2010-10-21, 17:32
Medlem
Hej, jag undrar om någon har koll på om Inets gamingbyggen kallade Taurus håller måttet?
Kanske äger någon här en och kan ge ett omdöme?

Datorn jag funderar på är denna:

http://www.inet.se/artikel/1517097/i...-extreme-gamer

Som newb oroas jag lite över att grafikkortet är överklockat, är det befogat?

Mitt intryck av Inet hittills är positivt och en vän som är hyfsat datorkunnig har
rekommenderat dem, tänkte bara kolla med några randoms också ifall man får något matnyttigt =)
Citera
2010-10-21, 17:59
Medlem
JonasGardells avatar
Jag skulle inte köpa en färdigplockad dator.
Samma delar går att få inet får dryga tusenlappen billigare (om jag inte minns helt fel).

Datorn fungerar ju för den icke-petiga, men jag säger bara att det finns alternativ.

På Sweclockers forum så har de flera köpråd till stationära datorer. Hoppas du hittar något smaskigt!
Citera
2010-10-21, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanoid
Hej, jag undrar om någon har koll på om Inets gamingbyggen kallade Taurus håller måttet?
Kanske äger någon här en och kan ge ett omdöme?

Datorn jag funderar på är denna:

http://www.inet.se/artikel/1517097/i...-extreme-gamer

Som newb oroas jag lite över att grafikkortet är överklockat, är det befogat?

Mitt intryck av Inet hittills är positivt och en vän som är hyfsat datorkunnig har
rekommenderat dem, tänkte bara kolla med några randoms också ifall man får något matnyttigt =)
Jag kollade på en taurus dator för 8999 och sen testade jag plocka lika saker men separat..
Då vart det billigare + så kunde jag få bättre grejer för samma pris..
Citera
2010-10-21, 20:34
Medlem
Mattelols avatar
''splitter nytt överklockat Nvidia GeForce GTX460 1GB''

Aha, trodde det var begagnade grejer de lade i.

diggar särskrivningen också
Citera
2010-10-22, 18:09
Medlem
Hej igen och tack så mycket för råden. Jag var lite rädd för att bli rekommenderad att
bygga dator själv eftersom jag aldrig har gjort det innan, men å andra sidan så finns det
ju rikligt med läsbart material på det ämnet (t.ex på just sweclockers) så... det bara att
sätta igång. När allt kommer omkring är det ju kunskap man kommer ha nytta av =)
Citera
2010-10-22, 19:26
Medlem
Hade jag varit du hade jag inte köpt denna dator..

"Kortplatser 3st PCI (3 lediga), 1st PCI-Express 4x (1 ledig), 2st PCI-Express 1x (2 lediga)"

nästan alla grafikkort är väl 16x PCI-E ? :O Helt otroligt att moderkortstillverkare fortfarande gör undermåliga mobos.
Citera
2010-10-22, 20:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slanerislana
Hade jag varit du hade jag inte köpt denna dator..

"Kortplatser 3st PCI (3 lediga), 1st PCI-Express 4x (1 ledig), 2st PCI-Express 1x (2 lediga)"

nästan alla grafikkort är väl 16x PCI-E ? :O Helt otroligt att moderkortstillverkare fortfarande gör undermåliga mobos.
Hur menar du nu?
Citera
2010-10-22, 23:45
Medlem
Inet lägger tyvärr alldeles för mycket pengar på processor.
Det gör att man helt enkelt får sämre grafikkort för samma pengar. I slutändan får du sämre prestanda för pengarna i spel.
Citera
2010-10-23, 02:06
Medlem
Skyishs avatar
Datorn är väl OK, men alldeles för dyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in