Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-11, 17:34
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Var kan man läsa deras berättelse?

https://sv-se.facebook.com/notes/las...9692244044659/

edit: Nu är Facebook sidan borta... är jag snurrig?

edit 2 : https://www.facebook.com/notes/lasse-ahlstrom/anti-avsan-moderat-riksdagsman-dekorimamannen/159692244044659/
Senast redigerad av Stone 2020-06-11 kl. 17:37.
Citera
2020-06-11, 17:35
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zag
TP har givit en förklaring till det, som jag redogjort för flera gånger, t.ex. här. Ta den för vad den är värd.

https://www.flashback.org/sp71913474

Det var alltså inte Henry Olofssons uppgift det där, som du skrev tidigare. Han kom inte till jobbet förrän vid 23 på kvällen, för han hade spelat brigde. Det var Anna-Lisa Gahn, "ALG".
Menade ALG. Tack!
Nja. Tror nog att 20.10 fortfarande känns mest rimlig, speciellt med tanke på när hon faktiskt skulle börja, 20.45 och att hon kom ihåg att hon var väldigt tidig.
Dock så har det, enl. de flesta, ingen betydelse. För SE står med största sannolikhet och pratar med HO när skotten föll. Vad säger TP om att HO säger sig ha pratat med SE ett par minuter efter det att han stämplat ut?
Citera
2020-06-11, 17:35
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Varför har du redigerat bort följande länk?

https://sv-se.facebook.com/notes/las...9692244044659/

Det var inte min avsikt.
Citera
2020-06-11, 17:36
Medlem
FarbrorAgges avatar
Annelis vittnesmål:

http://svenanerpalmemordet.blogspot.com/2013/10/forhoret-med-anneli-aldrig-meningen-att.html#.XuJPCbjg2R4
Citera
2020-06-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Ja, sönerna kan vi tyvärr inte sätta så mycket tilltro till. Det handlar givetvis om så mycket mer för dem än ett statsministermord.

Mårten var de första 15-20 åren helt övertygad om att det var CP som lurpassade utanför Grand och att CP var gärniongsmannen. Min personliga övertygelse efter alla dessa år att vi tyvärr helt och hållet måste bortse från Mårtens och Lisbeths vittnesmål.

Och jag blev oerhört besviken, spak och chockad igår när både Mårten och Joakim deklarerade att de numera ser Skandiamannen som trolig gärningsman. Hur är det möjligt att två så till synes intelligenta människor drar sådana infernaliska slutsatser? Obegripligt.
Exakt vi vet att deras vittnesmål är noll och ingenting värt det har vi vetat i 30 år. Vet inte varför dem får utrymme i media.

Nu jag är nyfiken på skandiamannen eftersom han måste ha hittat palme av en ren slump den kvällen. Ifrågasätter absolut inte hans motiv.

Hans handväska spelar en central roll i utredningen , en så kallad bögslunga som han alltid hade med sig

Jag undrar om han alltid hade med sig palmevapnet för att kunna skjuta palme om han råkade träffa på honom?

Obs jag spekulerar bara jag tycker man ska utgå ifrån att stig Engström är oskyldig då han är död och inte kan dömas
Citera
2020-06-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Så det står alltså så i boken ordagrant?
Nej ,
Hon sa så igår ”veckans brott”. Att det blir skönt att det läggs ner. Känslomässigt berörd. Ptsd tolkade jag. Inte belagt
Citera
2020-06-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Även om vi helt och hållet bortser från de två finska flickorna så landar i alla fall jag i att det bara kan ha varit AA eller CA som mördade Olof Palme.

Ursäkta min bryskhet, men hur kan man tro att AA mördade Palme, det är än mer osannolikt än att SE mördade Palme i min mening.
Avsan var en man på väg uppåt, med bra rykte och karriär. inte ens chans att han skulle offra allt.

CA var en oycklig man som råkade äga den revolver som Palmegruppen ville ha, hans problem var att han var lite intelligentare än tidigare åtalade, och tänkte att det var klokt att hålla sig undan ett mediadrev, som kunde förstöra och eliminera hans liv fullständigt.

Problemet var att han såg förbrytaraktig ut, fastän han inte var det. Detta hugger såklart FB fanboys på.
"Men han såg förbrytaraktig ut, och bufflig".

Jag har mycket låg tillit till att CA är mördaren. Han gjorde dock något korkat när han sålde sin revolver. Det är mycket dumt Palmegruppen har gjort. T.ex. skulle dem ha direkt tvingat till sig att skjuta med hans revolver medan han var i livet. Vilket jävla dumt misstag.

Vem fan vill habuttra poliser, och få misstänksamma blickar, när man vet att de kan haffa upp vem som helst med lite ihopljugna historier. Näe, bäst att hålla sig undan.

Orsaken till att Palmemordet inte är löst heter Hans Holmér, dåliga lagar och regle rangående husrannsakningar och vapenregler, svensk naivitet, Hans Ölvebro. Om dessa prameterar hade varit annorlunda i utredningen, så hade mordet varit närmare en lösning.

Dock tror jag att detta mord är i klassen, extremt svårt att lösa. Mördarna har gjort detta extremt bra.
Detta var menat att försvinna från platsen spårlöst, med målet eliminerat.
Jag tycker allt mer att detta var som ett uppdrag.

Däremot vet jag fortfarande inte om SE är skyldig eller osykldig.
Han sätter sig in i mördarens perspektiv på ett märkligt sätt som "ni måste förlåta mördaren", vilket får honom att framstå som en mördare som är nära att yppa något.
Men har svårt att tro att han skulle vilja mörda Palme.

Det finns en fråga som ingen kan besvara. Varför? Det finns ingen orsak för honom.
Citera
2020-06-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Så, ett i många experters ögon samt i allmänhetens ögon trovärdigt vittne, elimineras från argumentationen utan motivering. Det kallas för selektiv bevisföring.

Jaså? Sidan 7, mitten

”Lade du märke till någon man iklädd mörkblå rock [...]”

http://www.itdemokrati.nu/page36j.html
Citera
2020-06-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej ,
Hon sa så igår ”veckans brott”. Att det blir skönt att det läggs ner. Känslomässigt berörd. Ptsd tolkade jag. Inte belagt

Har du läst hennes bok?
Citera
2020-06-11, 17:42
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Exakt vi vet att deras vittnesmål är noll och ingenting värt det har vi vetat i 30 år. Vet inte varför dem får utrymme i media.

Nu jag är nyfiken på skandiamannen eftersom han måste ha hittat palme av en ren slump den kvällen. Ifrågasätter absolut inte hans motiv.

Hans handväska spelar en central roll i utredningen , en så kallad bögslunga som han alltid hade med sig

Jag undrar om han alltid hade med sig palmevapnet för att kunna skjuta palme om han råkade träffa på honom?

Obs jag spekulerar bara jag tycker man ska utgå ifrån att stig Engström är oskyldig då han är död och inte kan dömas

Enligt min uppfattning var SE, aka Skandiamannen, inget annat än en tönt. Ett fyllo som råkade befinna sig i närheten av mordplatsen den här kvällen. Han råkade troligen passera korsningen nån minut efter mordet och förbannade då sig själv över att han inte var på plats en minut tidigare. SE är en mytoman och en nolla, i mina ögon. Inget annat.
Citera
2020-06-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Har du läst hennes bok?
Ja, tror jag har den men hittar inte just nu! Kom väl förra året?
Minns tyvärr inte citatet du nämnde. Konstigt hon legat lågt så många år, det tänkte jag på mest
Citera
2020-06-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, tror jag har den men hittar inte just nu! Kom väl förra året?
Minns tyvärr inte citatet du nämnde. Konstigt hon legat lågt så många år, det tänkte jag på mest

30 år av tystnad : mitt liv i skuggan av mordet på Olof Palme

https://www.bokus.com/bok/9789175039091/30-ar-av-tystnad-mitt-liv-i-skuggan-av-mordet-pa-olof-palme/?source=googleps&gclid=Cj0KCQjwrIf3BRD1ARIsAMuugNs qxtgF0bvcRiNRH4bJeDbwEu-5F2NH2LzSw75jneIR9VxarI7jnhMaAoiJEALw_wcB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in