Tråden P3 Hållå! Fd moderator intervjuas om självmordet. se länk: https://www.flashback.org/t1324716 , väcker en del frågetecken hos mig angående vilka medel man får använda för att stärka sina argument i debatten. Flertalet moderatorer antyder där att deras åsikt angående den ex-moderator som uttalar sig i programmet beror på information som kreti och pleti inte kan känna till. Vidare förekommer det enligt min mening insinuationer om att användaren och ex-moderatorn i fråga, Psychopatic , inte lämnade sin post frivilligt. Bifogar nedan ett antal citat, av utrymmesskäl väljer jag att endast visa utvalda delar i vissa av dem.
Formulerar sig ÅnkelGunnar bara klantigt, eller försöker han hinta om något? Jag med flera i tråden uppfattar det iallafall som en hint om att Psychopatic inte slutade frivilligt. Användaren Nyckfull frågar:
Psychopatic väljer att inte svara på frågan, av skäl vi kommer till senare. Något som får johnny_vicious att skriva följande:
Psychopatic svarar:
johnny_vicious kontrar:
Mig veterligen är det inget brott mot outlawsekretessen att meddela att man slutade frivilligt, t.ex. på grund av tidsbrist, har t.ex. själv skrivit det på forumet.
Min första fråga är därför: får en ex-moderator tala om varför denne slutat oavsett skäl? Om inte, vilka undantag finns det?
Min andra fråga gäller de uttalanden som Pörr och WirelessGkit2 gör i tråden.
Får man hänvisa till att ens åsikt helt elller delvis bygger på information man fått från outlaw?
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast om vi nu ska vara lite ärliga här så är det inte överdrivet svårt att kolla vad för trådar om självmord som startades under tiden Psychopatic faktist var moderator, och sen därifrån bilda sig en egen uppfattning om det faktiskt hade slutat annorlunda om han fortfarande fått lov att moderera.
Formulerar sig ÅnkelGunnar bara klantigt, eller försöker han hinta om något? Jag med flera i tråden uppfattar det iallafall som en hint om att Psychopatic inte slutade frivilligt. Användaren Nyckfull frågar:
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckfull
Varför slutade du vara moderator Richard?
Psychopatic väljer att inte svara på frågan, av skäl vi kommer till senare. Något som får johnny_vicious att skriva följande:
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Dessutom undrar jag varför han inte har svarat på Nyckfulls inlägg i den här tråden...
Psychopatic svarar:
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Vill du att jag ska ljuga, eller försöker du få mig att berätta Outlawsekretesser? Nä... Där gjorde du bort dig...
johnny_vicious kontrar:
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nej, det räcker med att du själv minns tillbaka nästa gång du ska sitta och slå dig för bröstet.
Mig veterligen är det inget brott mot outlawsekretessen att meddela att man slutade frivilligt, t.ex. på grund av tidsbrist, har t.ex. själv skrivit det på forumet.
Min första fråga är därför: får en ex-moderator tala om varför denne slutat oavsett skäl? Om inte, vilka undantag finns det?
Min andra fråga gäller de uttalanden som Pörr och WirelessGkit2 gör i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jag vill bara påtala att jag inte heller känner till någon direkt konflikt. ÅG sammanfattar det hela rätt bra. Jag har inget emot Psychopatic som person och användare. Jag har heller inte några allvarliga anmärkningar på hur han skötte sig som moderator (fram tills han slutade).
Men det finns vissa omständigheter som gör att jag har svårt att se honom som moderator igen. Så länge som jag själv sitter kvar alltså.
Men det finns vissa omständigheter som gör att jag har svårt att se honom som moderator igen. Så länge som jag själv sitter kvar alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Problemet som jag ser det är att bara det att Psychopatic är fel person att göra detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nej, men det beror också på att jag vet en väldigt massa som du inte har en aning om.
Får man hänvisa till att ens åsikt helt elller delvis bygger på information man fått från outlaw?
Senast redigerad av Pendeltåg 2010-10-22 kl. 01:02. Anledning: stavfel, hade MVG i svenska, lovar!!!
Senast redigerad av Pendeltåg 2010-10-22 kl. 01:02. Anledning: stavfel, hade MVG i svenska, lovar!!!
.