Citat:
Om jag minns rätt så är de tre springande männen identifierade. Har inte med mordet att göra. Källan till det är Ölvebro. De hade bråttom till något oskyldigt.
Ja, vet ej när Tommy A:s uppgift kom in. Men insåg länken till John W:s man.
Liten rapport:
Jag har nu grundligt en gång gått igenom Säpos övervaknings-PM och noterat platser, tider och signalement.
Den långe atletiskt byggde blonde/rödlätte mannen 30-40 år finns med på åtminstone 9 ställen.
18 februari Palmes bostad Västerlånggatan, kl 16.30.
20 februari Lisbeth Palmes arbetsplats, dagtid.
21 februari Restaurang Kristina (mannen talar tyska), kl 19.30-20.
26 februari Västerlånggatan, (talar schweizertyska i WT), förmiddag/lunch.
27 februari Västerlånggatan (mannen tysk eller österrikare), kl 10.
27 februari Rosenbad, Fredsgatan, kl 15.30.
27 februari Sergelarkaden, kl 18.
28 februari Gamla stans tunnelbanestation, kl 20.40.
28 februari Kammakargatan, kl 22.05.
10 dagar med andra ord. Avslutas nära Grand lite drygt en timme innan paret Palme kommer ut från biografen. Vi har ju även lärarinnans tre springande män på Holländargatan varav 1 lång och blond.
Det var väl även en kvinna som åkte tunnelbana från Gamla stan som såg tre tysktalande män, varav en stor och blond, tre gånger före mordet men ingen gång efter mordet? Vem var det? Finns det något protokoll? Tidningsuppgift?
(Jag har givetvis utelämnat chilenarens falsarium).
Däremot är det inte lika enkelt att nosa upp den kraftigt byggde mörkhårige längd 180-185 cm. Tycker jag hittar honom på 5-6 ställen men det är öppet för tolkning om han finns med på fler. Inget avvikande utseende som förenklar identifiering.
Liten rapport:
Jag har nu grundligt en gång gått igenom Säpos övervaknings-PM och noterat platser, tider och signalement.
Den långe atletiskt byggde blonde/rödlätte mannen 30-40 år finns med på åtminstone 9 ställen.
18 februari Palmes bostad Västerlånggatan, kl 16.30.
20 februari Lisbeth Palmes arbetsplats, dagtid.
21 februari Restaurang Kristina (mannen talar tyska), kl 19.30-20.
26 februari Västerlånggatan, (talar schweizertyska i WT), förmiddag/lunch.
27 februari Västerlånggatan (mannen tysk eller österrikare), kl 10.
27 februari Rosenbad, Fredsgatan, kl 15.30.
27 februari Sergelarkaden, kl 18.
28 februari Gamla stans tunnelbanestation, kl 20.40.
28 februari Kammakargatan, kl 22.05.
10 dagar med andra ord. Avslutas nära Grand lite drygt en timme innan paret Palme kommer ut från biografen. Vi har ju även lärarinnans tre springande män på Holländargatan varav 1 lång och blond.
Det var väl även en kvinna som åkte tunnelbana från Gamla stan som såg tre tysktalande män, varav en stor och blond, tre gånger före mordet men ingen gång efter mordet? Vem var det? Finns det något protokoll? Tidningsuppgift?
(Jag har givetvis utelämnat chilenarens falsarium).
Däremot är det inte lika enkelt att nosa upp den kraftigt byggde mörkhårige längd 180-185 cm. Tycker jag hittar honom på 5-6 ställen men det är öppet för tolkning om han finns med på fler. Inget avvikande utseende som förenklar identifiering.