• 2
  • 3
2010-10-20, 18:37
Medlem
Greengrasss avatar
Och därför jag frågar är för att jag ska skriva nästa veckas meny, jag jobbar på en krog och det ska bara vara lite enklare lunchrätt.

Tack för alla svar också!
Citera
2010-10-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greengrass
Skomakar låda är faktiskt ryggbiff som serveras med potatispuré och rödvinssås med kapris och knaperstekt bacon

Jaså! Det var väl runt 10 år sedan jag åt det, min käre moder gjorde den nog så att jag gillade den utan t.ex. rödvinssås och kapris (vilket jag hatar, true story).
Citera
2010-10-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greengrass
Och därför jag frågar är för att jag ska skriva nästa veckas meny, jag jobbar på en krog och det ska bara vara lite enklare lunchrätt.

Tack för alla svar också!

Okej, jag försöker igen. Wallenbergare med potatismos, lingon och ärtor. Mycket uppskattad lunch.
Citera
2010-10-20, 21:28
Medlem
Woops, dubbelpost!
Senast redigerad av Tham90 2010-10-20 kl. 21:28. Anledning: Dubbelpost
Citera
2010-10-21, 09:46
Medlem
X666s avatar
Nikkaluoktasoppa !
Citera
2010-11-07, 08:31
Medlem
Dirges avatar
Något som är grymt gott är att göra en färs gryta med aubergine och zuchini , bara bryna färs & lök och sedan sköra grönsakerna i mindre tärningar och bryna i olivolja. Efter det blanda ner allt i en kastrull/gryta och ha i passerade tomater,vitlök,massa spiskummin,torkad koriander,oregano,peppar och salt och spä på med vatten så det täcker och låta puttra i ca 40 minuter och servera med pasta eller ris med lite finhackad bladpersilja över.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in