2010-10-23, 20:51
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hej,

Såg precis en tråd där TS blev bannad. Dock så ser man ett antal inlägg längre ner att någon säger att det måste vara TS som är....

Vill inte länka till tråden, och har rapporterat inlägget. Men frågan kvarstår.

Är outning, outning även när det gäller en avstängd medlem?

Enligt min logik så borde det vara det.
Ja, samma regler gäller även om medlemmen ifråga är bannlyst.
Citera
2010-10-23, 23:40
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Ja, men jag vill bara ha ett klargörande då det varit andra moderatorer som sagt att de är tillåtet att outa någon som är minderårig, t.ex om det är en artikel där någon är minderårig så är de tillåtet att outa denna person, även om han är medlem på Flashback eftersom att han inte får vara medlem.

Lite klurigt när moderatorer säger olika.
Det är aldrig okej att outa en ANVÄNDARE. Om aftonbladet däremot nämner "ung man i 14-års åldern" så utgör det, som jag förstått det, inget regelbrott att skriva vem det är. 1.06 gäller bara medlemmar på forumet, och handlar bara om att du inte får koppla ihop användarnamn med något (t.ex. ett namn eller en annan användare). Om den 14-årige pojken alltså har ett konto på fb spelar det ingen roll, så länge ingen sammankoppling mellan honom och hans konto görs.
Citera
2010-10-23, 23:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det är aldrig okej att outa en ANVÄNDARE. Om aftonbladet däremot nämner "ung man i 14-års åldern" så utgör det, som jag förstått det, inget regelbrott att skriva vem det är. 1.06 gäller bara medlemmar på forumet, och handlar bara om att du inte får koppla ihop användarnamn med något (t.ex. ett namn eller en annan användare). Om den 14-årige pojken alltså har ett konto på fb spelar det ingen roll, så länge ingen sammankoppling mellan honom och hans konto görs.
Det är, såvitt jag vet, en helt korrekt tolkning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in