Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tycker Camilla Kvartoft är bra i Agenda men en katastrof i Veckans Brott. GW är en kille som ibland pratar i gåtor och som man måste dra svaren ur. Detta klarar inte Kvarttoft av utan låter ofta intressanta trådar hänga i luften bara. Dessutom ställer hon ibland så dumma frågor ("använde ni vapen när ni rånade värdetransporterna") att man sitter och vrider sig av skam hemma i soffan.
Jag håller med om detta, men antar att dessa dumma frågor och hängande trådar är nödvändiga för att den korkade medelsvensson a) ska kunna hänga med i samtalen, därav idiotfrågorna, och b) inte ska tappa intresset, därav de tvära kasten.
Tycker det är synd att allt får så snabb genomgång, att man bara snuddar på ytan. Bättre vore om de ägnade varje avsnitt åt ett specifikt fall, en timme räcker ju ändå rätt bra till fördjupning, om fokus finns.
Klippningen är också under all kritik, och jag antar att den är ytterligare en anledning till varför allt känns så avkapat. Det är som att de vill stressa igenom de olika programpunkterna, utan att tänka på att kvaliteten blir lidande.
I övrigt gillar jag programidén och Leif GW Persson är en, om än underlig, väldigt kunnig och insatt person. Kul är också att få se klipp från ett gammalt Sverige. Riktigt spännande är det emellanåt också.
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Kul när GW beställda korv

.
Gap, skrik och smällar i bakgrunden. Programledaren vänder sig om då en knall hörs. Leif GW: "God korv det här!"