Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
20-02-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag fick senast häromdagen bekräftelse på att TP/Filter just slagit på stora trumman utan bekräftelse från PU.

Det fick nämligen TP medge i Expressen-intervjun:

Uppgifterna kring den så kallade Skandiamannen, Stig Engström, är det senaste stora spåret i utredningen och avslöjades i magasinet Filter våren 2018.

Journalisten Thomas Pettersson, som stod bakom reportaget, säger att han fått uppgifter om att Palmeutredningen intensivt jobbat vidare med spåret. Han är själv en av de personer som vittnat i utredningen om Engström, sedan utredarna inför publiceringen av hans reportage intresserat sig för de uppgifter han fått fram.

– Min bild är att det pågår en målmedveten utredning kring Engström och att nya förhör har hållits på senare tid.

Thomas Pettersson säger under tisdagen till Expressen att det inte är bekräftat att åklagarens besked gäller Skandiamannen.

- Jag vet bara att utredningen jobbat målmedvetet och intensivt med Skandiamannen den senaste tiden.

Vidare säger han:

- Nu får vi ett besked och det känns skönt oavsett om det är Skandiamannen eller inte som lyfts fram. Det känns bra att få ett avslut.

Naturligtvis kan man trots detta tro att TP/Filter fått bekräftelse från PU. Jag tror det inte.
Ja, jag gissar fortfarande att de fått någon form av bekräftelse tidigare som starkt talar för SE. Men visst, i intervjun ovan tycks han vilja tona ned detta.
Citera
20-02-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och det skulle motivera SE att vara så angelägen om att korrekt utsämplingstid anges till media?

Varför så noga på minuten om han ändå bara var ett simpelt vittne, han berättade vad han såg på mordplatsen, det kan ingen ta ifrån honom oavsett om han stämplade ut 23:19, 23:20 eller 23:21, har du ens tänkt den tanken?

För att han var en person som tyckte om att vara i centrum och ville skapa sitt eget drama kanske
Har du ens tänkt den tanken?
Det går f-n knappt att vistas i den här tråden sen du dök upp med din arroganta och nedlåtande attityd.
Nån har redan sagt att du beter dig som ett barn och det kan nog de flesta instämma i.
Nu lämnar jag tråden tills det återigen blir ett civiliserat klimat här. Adjöss.
Citera
20-02-26, 20:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Ja, jag har tänkt på det. Det har ju framkommit att det att han kunde missa deadlines för att han var orimligt noggrann. Han kan säkert hakat upp sig på tiden på ett pedantiskt vis, trots att det inte hade någon större betydelse.

Absolut,men nu tycker jag faktiskt att du griper efter halmstrån, man kan ju också argumentera och säga att SE var noga med tiden bara för att han ville vara det. Ett argument som suger om du frågar mig.
Citera
20-02-26, 20:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
För att han var en person som tyckte om att vara i centrum och ville skapa sitt eget drama kanske
Har du ens tänkt den tanken?
Det går f-n knappt att vistas i den här tråden sen du dök upp med din arroganta och nedlåtande attityd.
Nån har redan sagt att du beter dig som ett barn och det kan nog de flesta instämma i.
Nu lämnar jag tråden tills det återigen blir ett civiliserat klimat här. Adjöss.

Om du går tillbaks i historiken och tittar på mina inlägg så är jag absolut inte arrogant när jag framför mina funderingar och tankar kring SE, men när jag bemöts med arrogans och förminskningsargumentation så svarar jag med samma sak, inget mysterium, så lägg ner din ad hominem argumentation.

Tål du inte att andra har annan uppfattning än du så kanske du ska hålla dig ifrån tråden, ta din personkritik via pm,jag möter dig gärna där.

Jag har aldrig påstått att SE är GM, inte ens att han är inblandad, dock tar jag mig rätten att fritt föra fram mina åsikter och tankar kring SE, alla ser inte det med blida ögon och vissa tycks ha ett tvångsmässigt behov av att trycka ner oss som ser SE som ett intressant diskussionsobjekt.
Citera
20-02-26, 20:26
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut,men nu tycker jag faktiskt att du griper efter halmstrån, man kan ju också argumentera och säga att SE var noga med tiden bara för att han ville vara det. Ett argument som suger om du frågar mig.

Nja, poängen är att det finns uppgifter på att han var pedantiskt lagd.

Vad tror du själv om Engströms roll?
Citera
20-02-26, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Nja, poängen är att det finns uppgifter på att han var pedantiskt lagd.

Vad tror du själv om Engströms roll?

Jag tror ingenting, jag vill diskutera honom mot de uppgifter som är kända via förhör, är det så märkligt, måste man tro eller inte tro på SE som GM, får man inte vara objektiv?
Citera
20-02-26, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
"Den är som en ond grekisk saga. Poliser, åklagare, journalister och privatspanare ger sig in i grottans dunkel och hoppas finna visdomens källa. De lockas av en sång, den är så vacker att den omöjligen går att motstå, de följer tonerna längre och längre in i grottans labyrinter, mörkret sluter sig om dem. Ingen vet vad som sker sedan för dramat är inte synligt. Det utspelar sig i huvudet på den som gått in i mörkret. När åklagaren, polisen, privatspanaren eller journalisten åter visar sig i grottans mynning lockas han, det är alltid en han, inte längre av de oemotståndliga tonerna. Nu rids av han av ett inre tvång. Han måste meddela världen att han funnit Sanningen."

källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9vQW7E/aklagare-krister-petersson-ar-palmemordets-senaste-offer
Mordet på Olof Palme och andra ouppklarade/mörklagda politiska mord handlar ytterst om demokrati och rättssamhälle. Texten här ovan är bara ännu ett exempel på hur MSM tar sig rätten att spotta på medborgare som insisterar på att dessa storheter är mer än bara tjusiga ord.
Citera
20-02-26, 20:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Ja, jag gissar fortfarande att de fått någon form av bekräftelse tidigare som starkt talar för SE. Men visst, i intervjun ovan tycks han vilja tona ned detta.
Det fungerar ju inte så. Man kan inte ta kontakt med PU med information och få bekräftat att PU arbetar med det och ges tillåtelse att på vilket sätt man vill sprida informationen i hela världen. Återigen när det gäller SE: Det som tas som bevis på att SE är rätt man, är egentligen bevis på motsatsen.
Citera
20-02-26, 20:32
Medlem
Är det inte väldigt tyst från olika experter i media beträffande vem de tror begick mordet? Är det för att man är så rädd för att ha fel nu när PU snart kommer tillkännage gärningsmannen? Folk blir mer ödmjuka när de vet att hårda fakta snart är uppe på bordet.
Citera
20-02-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det fungerar ju inte så. Man kan inte ta kontakt med PU med information och få bekräftat att PU arbetar med det och ges tillåtelse att på vilket sätt man vill sprida informationen i hela världen. Återigen när det gäller SE: Det som tas som bevis på att SE är rätt man, är egentligen bevis på motsatsen.
Självklart inte, bekräftelsen från PU måste i så fall vara mer indirekt och subtil.
Vem tror du är mest sannolik om inte SE?
Citera
20-02-26, 20:42
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ja, jag gissar fortfarande att de fått någon form av bekräftelse tidigare som starkt talar för SE.

Varför skulle PU bistå med en sådan? Vad skulle de ha att vinna på det? Tror snarare allt detta tal om nya "huvudspåret" kommer från TP själv. Att de arbetat med det vet vi, om de tycker det är speciellt intresant är enligt mig tveksamt. Om de skulle tycka det har de dock inte något att vinna på att ge TP någon bekräftelse. Den enda som har något att vinna på att det blir omtalat är den som vill sälja böcker.
Citera
20-02-26, 20:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Självklart inte, bekräftelsen från PU måste i så fall vara mer indirekt och subtil.
Vem tror du är mest sannolik om inte SE?
Du gissar att det är så. Eller hur?

Mest sannolik, jag vet inte, jag gör inte anspråk på att ha en lösning. WT-personerna eller något för oss hittills okänt är för mig mest troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in