2010-10-19, 12:33
Finns det något program/sätt att "välja/modifiera" vilka program som ska installeras vid en clean install av Windows 7?
Jag installerar om min dator ganska ofta och är sugen på att veta om det finns något sätt att bocka ur program jag inte använder och inte vill ska hamna i registret från första början
(när jag installerar om datorn).
För att klargöra.
Fram tills nu har jag cirka en gång i månaden installerat om datorn från min säkerhetsskiva som jag brände vid start första dagen.
Därefter har jag avinstallerat i stort sett alla program på datorn med hjälp av Your Uninstaller.
Detta tar en jävligt bra stund och är ganska frustrerande.
Har även tagit bort rester av programmen så gott det går med Jv16.
Varit inne i registret och försökt rensa för hand, gått igenom appdata och även rensat ikon cachen när jag är färdig.
När jag till exempel installerade windows xp på gamla datorn följde alltså ingenting med.
Det är liksom någonting sånt jag vill åt.
Då är registret som "renast" och man väljer själv vad man vill ha där i.
Det här är väl ungefär det jag vill ha i datorn.
http://img210.imageshack.us/img210/3959/shitg.png
Eventuellt även Windows media player.
Allting skulle gå så mycket fortare, att avinstallera saker tar en evighet medans att installera ett program går på under 1minut.
Snackade med någon på en sån där livechatt från microsoft för en månad sen. Han nämnde något program. Nu minns jag tyvärr inte. Men har för mig att jag skulle hita något "whaut" eller "whut" från microsoft's sida.
Någon vänlig kan även få förklara skillnaden på *skapa en systemreparationsskiva*
och *konfigurera säkerhetskopiering*
Jag installerar om min dator ganska ofta och är sugen på att veta om det finns något sätt att bocka ur program jag inte använder och inte vill ska hamna i registret från första början
(när jag installerar om datorn).
För att klargöra.
Fram tills nu har jag cirka en gång i månaden installerat om datorn från min säkerhetsskiva som jag brände vid start första dagen.
Därefter har jag avinstallerat i stort sett alla program på datorn med hjälp av Your Uninstaller.
Detta tar en jävligt bra stund och är ganska frustrerande.
Har även tagit bort rester av programmen så gott det går med Jv16.
Varit inne i registret och försökt rensa för hand, gått igenom appdata och även rensat ikon cachen när jag är färdig.
När jag till exempel installerade windows xp på gamla datorn följde alltså ingenting med.
Det är liksom någonting sånt jag vill åt.
Då är registret som "renast" och man väljer själv vad man vill ha där i.
Det här är väl ungefär det jag vill ha i datorn.
http://img210.imageshack.us/img210/3959/shitg.png
Eventuellt även Windows media player.

Allting skulle gå så mycket fortare, att avinstallera saker tar en evighet medans att installera ett program går på under 1minut.
Snackade med någon på en sån där livechatt från microsoft för en månad sen. Han nämnde något program. Nu minns jag tyvärr inte. Men har för mig att jag skulle hita något "whaut" eller "whut" från microsoft's sida.

Någon vänlig kan även få förklara skillnaden på *skapa en systemreparationsskiva*
och *konfigurera säkerhetskopiering*