2010-10-21, 23:05
Medlem
Hejsan alla träningsnarkomaner!

Är kille 18 år, 178cm/ ca: 80kg

Mitt problem är att jag inte lyckas bli av med mitt ''underhudsfett'' (om det är så det heter )

Har tränat diverse sporter sen jag var 7 år, minst 3 gångr i veckan. Nu har jag gymat seriöst i cirka 1 år. Under detta år har jag gått upp cirkus 7g i endast muskler så det är inget jag anser är dåligt.

Problemet är dock att jag alltid varit ganska tjock även fast jag ätit normalt. Nu när jag växt på längden så har jag blivit smalare, och är absolut inte tjock längre. Däremot så vill jag ha bort fettet jag har kvar för att få mer deffinerade muskler. Jag äter rätt och la även in löpning (med sikte på att ha pulsen runt 140) 40 min/ 5 gånger i veckan för 2 månader sedan. Men ändå så märker jag ingen skillnad Ska det verkligen vara så jävla svårt att få bort de sista kilona onödigt fett? eller har jag nogån form av genetisk otur?

Har nu börjat fundera på att lägga mig på ett kraftigt kaloriunderskott för att tappa de sista kilona, men är rädd för att jag samtidigt skulle tappa muskelmassa.

någon som haft samma problem och har löst det på något mirakolöst sätt?

kunniga personer får gärna ge tips på vad jag kan göra eller om jag gör något fel
Senast redigerad av camel021 2010-10-21 kl. 23:22.
Citera
2010-10-21, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camel021

Mitt problem är att jag inte lyckas bli av med mitt ''underhudsfett'' (om det är så det heter )

Har tränat diverse sporter sen jag var 7 år, minst 3 gångr i veckan. Nu har jag gymat seriöst i cirka 1 år. Under detta år har jag gått upp 11kg i endast muskler så det är inget jag anser är dåligt.

Problemet är dock att jag alltid varit ganska tjock även fast jag ätit normalt. Nu när jag växt på längden så har jag blivit smalare, och är absolut inte tjock längre. Däremot så vill jag ha bort fettet jag har kvar för att få mer deffinerade muskler. Jag äter rätt och la även in löpning (med sikte på att ha pulsen runt 140) 40 min/ 5 gånger i veckan för 2 månader sedan. Men ändå så märker jag ingen skillnad Ska det verkligen vara så jävla svårt att få bort de sista kilona onödigt fett? eller har jag nogån form av genetisk otur?

Har nu börjat fundera på att lägga mig på ett kraftigt kaloriunderskott för att tappa de sista kilona, men är rädd för att jag samtidigt skulle tappa muskelmassa.

kunniga personer får gärna ge tips på vad jag kan göra eller om jag gör något fel

visst
Citera
2010-10-21, 23:10
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:

Har tränat diverse sporter sen jag var 7 år, minst 3 gångr i veckan. Nu har jag gymat seriöst i cirka 1 år. Under detta år har jag gått upp 11kg i endast muskler så det är inget jag anser är dåligt.

du kommer antagligen tappa lite massa på kaloriunderskott. inte mkt att göra åt.
det där med att du gått upp 11kg muskler på 1år kan du redigera innan du bli idiot förklarad totalt
Citera
2010-10-21, 23:14
Medlem
evil-chuckys avatar
För tusan pöjk, du är i dina bästa år för att bygga muskler. Kör hårt och tänk på det där om några år istället. 11 kg muskler på ett enda år är omöjligt, matte kanske inte är din starka sida?

Men för att ge svar på din fråga så tycker jag att du ska se över din kost, du ska alltså kunna hålla en strikt kost och gå ner i vikt utan att ens hålla på att springa, gå och allt vad det nu heter. Räkna ut din energiförbrukning och se till att skaffa dig en våg och börja väga maten.
Citera
2010-10-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
du kommer antagligen tappa lite massa på kaloriunderskott. inte mkt att göra åt.
det där med att du gått upp 11kg muskler på 1år kan du redigera innan du bli idiot förklarad totalt

vet att jag vägde 72 kg när jag vägde mig hos skolsyster för ett år sedan.
Vägde mig för nån vecka sedan då stod vågen på 83 kg. har vägt mig innan det oxå och då har det vart runt 80. Och jag har verkligen inte blivit tjockare. visst +- några kilon men ser inte hur det ska gå ihop på något annat sätt

edit: insåg nu att matte inte är min starka sida, säg 72 kg för ett år sedan och 80 nu, -1 kg ifall jag inte hade skitit
Senast redigerad av camel021 2010-10-21 kl. 23:20.
Citera
2010-10-21, 23:16
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
vet att jag vägde 72 kg när jag vägde mig hos skolsyster för ett år sedan.
Vägde mig för nån vecka sedan då stod vågen på 83 kg. har vägt mig innan det oxå och då har det vart runt 80. Och jag har verkligen inte blivit tjockare. visst +- några kilon men ser inte hur det ska gå ihop på något annat sätt
så du tror alltså att du gått upp 11kg muskler? max 3 säger jag
Citera
2010-10-21, 23:43
Medlem
11kg muskler på ett år, och du vet inte hur fan du ska bränna ditt underhudsfett, men bygga 11kg rena muskler på ett år det kan du, Belgian blue fast i människoform..

För att vara något seriös
Ät mindre-träna mer,thats it, det är inte svårare än så
Citera
2010-10-22, 00:11
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Hur vet du att det är 11kg muskler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto