Hejsan alla träningsnarkomaner!
Är kille 18 år, 178cm/ ca: 80kg
Mitt problem är att jag inte lyckas bli av med mitt ''underhudsfett'' (om det är så det heter

)
Har tränat diverse sporter sen jag var 7 år, minst 3 gångr i veckan. Nu har jag gymat seriöst i cirka 1 år. Under detta år har jag gått upp cirkus 7g i endast muskler så det är inget jag anser är dåligt.
Problemet är dock att jag alltid varit ganska tjock även fast jag ätit normalt. Nu när jag växt på längden så har jag blivit smalare, och är absolut inte tjock längre. Däremot så vill jag ha bort fettet jag har kvar för att få mer deffinerade muskler. Jag äter rätt och la även in löpning (med sikte på att ha pulsen runt 140) 40 min/ 5 gånger i veckan för 2 månader sedan. Men ändå så märker jag ingen skillnad

Ska det verkligen vara så jävla svårt att få bort de sista kilona onödigt fett? eller har jag nogån form av genetisk otur?
Har nu börjat fundera på att lägga mig på ett kraftigt kaloriunderskott för att tappa de sista kilona, men är rädd för att jag samtidigt skulle tappa muskelmassa.
någon som haft samma problem och har löst det på något mirakolöst sätt?
kunniga personer får gärna ge tips på vad jag kan göra eller om jag gör något fel