2010-10-19, 21:21
Medlem
Har länge kört med Audacity men det håller inte längre.

Letar efter en motsvarighet till dBpoweramp CD-ripper fast till vinyl istället!
Citera
2010-10-19, 21:26
Medlem
Vad är det som brister med Audacity för dig? Jag tycker det funkar alldeles fantastiskt för att spela in vinylripparna med. Man vill ju inte behandla ljudet för mycket så det förlorar sitt fina vinylsound. Det enda jag brukar göra är att minska vissa mer högljudda knaster genom att rita om ljudkurvorna för hand och i vissa enstaka fall boostar jag kanske basen väldigt lite.
Citera
2010-10-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaton
Vad är det som brister med Audacity för dig? Jag tycker det funkar alldeles fantastiskt för att spela in vinylripparna med. Man vill ju inte behandla ljudet för mycket så det förlorar sitt fina vinylsound. Det enda jag brukar göra är att minska vissa mer högljudda knaster genom att rita om ljudkurvorna för hand och i vissa enstaka fall boostar jag kanske basen väldigt lite.

Nej, jag pratar inte om någon behandling överhuvudtaget men mer ett program som är lite mindre "manuellt" än vad Audacity är så att man slipper sitta och klippa och klistra samt spara filer som blir lite väl för stora.

Bara ett behändigare program som inte är lika klumpigt. Helt enkelt ett program där det tar lite mindre tid att klippa ihop skiten och som inte är lika klumpigt, fungerar inte så jäkla bra på Windows 7.
Citera
2010-10-20, 00:51
Medlem
ischs avatar
Då detta inte har med själva musiken att göra så kickar vi över det till Windows-forumet.

Musik -> Windows
Citera
2010-10-20, 17:20
Medlem
Nujabezs avatar
Skulle nog säga att Audacity är nog det närmaste du kommer i enkelhet.
Inget annat program jag provat har vart lika enkelt som Audacity, dessutom är mycket justerbart om man vill sitta och fixa manuellt.

Det finns nog inget program du INTE sitter och klipper & klistrar med, det är liksom en nödvändighet om du ska rippa vinyler.

Annars ha du : http://www.jokosher.org/ som jag själv inte har provat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in