Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Varför kan du inte få jobb då? :S
Vad är du bra på, vad har du för utbildning? Fan, även när jag inte jobbar har jag massor med annat jag kan jobba med. Kan man tänka och använda händerna så finns det mängder med jobb.
Varför inte utbilda dig inom högskolan eller liknande? Känns så dumt att du vill stanna med det du har, 3.300 kronor från SOC och även jobbar 40 timmar i veckan för det. Satsa på ett jobb, då har du datorn betald direkt - eller delbetald då du har jobb och garanterat större inkomst. Kan inte föräldrarna hjälpa dig med jobb förresten?
Jag söker
verkligen ALLA jobb, är inte kräsen och vill bara ut och jobb. Anledningen till att jag tar praktik är för att jag VILL jobb. Men ändå får jag inge jobb. Ser bekanta ta och lämna jobb utan att ens anstränga sig typ, kanske för att de är tjejer. Men jag som verkligen söker som en galning får inte ett skit.
Jag har fan gått till bönder och frågat om de vill ha hjälp med att häva skit.
Jag vill inte plugga vidare just nu, ser ingen mening i det om jag är så skoltrött som jag är... att gå i skolan och misslyckas känns slöseri med tid, dessutom är praktik roligare.
Haft mycket vaktmästeri praktik, men alla jag snackat med säger att jag är för ung / för lite erfarenhet m.m.
Sen att flytta känns inte aktuellt då jag bor med min flickvän. (Hon betalar hyran men jag tar hand om allt här hemma, städning m.m, lägger alla mina pengar på mat till oss.. allt hon gör är att lagar den :P typ )
Edit: Söker inte sympati, hade jag skulle jag kunnat flytta till ett annat ställe och fixa jobb, men vill inte flytta så jag väljer själv min sits. Söker bara råd om hur jag ska få min dator