2010-10-19, 10:30
Medlem
BoyyyBoys avatar
Hej på er,

Jag laddade precis ned en PDF-fil från en lärare. När filen var klar fick jag i samband med detta upp en skylt på skärmen: "Alert! License update" eller liknande av mitt avast. Jag har avast som virusskydd. Jag tyckte det var ett sådant konstigt sammanträffande att lärarens fil blev nedladdad samtidigt som detta kom upp. Är det virus eller hur ska göra? Med andra ord: finns det något känt virus kopplat till avast som är ute och rullar?
Citera
2010-10-19, 10:35
Medlem
debbens avatar
Har fått samma sak på min stationära dator. Har däremot ingen aning om vad det är, men uppstod vid en liknande situation som dig då jag satt och letade efter massa information i olika pdf:er.
Citera
2010-10-19, 10:44
Medlem
Jag fick samma meddelande igår, hade dock inget med pdf att göra.

Har en ful-version av avast. Kan det vara så att de upptäckt det och vill att man ska köpa virusskyddet istället?
Citera
2010-10-19, 14:34
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debben
Har fått samma sak på min stationära dator. Har däremot ingen aning om vad det är, men uppstod vid en liknande situation som dig då jag satt och letade efter massa information i olika pdf:er.

Har du installerat det nya?

Citat:
Ursprungligen postat av Janneflash
Jag fick samma meddelande igår, hade dock inget med pdf att göra.

Har en ful-version av avast. Kan det vara så att de upptäckt det och vill att man ska köpa virusskyddet istället?

Ja, jag har också ful-versionen. Jag har ju sett vänner med det mer upp-pimpade avast och undrat varför jag inte blivit tillfrågad ännu. Men det kom i sådant underligt läge nu att jag blev fundersam. Men det går ju fortfarande välja det som är gratis som jag förstått. Har du installerat?
Citera
2010-10-19, 16:35
Medlem
SilentVictorys avatar
http://wiki.answers.com/Q/How_do_you...g_alert_pop_up

Femte svaret uppifrån när jag googlade på "Avast license alert"
Citera
2010-10-19, 21:59
Medlem
[/quote]Ja, jag har också ful-versionen. Jag har ju sett vänner med det mer upp-pimpade avast och undrat varför jag inte blivit tillfrågad ännu. Men det kom i sådant underligt läge nu att jag blev fundersam. Men det går ju fortfarande välja det som är gratis som jag förstått. Har du installerat?[/quote]

Nej jag har inte installerat det nya, bara stängt ned pop-upen.
Så man kan köra på gratis versionen som visas i pop-upen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in