2010-10-20, 20:29
Medlem
puryeeahs avatar
Hej!

Jag ursäktar om det är fel avdelning men börjar verkligen störa mig på detta. Jag har ett Steelseries 4H headset. Jag hörs nästan aldrig i skype.

Riktigt jävla irriterande rent ut sagt. Pratar jag med endast en person hörs jag oftast bra, blir det flera känns det som att jag hörs lite då och då bara..

Som nu, sitter i ett samtal med typ 4 andra, och hörs i stort sett aldrig, känns som att ett headset för ca 370:- eller vad det kostar från ett välkänt märke borde hålla en viss kvalité?

Å andra sidan börjar jag undra om det är något konstigt med datorn eller internet/någon port eller något som orsakar problemet. För när jag har haft det på en annan dator hörs jag bra. Jag har ljudet inställt på det högsta på skype, finns det några inställningar på datorn jag kan ändra? Vill minnas att jag redan gjort det också men tips godtas.

På väldigt många spel hörs jag ALDRIG, speciellt på steam, så fort jag spelar ett spel genom steam så är det heldött, oavsett hur högt jag skriker. Himla skumt?

Och även när det är "bra" måste jag hålla munnen en milimeter ifrån för att höras bra.

SNÄLLA, hjälp.. Pallar ju inte prova köpa ett nytt heller då det kanske inte ens är själva headsetet som felar.
Citera
2010-10-20, 20:36
Medlem
Jag har samma headset min mitt problem är att min mick inte fungerar ordentligt. Mitt ljud försvinner mitt i mina meningar. Värdelöst, speciellt med tanke på att headsetet är helt. Aldrig fått en smäll eller liknande.
Citera
2010-10-20, 20:39
Medlem
puryeeahs avatar
Ja, precis samma här. Kanske bara är ett kasst headset helt enkelt Ljudet och så är ju suveränt, dom är sköna att ha på sig. Men micen är värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in