2010-10-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green77
330 000 SD'are? Eller hur var det nu då ... Var vi bara ett politiskt slagträ i alla fall?

Nja,knappt 340 000 SDare var det i riksdagsvalet..fast folkmusiker är väl inte kända för att fara med politiska sanningar precis
Citera
2010-10-20, 15:12
Bannlyst
Citat:
Vill du driva tesen att inga professionella kulturarbetare ska få någon form av stöd eller bidrag (det är alltså inte samma sak som a-kassa eller socialbidrag utan något som söks från kulturella instanser) så kommer du till slut bara ha plastiga produkter från Kina och USA. Det mest kommersiella helt enkelt. Sen är dr väl upp till var och en att värdera vad det skulle betyda för en själv.

Det där är lögnaktigt skitsnack, men inte oväntat när det kommer från en tjuv likt dig själv, alla andra klarar av att arbeta och ha hobbies vid sidan om.
Plastiga produkter från Kina och USA?
Skäms du inte över att behöva gå på bidrag, ajuste jag glömde att begreppet skam inte ens existerar bland er reprobate heathen devils.

Du kanske minns var ni idioter stod på skalan för många år sedan när ni kulturarbetar stod lägre än t.o.m. de prostituterade. Hippokrates...
Citera
2010-10-20, 15:14
Medlem
Politiserat knätofsgnäll medelst stråke och sträng skall självklart inte ha några bidrag.Sverige behöver varenda liten peng framöver för att betala för den okontrollerade massinvandringen.
Citera
2010-10-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Jag vill inte ha några svar av dig hedning detta är ingen debatt det finns inget att diskutera med tjuvande hedningar likt dig själv.
Du är problemet med Sverige, du och resten av hedningarn i "folkmusikerna".

Du erkänner alltså att du är grönmögel kommunist (environmentalist wacko heathen), precis vad jag misstänkte, dina främmande åsikter om sakers vardande var övertydliga vilket tyder på ett reprobate mind.
Ni ska inte ha en enda krona av skattemedlen.

Reprobate heathen devil.

Haha, det här var absolut dagens inlägg! Det här ska jag och mina hedniska folkmusikvänner skratta länge åt! Dom här svåra orden som du slänger dig med på slutet är ju fantastiska!

Men fair enough, vi behöver inte språka vidare. Skriv ett inlägg som luktar lite mindre särskola om du har något vettigt att säga
Citera
2010-10-20, 15:17
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Du är kanske inte medveten om hur det fungerar i kultursvängen idag? No offence alltså jag begär ibte att du ska veta det heller.

Det stämmer, jag vet inte exakt hur stödet ser ut. Däremot får dom ju uppenbarligen ta del av skattepengar.

Citat:
All kulturell verksamhet får stöd. Operan, lilla lokalteatern, stora band etc. Det är bara en fråga om vem som betalar. Det kan vara sponsorer, reklamintäkter, statliga bidrag, eubidrag etc.

Det är skillnad på att få reklamintäkter och att få statliga bidrag. Det är en skillnad på att sälja biljetter och att få statliga bidrag.

Det kan du säkert hålla med om.

Citat:
Vill du driva tesen att inga professionella kulturarbetare ska få någon form av stöd eller bidrag (det är alltså inte samma sak som a-kassa eller socialbidrag utan något som söks från kulturella instanser) så kommer du till slut bara ha plastiga produkter från Kina och USA. Det mest kommersiella helt enkelt. Sen är dr väl upp till var och en att värdera vad det skulle betyda för en själv.

Stöd i form av "privata" pengar har jag inget emot. Jag har heller inget emot att stödja den kultur jag uppskattar genom att besöka och betala för denna. Att folk genom skattepengar skall tvingas stödja kultur som de uppenbarligen inte uppskattar* är jag däremot helt emot.

*Då skulle inga bidrag behövas.

Att gemene man hellre lyssnar på vad du kallar "plastiga produkter" än dig och dina folkmusikkompisar är ett problem som bör vara ert, inte vårt.
Senast redigerad av Lommi 2010-10-20 kl. 15:20.
Citera
2010-10-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nja,knappt 340 000 SDare var det i riksdagsvalet..fast folkmusiker är väl inte kända för att fara med politiska sanningar precis

Ni var ju nere på under riksdags nivå nu iaf så de nöjer jag mig med

Skämt å sido så var det väl knappast någon lögn, däremot ett avrundande åt fel håll. My bad! Men min poäng kvarstår. Bemöt den istället!
Citera
2010-10-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Det där är lögnaktigt skitsnack, men inte oväntat när det kommer från en tjuv likt dig själv, alla andra klarar av att arbeta och ha hobbies vid sidan om.
Plastiga produkter från Kina och USA?
Skäms du inte över att behöva gå på bidrag, ajuste jag glömde att begreppet skam inte ens existerar bland er reprobate heathen devils.

Du kanske minns var ni idioter stod på skalan för många år sedan när ni kulturarbetar stod lägre än t.o.m. de prostituterade. Hippokrates...

Bara för att klargöra; Är det här något jag ska svara på?
Citera
2010-10-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ni var ju nere på under riksdags nivå nu iaf så de nöjer jag mig med

Skämt å sido så var det väl knappast någon lögn, däremot ett avrundande åt fel håll. My bad! Men min poäng kvarstår. Bemöt den istället!

Nja,åter en osanning i mängden från ditt håll väl?
Sista SIFON är på 6,4%.En ÖKNING således.Akta dig..snart kommer stora stygga SD och tar dig!
Citera
2010-10-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Politiserat knätofsgnäll medelst stråke och sträng skall självklart inte ha några bidrag.Sverige behöver varenda liten peng framöver för att betala för den okontrollerade massinvandringen.

Håller med om att invandrigen inte behandlas optimalt idag, men den kan du diskutera på annat ställe. Här diskuterar vi kulturpolitik, häng med vetja Vad jag tycker är att du kan gå till dig själv. Gör något positivt! Ta kontakt med ranson invandrare som du inte känt sedan tidigare. Kanske blir det en relation som räcker livet ut?

Se tidigare inlägg angående bidrag
Citera
2010-10-20, 15:26
Medlem
..och..vilken var den poäng som du talar om?

Du har ingen vad jag kan se.
Citera
2010-10-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Det stämmer, jag vet inte exakt hur stödet ser ut. Däremot får dom ju uppenbarligen ta del av skattepengar.

Det är skillnad på att få reklamintäkter och att få statliga bidrag. Det är en skillnad på att sälja biljetter och att få statliga bidrag.

Det kan du säkert hålla med om.

Stöd i form av "privata" pengar har jag inget emot. Jag har heller inget emot att stödja den kultur jag uppskattar genom att besöka och betala för denna. Att folk genom skattepengar skall tvingas stödja kultur som de uppenbarligen inte uppskattar* är jag däremot helt emot.

*Då skulle inga bidrag behövas.

Att gemene man hellre lyssnar på vad du kallar "plastiga produkter" än dig och dina folkmusikkompisar är ett problem som bör vara ert, inte vårt.

Bra inlägg. Jag tror det går en gräns mellan oss två hur vi resonerar med kulturen, men jag respekterar ditt sätt att se på det. Tror inte på att 'konvertera folk' så arr säga
Citera
2010-10-20, 15:31
Medlem
Lantbruks avatar
Green77: PK-etablissemanget hånar och motarbetar svensk kultur (till förmån för afrikansk, kurdisk m.m.), man menar att den svenska kulturen är töntig, eller reaktionär, eller i värsta fall rent av rasistisk eller nazistisk.

Detta menar jag måste motarbetas, och jag hoppas att det också är SD:s tanke med det hela; en motreaktion.

Men visst, vill ni folkmusiker ingå i den elit som slickar uppåt och sparkar neråt så visst. Det är dock väldigt tragiskt att ni gör det, det känns ju onekligen lite in your face att något man (=jag) värdesätter säger åt en att man inte är välkommen...
Senast redigerad av Lantbruk 2010-10-20 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in