Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-29, 21:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det handlar om hans första vittnesmål, och det faktum att han återkom till Skandia 23.40.
Hans beskrivning av Gösta Söderströms samspel med Lisbeth Palme med mera.
Hur visste han att Lisbeth sagt att gm hade mörkblå täckjacka, vilket hon vidhöll in i döden.
Hur ska Lars J mot väggen förklaras?

Förhör 86-03-01 kl 12.20.

”Engström hade slutat arbetet för kvällen och hade just kommit ut på
gatan , när han hörde, vad han först uppfattade som en avgassmäll. Han såg dock snart att någon låg på marken och även att det var folk omkring denne.
När han passerade gränden vid Tunnelgatan, tittade han ditin,
Han säger att det stod arbetsbodar där och att väggen till det s k kulturhuset var upplyst. Mot denna. vägg, såg han en man i 20-års åldern, iklädd mörkblå täckjacka. När han kom fram till Palme, sade Lisbet Palme att
gärningsmannen hade mörkblå täckjacka.”

Den mörkblåa täckjackan fanns med i rikslarmet så det framstår som ganska rimligt att Skandiamannen påstod att Lisbeth Palme sagt att mördaren hade en sådan jacka.
Citera
2020-04-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
För flera år sedan såldes Chrille P's snedgångna cowboyboots på Tradera... Gick för nån tusing eller två tror jag...
Ok! Tack för info!
Om vi nu får det vi alla hoppas på innan sommaren = lösning och avslut.
Då hoppas jag att utredningen med diverse artifakter hamnar på ett museum där man kan beskåda och faktiskt se saker ur förundersökningen som vart hemligstämplat sedan mordet.
Iaf jag hade köpt biljett bums till detta museum. Mordvapnet naturligtvis i glasmonter som centralt stjärnobjekt!
Önsketänkande?
Citera
2020-04-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är det helt omöjligt att GM såg LJ någonstans?
den möjligheten handlar om promille, mot kulturhusets vägg: fullständigt uteslutet.
Citera
2020-04-29, 21:29
Medlem
OPK123s avatar
Efter att ha varit här sedan 2011 kan jag bara konstatera att jag sannolikt är den enda som tror på samma gärningsman vid Palmemordet som vid Stegmordet...
Citera
2020-04-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den mörkblåa täckjackan fanns med i rikslarmet så det framstår som ganska rimligt att Skandiamannen påstod att Lisbeth Palme sagt att mördaren hade en sådan jacka.
Ni greppar efter halmstrån. Han kunde inte veta vem som sagt blå täckjacka, eller vem som sagt rock.
Men det visste han.
Citera
2020-04-29, 21:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du menar att samtalet som han refererar till ägde rum 23.40 med Anna-Lisa Gahn närvarande?
Långsökt om han pratade fjällsemester och övertid efter mordet...?
Annars handlar det väl om före eller efter resan?
Han kan ju inte gärna berätta om att han Jobbat övertid för att han ska till Idre efter att han varit i Idre?

SE kanske pratade rörigt "jag skulle gå till sista bussen som går då och då för jag skulle på skidsemester. Men då ser jag en man ligga skjuten... Bla bla".
Citera
2020-04-29, 21:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
den möjligheten handlar om promille, mot kulturhusets vägg: fullständigt uteslutet.

Fast om GM sett LJ på annat ställe så kan han säkert gissa att LJ sen tittade mot mordplatsen med kulturhuset bakom sig. Man kan ju föreställa sig personer på andra ställen än man själv såg dom
Citera
2020-04-29, 21:36
Medlem
Blir väldigt osäker nu. Har PU SE lilla handväska? Eller är den försvunnen över tid? Sen om den kunde rymma en revolver eller inte är en annan fråga. Men jag kan inte minnas om det är hittad eller undersökt av PU någon gång?
Citera
2020-04-29, 21:37
Medlem
Citat:
Förhör vill jag minnas
Jag vet inte nåt förhör där han uttrycker sig så. Han får inte heller någon direkt fråga om det och då kan man inte dra slutsatsen att eftersom han inte tar upp det själv att han menar att det inte ägt rum.
Citera
2020-04-29, 21:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stangeror
Jag vet inte nåt förhör där han uttrycker sig så. Han får inte heller någon direkt fråga om det och då kan man inte dra slutsatsen att eftersom han inte tar upp det själv att han menar att det inte ägt rum.
Jo han får en direkt fråga minst en gång.

Kanske i tingsrätten
Citera
Medlem
Citat:
40% CA. 40% knarkspan eller Barbrogruppen. 20% SE (enbart för att KP låter SE få skit i media)
Intressant. Trodde inte du skulle satsa så mycket på CA. Är det inte väldigt märkligt att knappt något kring CA och knarkspan/Barbrogruppen snappats upp av journalister som följer utredningen? Borde inte det tala för SE trots allt? Inte minst exfruns yppandeförbud.
Citera
Medlem
Citat:
SE kanske pratade rörigt "jag skulle gå till sista bussen som går då och då för jag skulle på skidsemester. Men då ser jag en man ligga skjuten... Bla bla".
Bla,bla,bla låter som en bra sammanfattning...
Det gäller att uppbåda all sin fantasi för att lotsa den rangliga SE-skutan i hamn. Ett hopplöst projekt, men visst måste man väl påstå att jag argumenterar?
Att avfärda teorier utan argument är inte min grej för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in