• 1
  • 2
2010-10-21, 12:13
Medlem
_maze_s avatar
Hej! Beställde hem ett par sådana här test för THC. Där står att det ska visas två streck, jag provade och fick fram båda strecken. Alltså var det ett negativt test. C-strecket såg man väldigt tydligt, däremot T-strecket (vilket är THC) såg man väldigt otydligt. Det fanns där, men otydligt. Enligt bruksanvisningen så skulle minsta antydan på streck tolkas som ett negativt resultat. Min fråga är då till er som kan detta: har streckets tydlighet någon som helst betydelse? Alltså borde man vara osäker om man får ett såpass otydligt streck eller är det bara en slump som inte betyder något?
Hoppas jag placerade denna tråden rätt, annars ber jag om ursäkt!

MVH
Citera
2010-10-21, 12:48
Medlem
Defunctuss avatar
Borde egentligen inte svara då jag inte är helt 100 men jag har för mig från min tid med prover att ju svagare strecket är desto närmare gränsen för vad dom räknar som possitiv.
Citera
2010-10-21, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _maze_
Enligt bruksanvisningen så skulle minsta antydan på streck tolkas som ett negativt resultat. Min fråga är då till er som kan detta: har streckets tydlighet någon som helst betydelse?

MVH

Du litar inte på bruksanvisningen eller? Och varför gör du inte det?
Lita på vad det står

mvh
Citera
2010-10-21, 13:16
Medlem
_maze_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Du litar inte på bruksanvisningen eller? Och varför gör du inte det?
Lita på vad det står

mvh

Litar inte på det pga detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Defunctus
Borde egentligen inte svara då jag inte är helt 100 men jag har för mig från min tid med prover att ju svagare strecket är desto närmare gränsen för vad dom räknar som possitiv.

Skulle vara bra om någon kunde bekräfta detta?

Tack för svaren!

MVH
Citera
2010-10-21, 14:05
Bannlyst
Troligen så vet dom som gjort testet mer än random pundare på flashen.
Antar att dom ljuger då i bruksanvisningen.
Enligt bruksanvisningen så skulle minsta antydan på streck tolkas som ett negativt resultat.

In god we trust.

mvh
Citera
2010-10-21, 14:19
Medlem
_maze_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Troligen så vet dom som gjort testet mer än random pundare på flashen.
Antar att dom ljuger då i bruksanvisningen.
Enligt bruksanvisningen så skulle minsta antydan på streck tolkas som ett negativt resultat.

In god we trust.

mvh

Yeah, men jag undrade inte om testet stämmer eller inte. Jag ber om ursäkt om jag uttryckt mig fel. Det är detta jag undrar:

Citat:
Ursprungligen postat av Defunctus
Skulle bara vilja veta om detta stämmer eller inte =)
mvh
Citera
2010-10-21, 14:41
Bannlyst
Som att tala med en vägg
Nej det stämmer inte eftersom det står att minsta antydan på streck tolkas som ett negativt resultat.

mvh
Citera
2010-10-21, 14:55
Medlem
SMD FBs avatar
Det där med att om ett streck syns svagare än andra streck har ingenting med om man har rester kvar i urinen eller inte. Det har snarare att göra med färgämnet på just den stickan i så fall.
Citera
2010-10-21, 15:50
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _maze_
Skulle bara vilja veta om detta stämmer eller inte =)
mvh

Nej. Sist jag pissade på en sådan där sticka blev kontrollstrecket också svagt, och då hade jag inte rökt på över ett år!

Så nej, så länge kontrollstrecket syns minsta lilla så är det ingen fara!
Citera
2010-10-21, 19:51
Medlem
_maze_s avatar
Underbart. Tack för svaren!
Citera
2012-04-21, 15:27
Medlem
Monahilpss avatar
Lånar denna tråden.
Det visar samma på min sticka, högsta strecket syns glasklart medans det andra välldigt svagt.

Kommer det vara samma vid andra tester, som tex skolan anordnar?
Jag har endast test för thc, 50ng Är detta högt eller lågt. D.v.s. Om jag skulle haft på 100ng hade det synts längre då?

Mvh
Citera
2012-04-21, 15:51
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monahilps
Lånar denna tråden.
Det visar samma på min sticka, högsta strecket syns glasklart medans det andra välldigt svagt.

Kommer det vara samma vid andra tester, som tex skolan anordnar?
Jag har endast test för thc, 50ng Är detta högt eller lågt. D.v.s. Om jag skulle haft på 100ng hade det synts längre då?

Mvh

Vanlig sticka är 50ng, analys är 20ng.

Streckets tydlighet har att göra med mängden, om du t.ex. har strax under 50 kommer strecket vara otydligare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in