2010-10-29, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaynar
Som tidigare nämts i tråden, Piteå stinker

Hela piteå och de som bor där blir inpyrda med en bajslukt då massa fabriker förpestar omgivningen.
Det pinsamma är att piteå bor känner ej själva att de luktar bajs.

Det luktar bara när vinden ligger på och dom som bor där är vana..

Likadant överallt där det finns massaindustrier..

.
Citera
2010-10-29, 09:46
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heysanningen
håll dig ifrån munksund, annelund, linneparken och punkthusen.

Fetat. Nu har jag inte varit i Piteå sedan -99 då jag var på begravning där och det var många år innan dess när jag var där frekvent; men jag har släkt som bott i Annelund, är inte det ett villaområde?
Citera
2010-10-29, 23:08
Medlem
Citat:
måste få säga att det lugnat sig i öjebyn. nu finns dom överallt istället. munksund, annelund, hässel, punkt, zon.

Hezzel ÄR ju i Öjebyn ...Men dom har visst gjort om kvarteret o döpt om det i tron att nu e all skit borta..Men för en gammal pitebo e Hezzel ALLTID Hezzel !
Citera
2010-10-29, 23:12
Medlem
Citat:
håll dig ifrån munksund, annelund, linneparken och punkthusen.

öjebyn, centrala piteå, strömnäs, djupviken, zon och källbo är helt okej. speciellt stan, källbo och strömnäs

är uppväxt i piteå och msåte säga att det är den mest värdelösa staden att bo i, enligt mig. man har inga möjligheter att växa som människa, att skapa en karriär eller få ett "happely ever after". alla är insnöade och trångsynta. enda tiden det är en helt okej stad är på sommaren, vilket varar kanske 1,5 månad om året. yey...

flyttade över 100 mil för att slippa denna miserabla stad. funkar 1-2 år, men efter det, Run for your life !!!

DU dizzar Munksund,Annelund t.ex men hyllar BETONGGhettot ZON???? Skulle aldig sätta min fot e det området..Inte ens under pistolhot. USCH!

Sne kan jag hålla med om att det e rätt svårt att "göra karriär" i stan.Växer inte direkt arbeten på träd där så att säga...Men sommartid e stan helt ok.
Citera
2010-10-30, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
DU dizzar Munksund,Annelund t.ex men hyllar BETONGGhettot ZON???? Skulle aldig sätta min fot e det området..Inte ens under pistolhot. USCH!

Sne kan jag hålla med om att det e rätt svårt att "göra karriär" i stan.Växer inte direkt arbeten på träd där så att säga...Men sommartid e stan helt ok.

hehe.. skojar du med mej?

Så här kan man dela upp zon:

5% pundare
5% utvecklingsstörda
5% studenter
5% vanliga familjer på zon
80% pensionärer...

.. och du kallar det ett ghetto? haha get outta here..
Citera
2010-10-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miklo1982
hehe.. skojar du med mej?

Så här kan man dela upp zon:

5% pundare
5% utvecklingsstörda
5% studenter
5% vanliga familjer på zon
80% pensionärer...

.. och du kallar det ett ghetto? haha get outta here..

= 100% inavlade som tävlar om vem som har mest grejer när dom dör!!??

He få it värk fåttigt....

.
Citera
2010-10-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
= 100% inavlade som tävlar om vem som har mest grejer när dom dör!!??

He få it värk fåttigt....

.

inte helt fel ute där....Nu när man varit ifrån Stan i 12-13 år...man får en feeling...Man ska ha villa o fin bil tydligen....! ..Jag skiter i vicket...Bara man har pengar till hyra o mat på bordet!....MEn i Pite nu e det tydlgien fin bil o kåk...Då visar man att man HAR nånting att komma med!
Citera
2010-10-30, 23:17
Medlem
jag tror fan att jag o min fru här nere i STHLM området har det bättre ekonomikt än i Pite där det MÅSTE bos i villa med bil till varje pris! Det ska se "se bra utåt".... Så e det ju...Sen att dom knappt kan leva efter dom betalt räkningarna ????
Citera
2010-10-31, 06:57
Medlem
Citat:
inte helt fel ute där....Nu när man varit ifrån Stan i 12-13 år...man får en feeling...Man ska ha villa o fin bil tydligen....! ..Jag skiter i vicket...Bara man har pengar till hyra o mat på bordet!....MEn i Pite nu e det tydlgien fin bil o kåk...Då visar man att man HAR nånting att komma med!

Citat:
jag tror fan att jag o min fru här nere i STHLM området har det bättre ekonomikt än i Pite där det MÅSTE bos i villa med bil till varje pris! Det ska se "se bra utåt".... Så e det ju...Sen att dom knappt kan leva efter dom betalt räkningarna ????

Hela stan är i stort sett ett stort villaområde med dyra bilar på uppfarten..

Köp till stuga, båt, snöskoter, motorcykel osv så kan ni vara med i tävlingen..

Hä få it värk fåttigt..

.
Citera
2010-10-31, 08:10
Medlem
Citat:

Skillnaden mellan piteå och stockholm i det här fallet är ju att villapriserna runt piteå gör att det ofta är billigare att bo i 150m2 villa än i 80m2 lägenhet
Citera
2010-11-05, 16:25
Medlem
addez12s avatar
suck... hässel är väl förfan inget jävla ghetto, det bor ju förfan bara barnfamiljer unga människor där. Visst var det ett ghetto förr men kom igen. Har ni inte vart där på minst 5 år så ska ni fan inte yttra er och sen är hässel så liten del av Öjebyn. Bor för övrigt inte där.
Senast redigerad av addez12 2010-11-05 kl. 16:28.
Citera
2010-11-05, 22:35
Medlem
Continental Ops avatar
kulturlivet kvittar de har väl bredband? hur är det med skidspåren, finns det en god tradition av spårpreparering och väl utbyggda spår är väl det man vill veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in