tolkade som att även andra kulan träffat centralt i kroppen och att även LP snart skulle vara bortom räddning. Ingenting talar i det avseendet för en amatör. GM sköt två snabba välplacerade skott, konstaterade, visserligen felaktigt, att båda skotten träffat centralt i kroppen, avlägsnar sig lugnt och sansat från brottsplatsen för att sen uppslukas av Stockholmsnatten på Malmskillnadsgatan. Allt talar för ett proffs. Även GM:s placering i motljuset av Dekorimas skyltfönster, talar för ett proffs, då den placeringen gör att inget ögonvittne kan lämna en beskrivning av GM annat än i termer av en mörk siluett med eller utan huvudbonad i vad som förefaller ha varit en mörkblå täckjacka eller rock. Att påstå att någonting i GM:s uppträdande skulle tala för en amatör vittnar enligt min uppfattning för påfallande faktaresistens.GM begår helt enkelt Det perfekta brottet. En amatör? Tror inte det.
Kegö och Barrling menar att GM identifierades på brottsplatsen. Så helt perfekt är möjligen inte brottet ändå. Att svenska myndigheter och även KGB gjort omfattande ansträngningar för att skydda attentatsmännen talar väl knappast heller för en "amatör". Eller tycker du det? Varför skulle stater skydda en amatör? Nej, ditt resonemang haltar.
Det här blir bara bättre och bättre.
”Kulan totalbommar inte”. Nähä, men LP var vid full kraft och vigör efteråt så någon vidare träff var det inte heller. Frågan är varför din och Ormstads yrkesmördare inte satte en, två eller tre skott till i LP efter den första bommen har säkert en fantasifull förklaring också. Hade jag betalt för att få OP mördad så hade ett huvudskott på den liggande OP också varit välkommet. Om skottet på OP gått 3-5 cm till höger så hade han kunnat levt än idag.
Om du provade de där vingarna du gillar att plocka in som metaforer om andra skribenter och seglade upp till i vart fall trädhöjd så skulle du se någon, du själv, som passar in alla iakttagelser i ett förutbestämt KGB-scenario. Kan jag säga om OPs mördare var yrkesman, hade mördat tidigare, hade militärutbildning, o.s.v.? Nej, men det påstår jag inte heller. Du har däremot skrivit inlägg efter inlägg om hur detta är närmast ett faktum. Det är fel. Vi har inga belägg för det ena eller det andra, så jag föreslår att du slutar påstå detta som ett faktum.