2011-03-06, 15:29
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaha, ytterligare en snubbe som alltså ansluter sig till polisspåret! En känd snubbe dessutom.
Ante mig nästan att han inte hade bättre omdöme än så.

Knappast någon nyhet heller.
Citera
2011-03-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaha, ytterligare en snubbe som alltså ansluter sig till polisspåret! En känd snubbe dessutom.
Ante mig nästan att han inte hade bättre omdöme än så.

Vi är flera med samma omdöme som Robert, kanske vårt omdöme är bra.....
Citera
2011-03-06, 17:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Knappast någon nyhet heller.

Med den kommentaren öppnar du onekligen upp för tolkningsmöjligheten att du kan avse
personens omdöme eller brist på detsamma...

När fan läser bibeln, du vet, eller nåt sånt...
Citera
2011-03-06, 17:18
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
. Det skall erkännas att rättstavningsexperten och den burduse besservissern men jänkoll på Proletären, Maxestrella också är på min ignore. Källa... enligt denne är Proletären och Aner... bara det. Historiens stora faktakällor )

Nej då, i vanlig ordning tar du allt från luften. Och när det gäller källor så är det så att ja, jag använder mig av källor, och ja, jag kan stava, t.ex. till m y t o m a n i.

Så, lämna nu tråden på nytt och stick tillbaks till de där Sanningsrörelsen-har-fel-trådarna där du brukar hålla till och lämna oss seriösa människor ifred.

Hur är det, är du lika säker på att kortpipig revolver användes alltjämt?
Citera
2011-03-06, 17:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Någon som har mer info om det sk "Norrköpingsmötet"?
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Kolla Granskningskommisionen. Mötet skulle skett 860116 , deltagare IB-mannen och tipsaren Jörgen B , polisen Hans L som JB kände sedan tidigare och ytterligare runt ett halvdussin poliser. JB pratade med med dåvarande kommunrådet i Norrköping, Henry eriksson(s), fem dagar senare.
Initiativtagare till mötet var alltså polis Hans Lundmark medlem av WACL som oroades över Palmes planerade resa till Moskva. Tipset bör ha tagits emot av Näss men lämnades utan åtgärd från SÄK. (källa Alcala, Borgnäs/Bresky) / Ove M
Citera
2011-03-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Initiativtagare till mötet var alltså polis Hans Lundmark medlem av WACL som oroades över Palmes planerade resa till Moskva. Tipset bör ha tagits emot av Näss men lämnades utan åtgärd från SÄK. (källa Alcala, Borgnäs/Bresky) / Ove M

Har för mig, rätta mig gärna, att tipset skickades till SÄPO, men sen av ngn anledning försvann...!?
Citera
2011-03-06, 18:18
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Varför ytterligare skrämma finskorna till tystnad?
Denna taktik är typisk för Skräpo och dess mörkermän!
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
...Så du tycker jag skrämmer dem till tystnad - men de är ju redan tysta. De har varit tysta i 17 år!!! Det är väl så här att finskorna har gett ledtrådar som gör det möjligt för polisen att identifiera en person som den de pekar ut. Om polisen griper denna person för inblandning i mordet kanske de öppnar munnen.
Hur skall vi få polisen att öppna ögonen för möjligheten av en konspiration???
... Det jag är mest rädd för är att jag säger så mycket att jag skall provocera fram ett mord och då är det inte finskorna som sitter löst utan en helt annan person, en av dem som följde efter Palme...
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Lägg som lök på laxen att svensk polis med hjälp av finsk polis ringade in en person som stämde på finskornas berättelse. När denne man sedan säger sig känna en av finskorna så har man träffat rätt.
Det finska spåret är grovt underskattat här på flashback...
Helt säkert har omkring tio finsktalande utnyttjats som sambandsagenter eller nyttiga idioter i en betydligt mer omfattande konspiration. Detta vet PU mycket väl om och behöver inte övertygas mer om saken. Ingen ens i skytteligan är längre misstänkt gm men alla är sammansvurna att inte yppa ett ord om vad de har varit med om. Problemet är att få någon till att vittna om saken då Bror Perä hellre sköt sig. Nu efter förnyat hot från oklar källa lär inte heller finskorna såsom nyckelvittnen säga det minsta för eller emot Avsan exv. Är det Skräpo igen som ligger bakom? / Ove Mollvik
Citera
2011-03-06, 18:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Har för mig, rätta mig gärna, att tipset skickades till SÄPO, men sen av ngn anledning försvann...!?
Ja SSI-officeren Jörgen B som övervakade mötet vände sig direkt till (s)-representanten Henry Eriksson i Norrköping och sedan genom kollegan Kenneth Nyqvist på SÄK till huvudkontoret i Stockholm där man påstår att meddelandet bara försvann precis som då Alf Karlsson hade tagit emot upprepade varningar från Birchan. (källa Tunander). / Ove Mollvik
Citera
2011-03-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ja SSI-officeren Jörgen B som övervakade mötet vände sig direkt till (s)-representanten Henry Eriksson i Norrköping och sedan genom kollegan Kenneth Nyqvist på SÄK till huvudkontoret i Stockholm där man påstår att meddelandet bara försvann precis som då Alf Karlsson hade tagit emot upprepade varningar från Birchan. (källa Tunander). / Ove Mollvik

Mycket allvarligt, och säkert inte första gången dokument "försvinner". En varning från SÄPO till Palme och regeringen kunde ju ev ha stoppat mordet! En bekannt till mig vars far tydligen ska ha jobbat på SÄK, säger att när han för länge sen sa till sin far: "Var det CP som knäppte Palme"? Då bara skrattade sin far, sen frågade han igen; "men SÄPO då"? Då fick han en allvarlig blick av sin far som egentligen sa: "fråga inte det här igen"....!
Citera
2011-03-06, 19:08
Medlem
Ove Mollviks avatar
Bra bild
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
...Trädets plats ser du här: http://fbportnoy.webs.com/mordplatsvittnena.htm precis "under" betongpelaren vid T-banenedgången.
Så dess placering är ju verkligen "het" när det gäller LP-kulans skottbana.
Kulan som landade strax bortom övergångsstället efter att ha klippt av grenen måste helt enkelt ha avfyrats från en bit in på Tunnelg. från troligen samma höjd som mordkulan dvs takutsprånget i vinkel och passerat tvärs framför och över huvudet på paret Palme.
Bakom bilen som just hade svängt förbi observerades hur snön yrde upp. Gatunivån är högre på den sidan och kulan bromsades säkert upp i snömodden utan att lämna spår som man ändå aldrig sökte efter och landade 32m bort från mordplatsen.
Mordkulan sedan studsade i brant vinkel upp mot pelaren och landade knappt 5m ifrån och inte 8-11 m in i hörnet bakom pelaren som man hellre gjort gällande. / Ove M
Citera
2011-03-06, 20:16
Medlem
LuxInteriors avatar
"Satans Mördare", andra delen, började på TV4 Fakta för en kvart sedan!
Citera
2011-03-06, 20:32
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxInterior
"Satans Mördare", andra delen, började på TV4 Fakta för en kvart sedan!

Stor humor! Särskilt de sista fem minuterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in