2020-07-22, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Bara under det senaste dygnet har Theutenberg publicerat 8-9 tweets, majoriteten av dem blir inte ens kommenterade. Att detta skulle vara en "PK-piska" eller en "morrande statsapparat" är rena rättshaverismen.

Helt korrekt iakttagelse. T det är en person som tappat fotfästet för länge sedan. Vi måste nog förstå att detta för 30 år sedan var politiska uppfattningar till höger om riksdagens högerflank som denne grundar sig på.

Vi förstår nog alla att det är en mycket allvarlig sak att en person med den typen av "åsikter" om sina chefer inom statsförvaltningen som Teutenberg närde ,inte genom balanserad kritik utan via animerade personangrepp med dramatiska anklagelser om att i princip alla som inte höll med påstods vara spioner och landsförrädare, är ett allvarligt problem då som nu.

Kort innan mordet hade den underlydande tjänstemannen Teutenberg mycket dramatiska uppträden med till och med Olof Palme där han krävde att få sätta agendan och med darr på rösten anklagade personer att vara KGB-tillgångar. Jag tror vi kan blunda och tänka oss bilden av situationen och förstå hur offside T var då där han är ännu mer offside idag när han förfalskar facit och hävdar att Sovjet tog över landet när Palme mördats och han tvingades bort. T var och är en farlig galning med politiska tvångsföreställningar utanför demokratins gränser där demokratin står för PK.

Man behöver inte vara särskilt känslig eller smart för att förstå att Teutenberg och hans entourage tappat kontakten med verkligheten för länge sedan med åsikter som nog inte ens riktigt passar i SD-kretsar idag. Att dessa hade bakgrund och förankring inom fd IB etc och kunde odlas av en person med bakgrund inom OP2 där myter spreds som kan motivera till ett statsmannamord är anmärkningsvärt men sant och måste beaktas. Trots hans galenskap ställer en grupp män med tvivelaktig underrättelsebakgrund upp framför våra ögon som en slags livvakt när han "uppträder"

Jag har nämnt det förut hur jag noterat att en oerhörd mängd personer med åsikter som närmast definierar dem som Palmehatare med så stort engagemang engagerar sig att "lösa" mordet. Vi har sett det förr i tråden varje gång vi kommit en bit framåt hur de sköljer in. Postaren du kommenterar är ett bra exempel på detta.

Dess bättre har det aldrig fungerat i längden utan är direkt kontraproduktivt. Hade de haft vett att ligga lågt hade vi kanske aldrig kommit dit vi är idag. Utan att Donald, Olle mfl engagerat sig hade vi aldrig kommit nära saker som interiörer från underrättelsevärldens "bakgårdar" eller mystiska och förmodligen olagliga avarter av StayBehindgrupper, märkliga Säpomedarbetare som privatspanat mot OP etc där vi idag tydligt kan skönja strukturerna som döljer Palmes baneman.

Tack. Donald, Föreningen "ögat", Teutenberg mfl för att ni visade oss var äggen fanns vi nu skall göra en härlig omelett av.

TACK!
Citera
2020-07-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Av 206 st besökare den här kvällen på Grand som sett "Bröderna Mozart" klockan 21:15 så har 150 st förhörts. 56 st har alltså inte förhörts. De flesta måste ju ha anmält sig själva eftersom köpta biljetter över disk inte bar något namn. Endast förmodligen telefonbeställningar gjorde det. Mårten Palme är den ende av dessa 150 st som iakttagit att någon börjar följa efter LOP när de lämnar varandra och går åt varsitt håll. Hans fatombild blir då bild nummer 10. Det här ju inte troligt alls. Jag har alltid ansett att MP är en skum typ. Inte att han är medskyldig men han har garanterat också drag av mytomani i sig. Det såg man ju det långa Veckans Brotts när han nu bytt CP mot SE istället. Detsamma gäller Joakim i TV4 och han var inte ens där. Vad har Mattias för uppfattning?

Den här 44-sidiga rapporten skapas alltså 1989-05-12 och dyker upp först nu. Känns stabilt och seriöst... På mina frågor om livvaktsskydd som jag ställt i tråden så kommer ju svaren här att det inträffat flera gånger att OP lämnat den "gyllene triangeln" utan skydd. Dessa är dock de inrapporterade tillfällena. Hur många icke inrapporterade tillfällen fanns det? Utflykter på Djurgården på söndagar. Strosa runt i affärer i city, middagsbjudningar m m. OP var ju för fan en "sitting duck".

Den personen som beskrivs flera gånger som en övervakare stämmer väldigt bra in på "Jerkers" vittnesmål som han sedermera "reviderar"...
Min bedömning av MP är att han inger ett osäkert intryck. Han väger sina ord på guldvåg. Känns som att han är rädd för att bli felciterad.
Mattias verkar vara i bakgrunden, förmodligen har han avsagt all kontakt med media.
Upplever honom som en kille som skulle behöva hjälp ,verkar bära med sig detta trauma fortfarande.
Palme hade ett strålande intellekt men när man läser det här om hans utflykter, blir man mörkrädd. Lika naiv som resten av svenskarna..."hur kunde det hända här i Sverige"?
Det var bara en tidsfråga innan det hände.
Säkerhetspolisen i Sverige måste ha varit ett skämt på den tiden.
Att bo i Gamla stan med en läkarmottagning på botten, känns som " öppna dörrar "är det som gäller.
Har jag som uppdrag att likvidera Palme stöter jag inte på så många problem och det verkar vara ett lätt uppdrag.
Ett "lyckat" uppdrag med känt resultat.
Andra staters säkerhetstjänster måste ha reagerat på svenskarna naivitet och på en statsminister som inte förstod den hotbild som faktiskt fanns kring honom.
Om han hade haft livvakter med sig så spekulerar jag i hur det hade slutat.
Två livvakter+ statsminister avlidna!
Citera
2020-07-22, 08:52
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vi skall inte ledas till att integrera påstådda och förmodligen påhittade uppgifter i ett känt scenario. Desinformationsstrategin i det sammanhanget heter "smutsning". Dvs plantera en falsk uppgift som sedan kan sänka hypotesen när den visar sig utan grund.
Det kallas också för att skarva. Det är väl okay med påhittade scenarion men de ska inte presenteras som anonyma vittnesmål.

Just att de skulle ha flytt i vild panik samtidigt som de diskuterade skeendet stämmer inte överens med mina erfarenheter av mänskligt beteende. Panik har ett odelat fokus på att undkomma - att undra eller förstå är sekundärt.
Citera
2020-07-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Där kom den äntligen. Inte mindre än åtta olika observationer av den store rödblonde.

Maskningen på sidan 17 rör artisten och konstnären Roberta Settels som vid tiden för MOP bodde på Prästgatan och undersöktes angående möjligheterna att från hennes bostad se in i Palmes Lägenhet.

RS beundrade Baader-meinhof gruppen som hon gjorde hyllningsmusik till .
http://www.soundofmusic.nu/www.soundofmusic.nu/artikel/roberta-settels-1929-2014/

Det framgår tydligt av denna genomgång att det finns gott om iakttagelser som inte fått sin förklaring av aktiviteter från lagliga verksamheter. Därmed är det alltså lögner vi serverats kring detta fram till idag.
Citera
2020-07-22, 09:03
Medlem
Davys avatar
Tradera

Det är tyvärr inte så stor skillnad idag på skyddet. Visst, du ser säpo när de är med utomhus i officiella sammanhang.

Men jag som bott i city hela mitt liv ser ganska ofta ministrar och partiledare glida omkring utan skydd. Antar dock att Löfven har skydd konstant.
Citera
2020-07-22, 09:14
Medlem
Med 206 personer på föreställningen slås man ju verkligen av att hur påtagligt det faktiskt var Palme själv - hans och Lisbets handlande - som möjliggjorde mordet. En mycket stor det av de 206 besökarna hade säkert gått söderut mot Hötorgets T-bana. Hade Palme befunnit sig "mitt i strömmen" av folk kanske mordet inte hade kunnat ske. Men nu stod de först och pratade utanför bion och den stora massan folk hann försvinna åt olika håll. Sedan går man långsamt och kommer ännu mer efter. Tänk så lite som gör så stor skillnad.

Underligt dock att man inte förhört de övriga 56 (eller 55 snarare, OP ingår väl i totalantalet). Varför?
Citera
2020-07-22, 09:20
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Med 206 personer på föreställningen slås man ju verkligen av att hur påtagligt det faktiskt var Palme själv - hans och Lisbets handlande - som möjliggjorde mordet. En mycket stor det av de 206 besökarna hade säkert gått söderut mot Hötorgets T-bana. Hade Palme befunnit sig "mitt i strömmen" av folk kanske mordet inte hade kunnat ske. Men nu stod de först och pratade utanför bion och den stora massan folk hann försvinna åt olika håll. Sedan går man långsamt och kommer ännu mer efter. Tänk så lite som gör så stor skillnad.

Underligt dock att man inte förhört de övriga 56 (eller 55 snarare, OP ingår väl i totalantalet). Varför?
Som jag uppfattar det fick man aldrig tag på alla 206. Har dock inte sett en siffra på exakt hur många man kunde identifiera.
Citera
2020-07-22, 09:28
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Som jag uppfattar det fick man aldrig tag på alla 206. Har dock inte sett en siffra på exakt hur många man kunde identifiera.

Ok.

Kanske en riktigt korkad fråga. Men kan man juridiskt tvinga ej kända människor, i detta fall okända biobesökare, att kontakta polisen för att avlägga vitnessmål?
Citera
2020-07-22, 09:42
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ok.

Kanske en riktigt korkad fråga. Men kan man juridiskt tvinga ej kända människor, i detta fall okända biobesökare, att kontakta polisen för att avlägga vittnesmål?
Eftersom man inte vet vilka de är kan man enbart vädja till de personerna att ta kontakt. Det finns enligt mig inga lagar i detta fallet som kan ''tvinga''

I praktiken handlar det om 206, minus OP som dödades och Lisbet, MP och Ingrid. Alltså 202 från början. Där LP kunde tipsa om Björn Rosengren med sällskap.
Citera
2020-07-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ok.

Kanske en riktigt korkad fråga. Men kan man juridiskt tvinga ej kända människor, i detta fall okända biobesökare, att kontakta polisen för att avlägga vitnessmål?

Nej.

Kan ju bli kallad som ett vittne till rättegång med tvång.

Men än är vi inte i det totalitära kulturradikala samhället där polisen kan tvinga medborgare till precis vad fan som helst.
Senast redigerad av GhostofStig 2020-07-22 kl. 10:01.
Citera
2020-07-22, 10:01
Medlem
Det är löjeväckande när det läggs ut länkar och personer får och även tar credit för det. Det mesta om inte allt kommer från facebookgruppen där folk lägger ner arbete och även bidrar ekonomiskt så sluta tramsa och ge ryggdunkar. Samt ta emot dom.
Citera
2020-07-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det är löjeväckande när det läggs ut länkar och personer får och även tar credit för det. Det mesta om inte allt kommer från facebookgruppen där folk lägger ner arbete och även bidrar ekonomiskt så sluta tramsa och ge ryggdunkar. Samt ta emot dom.

Jag använder inte Facebook.

Att de lägger ut polisförhör och andra dokument är bara att ge ett erkännande åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in