2010-10-22, 11:00
Medlem
aeuss avatar
Hej!

Jag har ett flertal ggr slängt in ubuntu som dualboot och varje gång råkar jag ut för små problem som man löser i Windows på 2sek men i Ubuntu verkar de lite svårare å lösa enkla grejer :P

Iaf.

Jag försöker få igång Tunapie2 för att kunna lyssna på radio streams. Har även Audacious som musikspelare.

Grejen är att Tunapie2 har inte Audacious som "Default Audioplayer" (Verkar inte Tunapie2 ha någon mediaspelare alls som default från början) och jag har ingen aning om hur man skall skriva in sökvägen till Audacious för att det skall fungera i Tunapie2's inställningar.

Har försökt googla lite men hittar ingen lösning.

Kan någon förklara hur man löser en sån här enkel grej?

Mvh Aeus!

PS: Om det är någon som har tips på bättre radio-stream program där man inte behöver hoppa mellan streamlista -> mediaspelare så säg gärna till! DS.
Senast redigerad av aeus 2010-10-22 kl. 11:51.
Citera
2010-10-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeus
Hej!

Jag har ett flertal ggr slängt in ubuntu som dualboot och varje gång råkar jag ut för små problem som man löser i Windows på 2sek men i Ubuntu verkar de lite svårare å lösa enkla grejer :P

Iaf.

Jag försöker få igång Tunapie2 för att kunna lyssna på radio streams. Har även Audacious som musikspelare.

Grejen är att Tunapie2 har inte Audacious som "Default Audioplayer" (Verkar inte Tunapie2 ha någon mediaspelare alls som default från början) och jag har ingen aning om hur man skall skriva in sökvägen till Audacious för att det skall fungera i Tunapie2's inställningar.

Har försökt googla lite men hittar ingen lösning.

Kan någon förklara hur man löser en sån här enkel grej?

Mvh Aeus!

PS: Om det är någon som har tips på bättre radio-stream program där man inte behöver hoppa mellan streamlista -> mediaspelare så säg gärna till! DS.
kollat denna: http://www.youtube.com/watch?v=hjkeKG_x50s
(på tyska, men man fatta rju vad han gör iaf)...
Citera
2010-10-22, 11:10
Medlem
aeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
kollat denna: http://www.youtube.com/watch?v=hjkeKG_x50s
(på tyska, men man fatta rju vad han gör iaf)...

Ah, det räckte att skriva "Audacious" som Audioplayer så funkade det... Skumt att det inte funkade första gången jag testade.. kanske stavade fel eller nåt

Tack iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in