2010-10-22, 18:10
Medlem
Capys avatar
piteå stinker...
Citera
2010-10-22, 20:42
Medlem
Håller med de flesta, dock så vill jag inte riktigt inte hålla med angående att kulturlivet är dött. På acustikum så är det ju nästan konserter varje helg. Även dansuppvisningar hålls rätt ofta. Så helt dött är det ju inte.

För att sammanfatta piteå i några ord. Invadrarfritt, lungt, barnfamiljer, dåligt uteliv, Dollar stor Kiwan.
Citera
2010-10-23, 00:10
Medlem
swimp78s avatar
Flytta till Örnsköldsvik, Umeå eller Luleå istället.
Visst finns det lite invandrare där, men de är verkligen i minoritet jämfört med storstäderna.
I de nämnda städerna domineras folklivet i stan och nöjeslivet på etniskt svenska människor
Citera
2010-10-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Flytta till Örnsköldsvik, Umeå eller Luleå istället.
Visst finns det lite invandrare där, men de är verkligen i minoritet jämfört med storstäderna.
I de nämnda städerna domineras folklivet i stan och nöjeslivet på etniskt svenska människor

Luleå är ju då betydligt sämre än piteå..
Citera
2010-10-24, 20:09
Medlem
E uppvuxen i Pite men utflyttad sen många år...Öjebyn var väl ett område man undvek/undviker att flytta till om man ska bo där....Bersika(Bergsviken) strax söder om stan(Rätt sida om älven )..skulle jag rekommendera..Har man barn så e det kanon där.Nära till skola o.s.v...Fast allt utom Öjebyn e väl bra ioch för sej Pitholm/Strömnäs,Munksund kanske...Djupviken ! Men jag skulle då bo i Bergsviken/Storfors om jag skulle flytta upp "hem" igen !Vad gäller hockeyn som nån skriver om så lirar dom i Div 1 nu.Med drömmar om Allsvenskan! Annars tycker jag Pite e en lugn fin stad att bo i....Kanon på sommaren.Något tråkigare på vintern!
Citera
2010-10-24, 20:54
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megadannel

Luleå är väl en roligare stad att bo i än i hålan Piteå, Luleå är ju ändå nån sorts centralort i den delen av landet.

Jag säger som jag sa förr, välj dom största norrländska städerna (möjligtvis undantaget Sundsvall)
Övik, Luleå, Skellefteå. Det finns förhållandevis få invandrare där jämfört med södra sverige, men de är inte lika tråkiga som Piteå.
Citera
2010-10-24, 20:58
Medlem
jag skulle välja luleå helt klart.. mer utbud
Citera
2010-10-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megadannel

på vilket sätt?
Citera
2010-10-28, 20:40
Medlem
heysanningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Har lite funderingar på Piteå , vilka områden är bra? Vilka är sämre , finns väl inget ghetto i Piteå Någon som bor/bott där och har kunskap om orten?

Det är en av Sveriges minst invandrartäta kommuner vilket är den största orsaken till att jag intresserat mig för staden. Verkar vara lugnt och skönt däruppe

håll dig ifrån munksund, annelund, linneparken och punkthusen.

öjebyn, centrala piteå, strömnäs, djupviken, zon och källbo är helt okej. speciellt stan, källbo och strömnäs

är uppväxt i piteå och msåte säga att det är den mest värdelösa staden att bo i, enligt mig. man har inga möjligheter att växa som människa, att skapa en karriär eller få ett "happely ever after". alla är insnöade och trångsynta. enda tiden det är en helt okej stad är på sommaren, vilket varar kanske 1,5 månad om året. yey...

flyttade över 100 mil för att slippa denna miserabla stad. funkar 1-2 år, men efter det, Run for your life !!!
Citera
2010-10-28, 20:44
Medlem
heysanningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Om du vill hålla dig från "ghetton" så håll dig borta från Öjebyn. Alla drägg och idioter bor där.

måste få säga att det lugnat sig i öjebyn. nu finns dom överallt istället. munksund, annelund, hässel, punkt, zon.
Citera
2010-10-28, 22:41
Medlem
Drägg kommer alltid att finnas överallt, invandrare eller ej.

Jag skulle dock föredra Luleå, partisk som jag är (uppvuxen där). Inte för att det finns särskilt stort nöjesutbud där heller. Men, gillar man Kapp-Ahl finns det minst 2 butiker i centrala stan och en utanför. Onödigt många per capita enligt mig.
Citera
2010-10-29, 00:35
Medlem
Som tidigare nämts i tråden, Piteå stinker

Hela piteå och de som bor där blir inpyrda med en bajslukt då massa fabriker förpestar omgivningen.
Det pinsamma är att piteå bor känner ej själva att de luktar bajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in