2010-10-19, 15:59
Medlem
Goddag,
Läste lite på ett annat mobilforum (dock dedikerat mest för SE) där skrev dom ivartfall att Nokia är kända för att ha strul på software/firmware i deras lurar.

Och dom rekomenderar en att vänta 6 månader tills Nokia rett ut alla buggar.. nu har jag ej hört om något fel med Nokia N8'an i sig. Men borde det inte bara vara så att updatera firmware om det nu skulle vara någon bugg i det ?
Citera
2010-10-19, 20:51
Medlem
Givetvis släpps uppdateringar, köp så fort du kan! Hittade själv en på Blocket!
Citera
2010-10-19, 22:00
Medlem
Vad kan göra en så fördummad att man vill köpa en telefon som inte fungerar ordentligt? Du inser att det finns fler tillverkare?
Citera
2010-10-22, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wullen
Vad kan göra en så fördummad att man vill köpa en telefon som inte fungerar ordentligt? Du inser att det finns fler tillverkare?
Jag tror faktiskt inte att du har en aning om vad tråden handlar om. Javisst, jag kan ju be Sony Ericsson eller varför inte Samsung att spika ihop en N8 åt mig.
Citera
2010-10-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag tror faktiskt inte att du har en aning om vad tråden handlar om. Javisst, jag kan ju be Sony Ericsson eller varför inte Samsung att spika ihop en N8 åt mig.

Jag tror att tråden handlar om att du vill köpa en mobil som du vet kommer att krångla, istället för att köpa en telefon som funkar...

Edit: För tillföra något konstruktivt: Varför vill du ha den? Tre år gammal hårdvara med ett modernt pris. Det ända som är bra med den är kameran.

Har du överhuvudtaget tittat på jämförelser på youtube? Ex vis denna: http://www.youtube.com/watch?v=2dlVrrdS1lQ
Senast redigerad av Wullen 2010-10-22 kl. 15:14.
Citera
2010-10-22, 16:45
Medlem
shmas avatar
Citat:
Jag tror att tråden handlar om att du vill köpa en mobil som du vet kommer att krångla, istället för att köpa en telefon som funkar...

Edit: För tillföra något konstruktivt: Varför vill du ha den? Tre år gammal hårdvara med ett modernt pris. Det ända som är bra med den är kameran.

Har du överhuvudtaget tittat på jämförelser på youtube? Ex vis denna: http://www.youtube.com/watch?v=2dlVrrdS1lQ

Så du påstår att HTC med android funkat klockrent från första början? Det är ju inte direkt vad jag hört. För övrigt så laddar min n78 samma sida fortare. Det är inte nokian's fel, utan nokians webläsare som är kass på rendering av sidor. Men då det finns ett stort urval av webläsare till symbian så är knappast detta ett större bekymmer så vida man inte är läskunning. Sen skall jag ju faktiskt erkänna att Nokia är dumma i huvudet som aldrig uppdaterar sin läsare.

Jag har dock ingen aning om n8'an är bättre eller sämre rent allmänt, men vad det vettiga program är det nog ingen större skillnad skulle jag tippa. Men det finns plenty av skräp och doningar att ordna till nokia. Det i mitt tycke som är det bästa är att det går att köra gamla dos spel. Heroes of might and magic 3 etc etc.
Men en annan är en inbiten nokianörd å andra sidan :P
Citera
2010-10-22, 19:30
Medlem
Citat:

Jag vet inte om den kommer att krångla. Det var något jag snappade upp på ett annat forum som kan vara sant eller osant.

Kameran är en extremt stor fördel.

Jag finner Nokia N8'an mycket mer attraktiv än HTC desire. Sedan är Nokia N8'an extremt ny och ny firmware kommer släppas.
Är du en HTC fanboy eller varför tror du att det är fel på Nokia N8 ?
Citera
2010-10-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag vet inte om den kommer att krångla. Det var något jag snappade upp på ett annat forum som kan vara sant eller osant.

Kameran är en extremt stor fördel.

Jag finner Nokia N8'an mycket mer attraktiv än HTC desire. Sedan är Nokia N8'an extremt ny och ny firmware kommer släppas.
Är du en HTC fanboy eller varför tror du att det är fel på Nokia N8 ?

Nej, jag äger en iphone 4, och ja, jag tror den kommer krångla så som nokias förra flagskepp gjorde.

Har sett på klippen? De handlar inte om att de kommer komma någon ny uppdatering får den att bli lika bra som de andra moderna telefonerna, den har gammal hårdvara.

Men visst är kamera och ringa det ända man bryr sig om så är den säkert jätte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in