2010-10-19, 20:17
Bannlyst
Har fått en Mini Pc av en kompis. Jag har suttit nu i över två timmar och fattar fortfarande inte vad jag ska göra. Det är en med XP. Den startar och laddar och kommer till den lilla loggan men sedan blir skärmen svart och allting startar om igen. Och kompisen har låtit den vara i ett dygn för att se om man kunde "kyla" den. Någon som har en idé om vad jag kan testa?
Citera
2010-10-19, 20:23
Medlem
dumbaZs avatar
kolla om någon komponent är överhettad.

http://www.cpuid.com/downloads/hwmon...0-setup-en.exe
Citera
2010-10-19, 21:13
Medlem
Om det alltid är på samma ställe så kan Windows ha blivit korrupt. tex av Virus. Finns även andra situationer det blir så här.

Kolla om det går starta datorn i felsäkert läge (F8) men bli inte förvånad det inte går heller.
Senast redigerad av panpo98 2010-10-19 kl. 21:17.
Citera
2010-10-19, 23:40
Bannlyst
Nu har jag pratat med han över telefonen. Han ger blanka fan i om allting går förlorat på datorn. Alltså har vi gjort den bedömningen att hårddisken skall formateras om den. Hur går jag tillväga för att göra detta?
Citera
2010-10-20, 01:47
Medlem
Ändra boot ordningen i lista så att DVD hamnar först/före hårddisken.
Sen startar du från Win XP CD/DVD skivan och börja installera.
När du kommer till stället där man väljer vilken hårddisk/partition så kan ni ta bort och skapa nya partitioner. Om ni tror att inget är fysiskt fel med hårddisken kan ni snabbformatera istället för långsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in