Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorAgge
Även om vi helt och hållet bortser från de två finska flickorna så landar i alla fall jag i att det bara kan ha varit AA eller CA som mördade Olof Palme.
Ursäkta min bryskhet, men hur kan man tro att AA mördade Palme, det är än mer osannolikt än att SE mördade Palme i min mening.
Avsan var en man på väg uppåt, med bra rykte och karriär. inte ens chans att han skulle offra allt.
CA var en oycklig man som råkade äga den revolver som Palmegruppen ville ha, hans problem var att han var lite intelligentare än tidigare åtalade, och tänkte att det var klokt att hålla sig undan ett mediadrev, som kunde förstöra och eliminera hans liv fullständigt.
Problemet var att han
såg förbrytaraktig ut, fastän han inte var det. Detta hugger såklart FB fanboys på.
"Men han
såg förbrytaraktig ut, och bufflig".
Jag har mycket låg tillit till att CA är mördaren. Han gjorde dock något korkat när han sålde sin revolver. Det är mycket dumt Palmegruppen har gjort. T.ex. skulle dem ha direkt tvingat till sig att skjuta med hans revolver medan han var i livet. Vilket jävla dumt misstag.
Vem fan vill habuttra poliser, och få misstänksamma blickar, när man vet att de kan haffa upp vem som helst med lite ihopljugna historier. Näe, bäst att hålla sig undan.
Orsaken till att Palmemordet inte är löst heter Hans Holmér, dåliga lagar och regle rangående husrannsakningar och vapenregler, svensk naivitet, Hans Ölvebro. Om dessa prameterar hade varit annorlunda i utredningen, så hade mordet varit närmare en lösning.
Dock tror jag att detta mord är i klassen, extremt svårt att lösa. Mördarna har gjort detta extremt bra.
Detta var menat att försvinna från platsen spårlöst, med målet eliminerat.
Jag tycker allt mer att detta var som ett uppdrag.
Däremot vet jag fortfarande inte om SE är skyldig eller osykldig.
Han sätter sig in i mördarens perspektiv på ett märkligt sätt som "ni måste förlåta mördaren", vilket får honom att framstå som en mördare som är nära att yppa något.
Men har svårt att tro att han skulle vilja mörda Palme.
Det finns en fråga som ingen kan besvara. Varför? Det finns ingen orsak för honom.