2020-07-13, 15:50
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Greken kom till MP alldeles för sent för att kunna höras på LAC-bandet.

https://drive.google.com/file/d/1Cn0bGlpmaTYn7eXgQJ9wwZzOS_kHeK9u/view
Sant! Just ja, han kommer ju dit efter ambulansen. Redigerade bort det. Tack!
Citera
2020-07-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det finns ingen Dekorima-man alls.

Det borde ha funnits en Dekorimaman tillhörig Knarkspan på platsen men denne uppges ha skolkat från tjänsten.... Med tanke på att det inte var Anti som kände sig igenkänd utan en annan person som var knarkspanare som kände sig utpekad och föranledd att framträda publikt tror jag inte vi skall hoppa över Finskornas iakttagelser utan att utreda saken dvs ha identiteten på den som skulle befunnit sig där och sett om de kände igen den personen.

Självklart måste man utreda saker inte vifta bort dem som ointressanta. Tänk om det visar sig vara den skolkande spanaren som hade ett vapen som inte är undersökt.
Citera
2020-07-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Intressant! John Adams och hans fru finns det en hel del om i trc

Säkert men det som förbryllar mig är följande.

Är det SA MID (military intelligence) som efterfrågar kontakt med svensk officer blir jag mycket förbryllad. De har eget folk som klarar av detta. Och varför skulle de gå genom en polisiär säkerhetstjänsts Europachef John Adams?

Det måste vara något annat, någon som inte har kompetens, språk, samband mm, på plats.

Det enda jag kan tänka mig är att SA Craig Williamsson anlitat Keith Maxwell i South African Institute of Maritime Research (SAIMR).
Se.: https://www.theguardian.com/world/2019/jan/20/south-africa-weird-sinister-apartheid-mercenary-saimr-keith-maxwell

De var vana att verka under militärt ledarskap i både Angola och Namibia och med kompetent ledarskap från svensk sida kan de ha åtagit sig MOP. Med mordet på Dag Hammarskjöld i sitt CV var de mycket möjliga kandidater.

Att de sen kanske fått inlånat specialkompetens i mord och understöd från Sverige för samband och logistik (flyktbilar) gör detta realistiskt.

Det som gör mig intresserad och som jag har försökt få bekräftat är om Keith Maxwell är släkt med Robert Maxwell, spion för MI6 och Mossad, och hans dotter Ghislaine Maxwell nu fängslad i USA för samarbete med Jeffrey Epstein.

Ingen vill bekräfta eller förneka släktskap så jag drar slutsatsen att han var släkt, numera död sedan 2006.
Citera
2020-07-13, 15:59
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Visst är det så. Där finns mycket stora oklarheter om flera WT iakttagelser och det finns naturligtvis en bärande anledning att man ej redovisat identiteten på kodnamn Föllinge och de andra som skulle varit där och som vittnen helt ovetande om relevansen rapporterat som pågående med radiotrafik och inte minst Sigges ofiltrerade ialttagelser som kan stämma mycket väl med dem han påstod sig ha iakttagit under förflyttning mot mordplatsen.

Det finns också andra uppgifter inifrån polisen att en knarkspanare hämtades upp helt nära inpå mordet invid mordplatsen. Till det kommer långvariga uppgifter från trovärdiga källor om fritidsspanande poliser som delvis korrelerar med DF:s uppgifter om Barbro och Lennartgruppernas aktiviteter (SB) med påståenden om mycket mer avancerade grejer än WT men där han svär dem fria och numera säger att det pågick en samarbetsoperation mellan militära underrättelseenheter KSI och Säpo riktad mot Sovjetiska intressen. Naturligtvis vet han inte mer än så om den aktionen.

Det är alltså rena folksamlingarna som opererar. OK fram med namnen om de inte har med saken att göra! Kommer det att ske? Har vi namnen och deras vapeninnehav och deras ev tänkbara motiv kanske det framträder ett väldigt tydligt mönster för var och en. Mönster som man inte kommer runt.
Precis, man ska inte krångla till det i onödan. Och inte gå över ån efter vatten. Plus att man inte ska försöka föra in personer eller grupper som det inte finns några indikationer på att de befann sig där.
Citera
2020-07-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nej, det kräver medspel från Lisbeth Palme och det finns inget som tyder på detta . WT-testerna i svensk hemslöjd är så osannolika att de bara leder till dimridåer. Det finns fastslaget att Olof Palme övervakats illegalt av SÄPO-folk . Där måste man börja, inte bland olika hypoteser som saknar stöd i verkligheten.

Tänk om någon i SÄPO-trion är identisk i något fall med de som ingick i den av Donald Forsberg i förhör angivna pågående spaningen? Då blir det spännande.

PU har naturligtvis, förutsätter vi, gått till botten med det annars går det inte att "komma runt". Identifierat, förhört, konfronterat!

Bara att offentliggöra mad eller utan maskade namn.
Citera
2020-07-13, 16:00
Medlem
mvagrippas avatar
En smal man med runt ansikte och lång näsa ska enligt tillförlitlig källa sett vid makarna Palmes bostad på Västerlånggatan vid följande tillfällen efter MOP. Det understrukna är egna reflektioner .

Fredag 17/1 21-tiden
Fredag 24/1 19-21
Någon gång 5-10/2 ca 22-23
Måndag 17/2 2230-2255 (2215) lämnas OP av livvakterna vid apotekshörnan.
Tisdag 18/2 1630-1700 i sällskap med man lik Frank Andersson i röd duffel Göran Hälsinges gränd .
Torsdag 20/2 1930-2000 iakttagelse av två män Västerlånggatan.
Både 18 o 20/2 Hade OP ingen livvakt .

Vet ej vem som gjort dessa iakttagelser men noterar att samtliga är gjorda utanför kontorstid vilket kan ge en fingervisning om att det är personer som är ute på sin fritid.
Citera
2020-07-13, 16:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det borde ha funnits en Dekorimaman tillhörig Knarkspan på platsen men denne uppges ha skolkat från tjänsten.... Med tanke på att det inte var Anti som kände sig igenkänd utan en annan person som var knarkspanare som kände sig utpekad och föranledd att framträda publikt tror jag inte vi skall hoppa över Finskornas iakttagelser utan att utreda saken dvs ha identiteten på den som skulle befunnit sig där och sett om de kände igen den personen.

Självklart måste man utreda saker inte vifta bort dem som ointressanta. Tänk om det visar sig vara den skolkande spanaren som hade ett vapen som inte är undersökt.

Vad jag vet är finskorna helt avfärda, det de sagt bidrar inte med något.

Har vi en knarkspanare på platsen är det en timme fel, och då är de 3 finska kvinnorna på biografen lilla kvarnen.
Citera
2020-07-13, 16:11
Medlem
Bara som lite kuriosa.
Jag har lyssnat på en podd där man behandlar ubåtsjakten i Karlskrona 1984 bland annat på jakten efter främmande grodmän på Almö.
Man tar hjälp av polisen med en hundförare.
Hundföraren har sökt och fått lov att ha en magnumrevolver som förstärkningsvapen, han ansåg en kpist var för klumpig att hantera när man gick som hundförare.
Citera
2020-07-13, 16:20
Medlem
Citat:

Har vi en knarkspanare på platsen är det en timme fel, och då är de 3 finska kvinnorna på biografen lilla kvarnen.

Har du fått ut de hemligstämplade polisförhören av finskorna?
Citera
2020-07-13, 16:21
Medlem
Citat:

Fast nu fyller du ut med antaganden och påståenden som bara utgör cirkelbevis. Dels finns konkreta uppgifter som styrker att påståendena om avbrutna knarkspaningar är inkorrekta där det a, finns uppgifter inifrån knarkspaningen att en spanare hämtades upp invid så nära inpå mordet att man hörde skotten. Dels finns som sagt b, uppgifterna att radiotrafik från knarkspan förekom fram till skotten från någon som omöjligen kan ha förstått hur relevant det var. Dessutom har vi c, Sigges första iakttagelser och inte minst d, Scarfoots postningar här i tråden. e, finskorna (som kan missbedöma tiden.

Vi har alltså 5 helt av varandra oberoende indikationer att knarkspan befann sig i området kring mordplatsen och till och med på mordplatsen helt inpå skotten. En knarkspanare har känt sig utpekad av uppgifterna i sådan grad att han gått ut publikt och dementerat det i ganska drastiska ordalag.

Det är värt att gå till botten med och har det gjorts är det väl bara att få ta del av förhören! Eller hur?
Citera
2020-07-13, 16:23
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Har du fått ut de hemligstämplade polisförhören av finskorna?

Nej
Citera
2020-07-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Bara som lite kuriosa.
Jag har lyssnat på en podd där man behandlar ubåtsjakten i Karlskrona 1984 bland annat på jakten efter främmande grodmän på Almö.
Man tar hjälp av polisen med en hundförare.
Hundföraren har sökt och fått lov att ha en magnumrevolver som förstärkningsvapen, han ansåg en kpist var för klumpig att hantera när man gick som hundförare.

Alla tjänstevapen har undantagits från provskjutning. Finns fler 38/357 inom bland annat span.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in