2010-10-21, 20:11
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag glömde laddaren till min laptop i en annan stad men lyckades arbeta runt det med ett bilbatteri och en cigaretttändaruttag. Men av någon anledning har det slutat fungera. Datorn får ingen ström längre och stänger av sig själv då och då. Helt utan förvarning. Jag har satt så att den ger rätt voltstyrka(den voltstyrka som står på laddaren) och det funkade tidigare. Nu är jag nere på 5% batteri. Vill verkligen sitta på datorn idag. Kan inget om datorer och vet inte varför det jävlas.

det är en HP pavilion dv6 notebook pc. Vet ni vad som kan vara problemet? Eller något sätt att jobba förbi det? gärna snabba svar innan datorfan dör igen.
Citera
2010-10-21, 20:19
Medlem
niklas12343s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag glömde laddaren till min laptop i en annan stad men lyckades arbeta runt det med ett bilbatteri och en cigaretttändaruttag. Men av någon anledning har det slutat fungera. Datorn får ingen ström längre och stänger av sig själv då och då. Helt utan förvarning. Jag har satt så att den ger rätt voltstyrka(den voltstyrka som står på laddaren) och det funkade tidigare. Nu är jag nere på 5% batteri. Vill verkligen sitta på datorn idag. Kan inget om datorer och vet inte varför det jävlas.

det är en HP pavilion dv6 notebook pc. Vet ni vad som kan vara problemet? Eller något sätt att jobba förbi det? gärna snabba svar innan datorfan dör igen.

"med ett bilbatteri och en cigaretttändaruttag"

Kan det vara därför kanske?
Citera
2010-10-21, 20:27
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12343
"med ett bilbatteri och en cigaretttändaruttag"

Kan det vara därför kanske?

Asså Det funkade utmärkt häromdan. Men asså det är inget konstigt, bara låter dumt. Men det handlar om ett bilbatteri ihopkopplat till en sån där biltändare man kan ladda mobil o dyl i. Den går genom en pryl som man kan ställa in voltstyrkan och ut ur den en sladd som har flera olika munstycken. Varav en är laddaren tilll en HP-laptop. DEt funkade som sagt igår och har funkat tidvis sen dess. Men nu jävlas det.

Är medveten om att det låter som nån ihopbyggt skit eftersom jag uttrycker mig så(sän där pryl och liknande). Men jag vet helt enkelt inte vad grejerna heter. Men det är saker som är gjorda för ändamålet.

Finns det något annat sätt att hålla en HP vid liv utan laddare då? Vill verkligen och börjar lacka totalt. Nästan så man bara vill trycka in koppartrådar rakt in i skitenXD
Citera
2010-10-21, 20:33
Medlem
niklas12343s avatar
Inte om du inte har ett nattöppet clas ohlson. Du får runka i tankarna istället så länge.
Citera
2010-10-21, 20:42
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12343
Inte om du inte har ett nattöppet clas ohlson. Du får runka i tankarna istället så länge.

Nja porr kan jag ordna annorstädes. Har annan dator. Men den suger. Den här har hdmi och sånt. Så jag kan titta på film o dyl. Fast just nu är jag sugen på att lira ett spel som laggar på den andra datorn. Det värsta är att jag aldrig spelar dator nuförtiden. Jag har inte spelat något på aslänge. Men idag blev jag sugen på det. Tro fan att det ska krångla sönder då.
Citera
2010-10-21, 21:03
Medlem
Drinkycrows avatar
0% nu. Batteritiden räckte länge, men jag har inte gjort något krävande. Men det verkar som om datorn får åtminstone lite ström. Borde jag vrida upp till högre volt?

Omvandlaren kan dra upp till 24-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in