2010-10-21, 21:30
Medlem
Jooncs avatar
Laddade precis hem senaste drivrutinerna frn Nvidia fr att jag ville ha std fr opengl 4.0. Fick ngra felmeddelande vid installationen och den avbrts. Mrkte att jag inte lngre kunde rendera 3d-grafik pga av konflikt mellan olika drivrutiner (antar att den nya blev halvt installerad) och bestmmde mig fr att gra en systemterstllning. Hade en terstllningspunkt igr och valde den. Nr windows startas om fr jag upp min bakgrundbild och kan rra musen men inget annat hnder. Jag kan f upp aktivitetshanteraren med ctrl+alt+del men inte tex utforskaren, run (win+r), eller find (win+f). Vad ska jag gra? Inte helt hundra p vad jag har fr grafikkort men det r ngt i stil med Geforce <tre bokstver> 250. Tacksam fr svar
Citera
2010-10-22, 15:02
Medlem
Starta om datorn i felskert lge. Sen kollar du om gamla drivrutinerna e kvar. Om dom e det s avinstallerar du dom och bootar om.

S, boota om i felskert lge och kolla runt.
Citera
2010-10-22, 16:28
Medlem
har du testat att ppna aktivitetshandlaren(ctrl+shift+esc) och sedan lgga till explorer.exe?
Citera
2010-10-23, 16:59
Medlem
Jooncs avatar
Tack fr svaren och hjlpen, dock tog tydligen systemterstllningen vid en andra omstart, och jag kommer hlla mig borta frn drivrutinsuppdateringar till mitt grafikkort s lnge det inte r absolut ndvndigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in