Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Jag är däremot köttätare, så det kan ju ses som dubbelmoralism,
men jag äter enbart kravmärkt kött från svenskfödda djur,
och helst av allt viltkött av den anledningen att de djuren har haft det bra i sin naturliga miljö hela sitt liv.
Ursäkta om jag låter lite dryg nu, men har du vuxit upp med tecknade Bambi?
Vilda djur har det inte alls så himla bra alla gånger. De lever i sin normala miljö, ja, vilken innebär svält, sjukdomar, skador, skräck, föräldralöshet, slagsmål, insekter osv. Inte enbart en ljuv promenad över grönskande ängar.
Det man kan säga om vilda djur, är att det inte är människan som är orsaken till deras lidande, men det är en helt annan diskussion.
Sedan förstår jag fortfarande inte skillnaden mellan att föda upp en kossa och sedan avliva henne, motför att föda upp en hund och sedan avliva den. Båda djuren föds upp för att tillfredsställa människors behov. Skillnaden består i vad människan tänker göra med dem efter att de dött; kossan används till en massa saker som är nyttiga för oss, hunden skottas ner.
Ja, jag använder kläder som är gjorda av djur, men jag avhåller mig från päls. Jag väljer också, som Goddess, vilka varor jag köper och jag kan hålla med om att mycket kan förbättras i dagens djurhållning.