2010-10-20, 23:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Nu tänkte jag starta denna tråd eftersom jag ironiskt nog inte fick något svar från ÅG.

Idén med tråden är följande:

Ibland så får man helt enkelt inte något svar från en mod, och moderatorn kan vara på semester eller liknande. Men det kan bli frustrerande att vänta i en vecka eller två på svar, utan vetskap om varför ingen svarar.

Exempel från verkligheten:

Jag skickade bland annat ett PM till Hisper, för ca. två veckor sedan och har påmint honom med ett annat, men svar uteblir.

Jag har skickat ett PM till ÅG om ifall en sådan här tråd kunde startas där man som användare kan försöka få moderatorns uppmärksamhet eller svar från andra mods, om att ifrågavarande är på semester eller liknande.

Jag har skickat ett PM till Ruskibuss för mer än en vecka sedan och inget svar.

Så, är ÅG, Hisper och Ruskibuss på semester, eller varför svarar de inte? Någon mod som vet?

Och kunde någon i Mac OS ta ställning till det Hisper skulle undersöka, antar att han uppdaterat er, annars så skicka PM till mig.

OBS, hoppas tråden får vara kvar!
Citera
2010-10-21, 00:22
Medlem
epost72s avatar
Jag vet inte men en gång i tiden startade jag en tråd:
Förslag: PM-hanteringssystem allmänna frågor till moderatorer
Skulle det kunna vara något?
Citera
2010-10-21, 23:09
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag vet inte men en gång i tiden startade jag en tråd:
Förslag: PM-hanteringssystem allmänna frågor till moderatorer
Skulle det kunna vara något?

Ja och nej, vet inte om man vill belasta alla med ett PM när det är något en undrar över. Däremot, så kunde det vara bra att få veta att mod ex. är på semester en vecka eller två, så att man vet varför en inte får ett svar.
Citera
2010-10-21, 23:34
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Ja och nej, vet inte om man vill belasta alla med ett PM när det är något en undrar över. Däremot, så kunde det vara bra att få veta att mod ex. är på semester en vecka eller två, så att man vet varför en inte får ett svar.
Det lär tyvärr inte hända eftersom det då vore betydligt enklare att kartlägga oss och i förlängningen ta reda på vem vi är. Ni får helt enkelt leva med att antingen påminna oss med ett nytt PM, eller utgå från att vi inte är i närheten och skicka PM till någon annan.
Citera
2010-10-22, 08:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Vitsen med "min" idé är att det inte skulle hanteras via PM-systemet utan lite som RP-systemet.
Naturligtvis skulle svaret komma via PM.

Men samtidigt är det nog inte som löser din problematik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in