2010-10-20, 20:38
Medlem
möböks avatar
Jag är precis på gång att inhandla en ny TV. Valet föll på LG's 50PK590 och hemmabiosystemet LG 5.1 ch HT805SH. Min fråga är nu vilken sorts kabel jag behöver för att kunna få surround-ljud när jag ser på vanliga TV-kanaler: fungerar det att bara inhandla en extra HDMI-kabel som jag kopplar ihop hemma-bion med TVn, eller måste jag köpa någon annan typ av kabel?

Tacksam för svar!
Citera
2010-10-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av möbök
Jag är precis på gång att inhandla en ny TV. Valet föll på LG's 50PK590 och hemmabiosystemet LG 5.1 ch HT805SH. Min fråga är nu vilken sorts kabel jag behöver för att kunna få surround-ljud när jag ser på vanliga TV-kanaler: fungerar det att bara inhandla en extra HDMI-kabel som jag kopplar ihop hemma-bion med TVn, eller måste jag köpa någon annan typ av kabel?

Tacksam för svar!
Är inte så bra på detta men är det inte bara att läsa instruktions boken? :P
Citera
2010-10-20, 20:44
Medlem
hacks avatar
optisk ljudkabel samt stöd från din tv-box.
Citera
2010-10-20, 20:51
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:

Tacksam för svar!
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...m/110457.3174/
Citera
2010-10-20, 22:02
Medlem
möböks avatar
Tacksam för svaren. Nu är TV'n beställd!
Citera
2010-10-24, 21:27
Medlem
möböks avatar
Har ännu en fråga som jag glömde ställa när jag skapade tråden: hur får jag surroundljud när jag använder ett Xbox 360? Eftersom 360 inte har någon optisk ingång. Kan jag koppla Xboxen via HDMI till TV'n och sedan koppla vidare TV'n till hemmabion via optisk kabel? Får jag då surroundljud med Xboxen?

Hemmabiosystemet är ett LG HT805SH med HDMI out och Optical in.
Citera
2010-10-24, 21:31
Medlem
japantoes avatar
Citat:
Har ännu en fråga som jag glömde ställa när jag skapade tråden: hur får jag surroundljud när jag använder ett Xbox 360? Eftersom 360 inte har någon optisk ingång. Kan jag koppla Xboxen via HDMI till TV'n och sedan koppla vidare TV'n till hemmabion via optisk kabel? Får jag då surroundljud med Xboxen?

Hemmabiosystemet är ett LG HT805SH med HDMI out och Optical in.

Nu har jag inte kollat vad din TV har för kontakter, men du bör kunna köra HDMI mellan 360 och TV sen optisk mellan TV och hemmabio..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in