2004-06-21, 11:58
Medlem
esses avatar
Prova kör den här om ni törs.

Börja med att ta upp ett paket riktig vaniljglass om ni inte orkar göra egen. Det gör inte jag.
Ta helst färsk ananas och gör ringar av.
Stek dessa i riktigt smör och farinsocker.
Lägg upp den stekta ananasen på assiet och häll farinsockersåsen som blir över och i hålet.
Lägg en lagom tinad skopa glass i hålet.
Ät och njut.

Ändrat stavfel.
Citera
2004-06-22, 18:43
Medlem
phreakdentas avatar
Låter mycket gott! Ska prova det någon dag.
Citera
2004-06-22, 20:41
Medlem
Något annat som man kan kan prova är:
Ta ett paket frysta hallon och släng dom i en kastrull som du sen lägger på värmen. Hallonen kommer då en grötliknande konsistens. Ta ½ liter vaniljglass lägg på ett fat och häll den varma hallonsåsen över. Servera direkt och njuuuuuuut.
Citera
2004-06-22, 20:48
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Air Express
Något annat som man kan kan prova är:
Ta ett paket frysta hallon och släng dom i en kastrull som du sen lägger på värmen. Hallonen kommer då en grötliknande konsistens. Ta ½ liter vaniljglass lägg på ett fat och häll den varma hallonsåsen över. Servera direkt och njuuuuuuut.
Det där brukar jag göra av en mix med hallon och blåbär. Underbart när den varma såsen smälter glassen.

Jag såg ett recept på Punschgratinerade jordgubbar på ett mjölkpaket förra veckan, provade receptet igår och det var väldigt gott.

Ingredienser 4 port

1 liter jordgubbar
4 äggulor
1/2 dl florsocker
1 1/2 dl vispgrädde
3 msk punsch

Sätt ugnen på 225°. Rensa jordgubbarna och lägg dem ganska tätt i en ugnssäker form. Vispa äggulor och florsocker. Vispa grädden och blanda ner äggsmet och punsch. Bred ut smeten över jordgubbarna. Gratinera i övre delen av ugnen i ca 8 min. Servera gärna med knäckflarn.
Citera
2004-06-23, 01:01
Medlem
Stjärtgossens avatar
Annat gott man kan göra är att doppa annanskivorna i uppvispat ägg och sedan i kokosflingor. stek dem sedan i smör och ät med vaniljglass. Gött, Gött i Gött Gött!
Citera
2008-09-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Det där brukar jag göra av en mix med hallon och blåbär. Underbart när den varma såsen smälter glassen.

Jag såg ett recept på Punschgratinerade jordgubbar på ett mjölkpaket förra veckan, provade receptet igår och det var väldigt gott.

Ingredienser 4 port

1 liter jordgubbar
4 äggulor
1/2 dl florsocker
1 1/2 dl vispgrädde
3 msk punsch

Sätt ugnen på 225°. Rensa jordgubbarna och lägg dem ganska tätt i en ugnssäker form. Vispa äggulor och florsocker. Vispa grädden och blanda ner äggsmet och punsch. Bred ut smeten över jordgubbarna. Gratinera i övre delen av ugnen i ca 8 min. Servera gärna med knäckflarn.

Mycket intressant recept, särskilt innehållandes denna underbart gyllengula dryck. Ska testas ikväll, det kan aldrig bli för mycket alkohol i desserter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in