Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-19, 17:07
Medlem
Jag formaterade om min dator nu (en hp pavilion w5000) med en Xp skiva (piratkopia) allting på datorn är orginal förutom ett grafikkort (geforce gt 8600) jag hittar inga drivrutiner så jag får ljud.
Förslag uppskattas Mvh Hejsan
Citera
2010-10-19, 17:09
Medlem
synshadowss avatar
ladda ned drivrutinerna till moderkortet, där brukar ju finnas drivrutiner för nätverk och ljud och allting alternativt om du vet vilket ljudkort det är. Ganska enkelt ;I
Citera
2010-10-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synshadows
ladda ned drivrutinerna till moderkortet, där brukar ju finnas drivrutiner för nätverk och ljud och allting alternativt om du vet vilket ljudkort det är. Ganska enkelt ;I
är inte så vass på datorer, dem ska funka och sen räcker det.
kan du länka?
Citera
2010-10-19, 17:18
Medlem
dumbaZs avatar
kontrollpanelen > system och säkerhet > administrationsverktyg > datorhantering > enhetshanteran och uppdatera via där.
Citera
2010-10-19, 17:31
Medlem
glömde säga att det är en pirat kopia , har funkat innan utan problem.
Citera
2010-10-19, 21:09
Medlem
Andreasvbs avatar
Välj din exakta modell här, http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=12454&pro dSeriesId=460336&taskId=135
Citera
2011-03-30, 21:01
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
kontrollpanelen > system och säkerhet > administrationsverktyg > datorhantering > enhetshanteran och uppdatera via där.

Jag verkar ha ett liknande problem och din lösning fungerar tyvärr inte. Ljudet fungerar på datorn, jag hör både musik, film och spel samt datorns egna ljud, det är när jag vill använda en mikrofon för att säga något som det inte fungerar. Att jag skriver i denna tråden är för att skype hävdar att jag inte har ett ljudkort?!
Är det drivrutinerna som krånglar ändå? Det som syntes i enhetshanteraren lät inte som ett ljudkort, men var det enda som låg under ljud, "High Definition Audio Device". Någon som förstår vad som felas mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in