2010-10-20, 20:22
Medlem
Det är så att jag har en laptop och måste uppdatera mitt videokort (video card drivers).
Först måste jag tydligen gå in i enhetshanteraren och hitta mitt videokort - lätt tänkte jag..
Problemmet är att jag bara hittar "Bildskärmskort" och om jag dubbelklickar där så får jag fram: Standard VGA bildskärmkort..

Nu undrar jag vad mitt videokort är? Är det Standard VGA bildskärmkort?
Citera
2010-10-20, 20:31
Medlem
AnonymaAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Det är så att jag har en laptop och måste uppdatera mitt videokort (video card drivers).
Först måste jag tydligen gå in i enhetshanteraren och hitta mitt videokort - lätt tänkte jag..
Problemmet är att jag bara hittar "Bildskärmskort" och om jag dubbelklickar där så får jag fram: Standard VGA bildskärmkort..

Hämta hem Everest home edition så får du fram namnet på ditt g-kort.
Citera
2010-10-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaAnders
Hämta hem Everest home edition så får du fram namnet på ditt g-kort.
Skall prova detta
Tack!
Citera
2010-10-21, 10:54
Medlem
har samma problem. har dock installerat cpu-z, aida och liknande men ingen av programen kan se vilket kort jag har och under bildskärmskort hittar jag inga.

nergraderade datorn från vista till xp.
Citera
2010-10-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix

Hmm står det inte på datorn vad det är för tillverkare och modell? Säkert finns drivrutinerna på tillverkarens hemsida. Var noga med rätt modellbeteckning för en dator kan heta samma fast ha olika hårdvara pga uppgraderingar.
Citera
2010-10-21, 11:19
Medlem
Gick inte att uppdatera grafikkortet, men det gick fullt innan när jag körde windows vista, något förslag till vad man kan göra?
Citera
2010-10-21, 16:04
Medlem
wtbsnuss avatar
Öppna datorn och kolla vad det är för kort som sitter i.
Googla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in