2011-02-27, 17:07
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Självklart. Det här är ju konspirationstråden.

Vi vet ju sedan gammalt att JG både har haft bältet i Mellanvikt, varit OS-hopp i simning samt varit jagad äv en drös agenter från alla möjliga ställen...
Senast redigerad av portnoy 2011-02-27 kl. 17:13.
Citera
2011-02-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Hej utredaren,ja viken historia om detta vapen.Vet du om man redan tidigt i utredningen exkluderade säpo anställdas vapen?I utredningen har det ju hela tiden pratats om handledsväskor ,ett av vittnena säger tydligt att GM stoppar vapnet innanför rockens vänstra sida,jag har då förstått att det måste ha funnits ett hölster innanför och troligt att det var GM egna vapen.Hur förhåller du dig till din Sydafrika teori,några korrigeringar?

Nej, jag vet inget om hur PU i tidigt skede hanterade tips om vapen och har ingen uppfattnng om det heller.

De två namn jag lämnat dels 1996 och det andra under 2000-talet är lika aktuella nu som då och har anknytning till Sydafrika och Säpo. Till detta har det kommit fram några namn till men från annat håll. Jag känner dom alla mer än väl. Jag står fast vid mitt Diamantspår med en operationsgrupp från den sydafrikanska militära underrättelsetjänsten i samverkan med en svensk samarbetsgrupp med militära officerare och säpopoliser.
Citera
2011-02-27, 17:16
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nej, jag vet inget om hur PU i tidigt skede hanterade tips om vapen och har ingen uppfattnng om det heller.

De två namn jag lämnat dels 1996 och det andra under 2000-talet är lika aktuella nu som då och har anknytning till Sydafrika och Säpo. Till detta har det kommit fram några namn till men från annat håll. Jag känner dom alla mer än väl. Jag står fast vid mitt Diamantspår med en operationsgrupp från den sydafrikanska militära underrättelsetjänsten i samverkan med en svensk samarbetsgrupp med militära officerare och säpopoliser.

Tips om vapen verkar vara mycket intressanta om de kan koppla ett "misstänkt" vapen till Christer Pettersson. Mockfjärdsrånarna berättar vitt och brett om sina kontakter med Tingström och Christer Pettersson och polisen stärks i sin tro att det var Pettersson som mördade Palme. Mockfjärdsvapnet är vapnet som sålts många gånger av rånarna till ett antal olika personer runt Pettersson. Sista budet är att man sålt vapnet direkt till Pettersson. Men så har vi ju pingstpastorn i familjen som hävdade att vapnet dumpades i en sjö 1983... och så dyker det upp i en sjö 2006 men inte där pingstpastorn pekat. Men så 2008 kommer det fram att vapnet inte legat i sjön sedan 1983... men sådant verkar ju inte spela någon roll. Säger man bara att man har sålt något till Pettersson, Tingström, knarkkretsar i Stockholm osv så får man åka limousin till polishuset fast en stor del av släkten är känd för grova brott. Misstänka någon som pekar ut Pettersson! Nej! Fälla någon för ett rån i Mockfjärd som säger sig ha skjutit med vapnet på posten - nej det är ju brist på bevis om man pekar ut Pettersson.
Citera
2011-02-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Historien om Örebrovapnet är naturligtvis intressant, jag har två frågor:

När fick du uppgiften att det var Palmevapnet, och av vem?

Vem har utfört DNA-test på vapnet?

Begreppet "örebro"-vapnet fanns inte offentligt förrän det publicerades i förra veckan men jag visste att Palmevapnet hade återfunnits och att mitt och säpopolisens DNA fanns på det redan under andra halvåret 2010. Mer detaljerat än så vill jag inte formulera mig. Källor uppger jag inte på detta och vem som gjort DNA-testet vet jag faktiskt inte.
Citera
2011-02-27, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Tips om vapen verkar vara mycket intressanta om de kan koppla ett "misstänkt" vapen till Christer Pettersson. Mockfjärdsrånarna berättar vitt och brett om sina kontakter med Tingström och Christer Pettersson och polisen stärks i sin tro att det var Pettersson som mördade Palme. Mockfjärdsvapnet är vapnet som sålts många gånger av rånarna till ett antal olika personer runt Pettersson. Sista budet är att man sålt vapnet direkt till Pettersson. Men så har vi ju pingstpastorn i familjen som hävdade att vapnet dumpades i en sjö 1983... och så dyker det upp i en sjö 2006 men inte där pingstpastorn pekat. Men så 2008 kommer det fram att vapnet inte legat i sjön sedan 1983... men sådant verkar ju inte spela någon roll. Säger man bara att man har sålt något till Pettersson, Tingström, knarkkretsar i Stockholm osv så får man åka limousin till polishuset fast en stor del av släkten är känd för grova brott. Misstänka någon som pekar ut Pettersson! Nej! Fälla någon för ett rån i Mockfjärd som säger sig ha skjutit med vapnet på posten - nej det är ju brist på bevis om man pekar ut Pettersson.

vafan jiddrar och svamlar du om. 86 postningar dynga. svårslaget.
Citera
2011-02-27, 17:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
vafan jiddrar och svamlar du om. 86 postningar dynga. svårslaget.

Vilken uppgift i det jag skrev sist menar du vara felaktigt?
Citera
2011-02-27, 17:35
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Begreppet "örebro"-vapnet fanns inte offentligt förrän det publicerades i förra veckan men jag visste att Palmevapnet hade återfunnits och att mitt och säpopolisens DNA fanns på det redan under andra halvåret 2010. Mer detaljerat än så vill jag inte formulera mig. Källor uppger jag inte på detta och vem som gjort DNA-testet vet jag faktiskt inte.
Nu vill inte jag sparka in dörren till svårfattad galenskap. Men varför finns din DNA på det vapnet?
Citera
2011-02-27, 17:36
Medlem
xfiler76s avatar
Citat:

du benämner det palmevapnet? är vapnet testat?
alltså mot kulan ?
Citera
2011-02-27, 17:36
Medlem
volym123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
När man börjar prata om holmérs Borlängevistelse måste man nog även ta en titt på vad som hände med Jerry Martinger. Det han råkade ut för kan ju närmast liknas vid ett karaktärsmord.
http://www.nyapolitiken.biz/sve_politik/fallet-martinger.html

Heeeeelvete vad spännande!!!!! Finns inte fortsättningen??!?!
Citera
2011-02-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Nu vill inte jag sparka in dörren till svårfattad galenskap. Men varför finns din DNA på det vapnet?

Här har du svaret.

https://www.flashback.org/sp29158576
Citera
2011-02-27, 17:43
Avslutad
Citat:

Hur kan du vara säker på att det är just skjutjärnet som stupade Palme du haft nävarna på?
Citera
2011-02-27, 17:47
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Du citerade ett inlägg. Svarade helt irrelevant i förhållande till det.

Det inlägg jag citerade ställde frågan "hur hanterar polisen tips om vapen". Jag svarade då genom att hänvisa till det som står i palmekommissionens rapport om Mockfjärdsvapnet.

Dvs Hur hanterar polisen tips om vapen? Jo, de gillar tips från rånare som pekar i riktning mot Pettersson.

Hur kommer det sig att en hårt belastad finländsk klan med kopplingar till Tingström (enligt egen utsaga) och som själva säger sig ägt vapnet inte själva blir huvudmisstänkta? Förmodligen för att denna finländska klan är SÅ hjälpsamma och pekar ut Pettersson.

Med andra ord är det nog ingen idé att tipsa om några vapen om man inte kan förklara hur Pettersson fick det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in