2010-10-23, 15:30
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Så du anser att du bröt mot outlawsekretessen när du försökte underminera Psychopatics trovärdighet genom att hänvisa till att du anser dig ha kunskaper om Psychopatic som gemene man inte känner till? Eller missförstod jag ditt inlägg?

När jag ändå har dig på tråden Pörr; Varför slutade du som moderator?

Nej, det har jag aldrig heller sagt. Men jag hade brutit Outlawsekretessen om jag skulle förklarat omständigheterna på ett förståeligt sätt.

Varför jag slutade står i Outlaw, dvs. det är sekretessbelagt.
Citera
2010-10-23, 16:47
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag kan tycka att det är vettigt att folk får veta att det finns information som inte kommer upp till ytan. Allra bäst vore naturligtvis om största möjliga mängd information fanns tillgänglig för alla, men nu är så icke fallet och det är det vi har att förhålla oss till.

Självklart kan det vara så, anser dock inte att det var så i det aktuella fallet.

Citat:
Samma sak här. Som moderator sitter man på mer information än gemene användare och om man ser att någon baserar sin argumentation på de fakta som finns ute offentligt och att detta leder till en (kanske) felaktig slutsats så måste man få påpeka detta. Jag ser det inte som att läcka sekretessbelagd information, jag ser det inte som att missbruka någon makt, utan helt enkelt som att man informerar om att alla fakta inte ligger på bordet och att detta bör tas i beaktande. Det är inte upp till oss moderatorer att avgöra vad vi får berätta eller inte. Grundregeln, med ett fåtal undantag, är att det som sägs i outlaw stannar där. admins avgör när denna grundregel får avvikas från.

Som jag och uppenbarligen en del andra ser det, skall moderatorer och användare debattera på lika villkor, outlaw skall alltså inte fungera som en antennförstärkare om man inte känner sig nöjd med den signalstyrka man lyckas uppnå, annars kan det uppstå en del väldigt märkliga situationer.

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloydGällande Psychopatics läge som icke-moderator [U
anser jag att[/u] det är upp till honom om han vill berätta hur det ligger till. Jag kan inte på något vis se varför det skulle vara tabu att berätta varför man inte modererar. En del har inget emot att berätta varför titeln är borta medan andra väljer att hålla tyst. Svårare än så är det knappast, precis som med allt annat i livet.

Där är du och jag helt ense!

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Varför jag slutade står i Outlaw, dvs. det är sekretessbelagt.

Bättre sent än aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Efter allt gnäll vill jag bara säga att jag älskar FB, är glad att få vara här, och att moddarna i det stora hela gör ett kanonjobb!

Instämmer.
Citera
2010-10-23, 18:58
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Gällande Psychopatics läge som icke-moderator anser jag att det är upp till honom om han vill berätta hur det ligger till.

Håller helt och hållet med.
Så har det tidigare sett ut. Att det är upp till moderatorn själv att berätta varför man inte längre är moderator. Därför kan jag tycka att det är lite osnyggt att skriva som ÅnkelGunnar gjorde.

Det hade gått precis lika bra att bemöta Psychopatics påståenden genom att istället skriva:
"Fast om vi nu ska vara lite ärliga här så är det inte överdrivet svårt att kolla vad för trådar om självmord som startades under tiden Psychopatic faktist var moderator, och sen därifrån bilda sig en egen uppfattning om det faktiskt hade slutat annorlunda om han fortfarande var moderator."
Citera
2010-10-23, 21:57
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Jag tycker själv inte att jag använt någon sekretesskyddad information. Jag såg det mer som att på ett diskret sätt publikt tala om att ifall någon väljer att åternominera honom så kommer jag själv inte stanna kvar som moderator. Han har kort sagt, som användare, förbrukat hela mitt förtroende för honom som moderator. Vi har röstat bort betydligt bättre kandidater på svagare självmål tidigare. Men diskret är tydligen inte en metod som uppfattas av alla. Inte ens av exmods, som borde ha hyfsad pejl på hur det brukar fungera.

Så jag får väl skriva det i klartext då: Om Psychopatic blir moderator igen, så avgår jag. Hans användarnamn är väl valt, vilket alla som följt hans inlägg här på Flashback bör veta, och mer grund än så för min ståndpunkt kommer ni inte få av mig.
Citera
2010-10-23, 21:59
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Håller helt och hållet med.
Så har det tidigare sett ut. Att det är upp till moderatorn själv att berätta varför man inte längre är moderator. Därför kan jag tycka att det är lite osnyggt att skriva som ÅnkelGunnar gjorde.

Det hade gått precis lika bra att bemöta Psychopatics påståenden genom att istället skriva:
"Fast om vi nu ska vara lite ärliga här så är det inte överdrivet svårt att kolla vad för trådar om självmord som startades under tiden Psychopatic faktist var moderator, och sen därifrån bilda sig en egen uppfattning om det faktiskt hade slutat annorlunda om han fortfarande var moderator."

Äntligen en till som förstår!

Debatterar man på ett schysst och korrekt sätt så slipper man en väldans massa rabalder. Admin kanske skulle bekosta ÅnkelGunnar en charmkurs, tror det skulle vara väl investerade pengar.
Citera
2010-10-23, 23:07
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Så jag får väl skriva det i klartext då: Om Psychopatic blir moderator igen, så avgår jag. Hans användarnamn är väl valt, vilket alla som följt hans inlägg här på Flashback bör veta, och mer grund än så för min ståndpunkt kommer ni inte få av mig.

Personlighetsklyvningar?

Citat:
Jag har inget emot Psychopatic som person och användare. Jag har heller inte några allvarliga anmärkningar på hur han skötte sig som moderator (fram tills han slutade).

Jag blir alldeles förvirrad...

Noterar att du tar ytterligare ett tillfälle i akt att kasta skit på Psychopatic, somliga nöjer sig då aldrig...

P.S. Eftersom du skrev att du skulle avgå om någon åternominerade honom så behöver du inte avgå om han blir moderator, du har ju redan avgått då.

D.S Att jag varit moderator tidigare är ointressant, rutiner ändras hela tiden.
Citera
2010-10-24, 11:43
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Personlighetsklyvningar?

.
"Byxorna nere". "Ger hyckleriet ett ansikte". ""Talar med kluven tunga". "Trycker på båda voteringsknapparna"

Därmed får väl ämnet anses vara utforskat, uttömt och i avsaknad av momentum
Citera
2010-10-24, 18:06
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Personlighetsklyvningar?

Jag blir alldeles förvirrad...

Det var väl väldigt vad du var trög. Han skötte sig hyfsat som moderator (det finns många som skött sig bättre, och en hel hög som skött sig betydligt sämre). Och användare får vara hur galna de vill. Men att rösta in någon med den inläggshistorik som han uppvisar, nej du, det skulle aldrig ske idag. Inte heller skulle det skett då du var mod. Han var f.ö. redan moderator när jag blev det.

Jag tycker dessutom inte att jag kastar skit på honom. Jag skriver bara mina åsikter, baserade på hans egna inlägg. Knatterstôllig är ett lokalt uttryck. Så vitt jag vet har han aldrig någonsin förnekat att han har problem med psyket, tvärtom så har han varit väldigt öppen med det. Hans många inlägg om ECT är ju däremot fina exempel på det positiva han tillför forumet, när han delger oss andra sina erfarenheter från den svenska psykvården.

Jag har en känsla av att du inte någonsin kommer förstå vad jag syftar på som skillnaden mellan Psychopatic som användare och moderator. Och om inte du förstår det, så hur ska då radiolyssnarna kunna förstå det? Han uttalade sig som användare men refererade till hur han skulle betett sig som moderator.

Sen får ni tycka vad ni vill om mina byxor, mitt ansikte, min tunga och antalet knappar jag trycker på. Jag svarar ärligt på frågorna och förväntar mig inget annat än acceptans för de åsikter jag faktiskt har. Jag tyckte och tycker fortfarande att han var fel man att uttala sig. Och mina åsikter har jag gett uttryck för som användare.
Citera
2010-10-24, 18:38
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Men att rösta in någon med den inläggshistorik som han uppvisar, nej du, det skulle aldrig ske idag.
.
Vafan håller du på med? Sluta nu innan du trasslar till det ännu mer för dig.....
Citera
2010-10-24, 18:49
Medlem
Psychopatic är den bästa moderatorn FB någonsin haft. Alla andra verkar mest vara kontrollfreaks och maktgalningar, låser och kastar bara för att det ska se ut som om de har något viktigt att göra.
Citera
2010-10-24, 21:12
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramskonto
Psychopatic är den bästa moderatorn FB någonsin haft. Alla andra verkar mest vara kontrollfreaks och maktgalningar, låser och kastar bara för att det ska se ut som om de har något viktigt att göra.

Nå, inte ser jag Psychopatic som någon som var en dålig moderator. Inte den bästa, men helt ok.

Dock så håller jag inte med dig om ditt andra påstående. Det pratas alltid om att moderatorerna är maktgalna idioter som bara vill se upptagna ut. Men det är enligt min uppfattning långt ifrån sanningen.

Jag vet inte en enda av de nuvarande moderatorerna, i de forumsdelar som jag besöker, som inte vore seriös och saklig. Visst, vissa har kortare stubin än andra, men de är ju människor de med.

Så tycker faktiskt att våra mods gör ett bra jobb med tanke på all skit de får ta hand om. Det är som att städa efter ett fylleslag varje dag, tro fan att man ibland blir bitter på allt skit som produceras och sprids ut här på forumet.
Citera
2010-10-24, 21:46
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Vafan håller du på med? Sluta nu innan du trasslar till det ännu mer för dig.....

Kan du utveckla det där lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in