Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Intressant! John Adams och hans fru finns det en hel del om i trc
Säkert men det som förbryllar mig är följande.
Är det SA MID (military intelligence) som efterfrågar kontakt med svensk officer blir jag mycket förbryllad. De har eget folk som klarar av detta. Och varför skulle de gå genom en polisiär säkerhetstjänsts Europachef John Adams?
Det måste vara något annat, någon som inte har kompetens, språk, samband mm, på plats.
Det enda jag kan tänka mig är att SA Craig Williamsson anlitat Keith Maxwell i South African Institute of Maritime Research (SAIMR).
Se.:
https://www.theguardian.com/world/2019/jan/20/south-africa-weird-sinister-apartheid-mercenary-saimr-keith-maxwell
De var vana att verka under militärt ledarskap i både Angola och Namibia och med kompetent ledarskap från svensk sida kan de ha åtagit sig MOP. Med mordet på Dag Hammarskjöld i sitt CV var de mycket möjliga kandidater.
Att de sen kanske fått inlånat specialkompetens i mord och understöd från Sverige för samband och logistik (flyktbilar) gör detta realistiskt.
Det som gör mig intresserad och som jag har försökt få bekräftat är om Keith Maxwell är släkt med Robert Maxwell, spion för MI6 och Mossad, och hans dotter Ghislaine Maxwell nu fängslad i USA för samarbete med Jeffrey Epstein.
Ingen vill bekräfta eller förneka släktskap så jag drar slutsatsen att han var släkt, numera död sedan 2006.