2010-10-18, 23:15
Nu är jag helt ny här i egen musik och visste inte riktigt om det fanns en stor tråd där man postar egen musik man vill ha kritik på eller om man postar en egen tråd. Hur som helst så visste jag inte vad jag skulle söka på för att finna en sådan tråd så jag testar här.
Jag har skrivit en låt, kritik tack
Vill jag egentligen inte ha kritik på sången eller pianospelet i ljudklippet som följer. För jag är sorgligt medveten om att det låter som att en grävling som fastnat inne i ett piano där min sång är grävlingens panikslagna läten och pianospelet är grävlingens tassar som fördjäves försöker sparka loss sig från pianosträngarna han snärjt in sig i. Känner man ändå att massiv kritik ska den jävla fulstrupen ha så absolut, skjut!
Men jag vill desto hellre ha kritik på melodin, texten och hurvida jag stulit melodin från någon annan bättre låt? För jag är väldigt nojig över att jag i bakhuvudet bara stulit en annan sångs melodi och indokrinerat mitt svaga sinne att tro att det är mitt eget påhitt. Det vore en rätt patetisk handling även i mitt eget tycke och vill gärna att det uppdagas asap.
http://www.youtube.com/watch?v=OQno0NvuW0o
Att det låter som att skitklippet är inspelat med en usel mp3spelare beror på att skitklippet verkligen är inspelat med en usel mp3spelare. Att det är massor flummiga bilder i klippet beror på att windows moviemaker krävde lite fotografier att hålla uppe filmen med. De har absolut ingenting med låten att göra.
Låten heter Odense å och texten går så här:
I used to have some company
But this time im all alone
And i guess there is too many songs
Written by only one
I cant really help it though
I cant find another way
Laying next to the river
Im the only one left to say
I dont know shit about shit
So shut the fuck up some say
About whats right, whats wrong
And how to live the day
Be silent for once
Forget about the whys
Like ugly ducklings
Like ugly lies
The Riversidetrees
Seems to like their position
Dipping branches in the water
Thats reflecting the sun
And unvaluable perfumes
Are floating in the air
The Sad and ugly ducklings
Never seem to care
ref
The Clouds they come and go
Thats how it has to be
And according to the swanes
The River is free
And according to the birdsongs
And churchbells far way
I should stop try so hard
And understand it anyway
ref
(tack på förhand)
Jag har skrivit en låt, kritik tack
Vill jag egentligen inte ha kritik på sången eller pianospelet i ljudklippet som följer. För jag är sorgligt medveten om att det låter som att en grävling som fastnat inne i ett piano där min sång är grävlingens panikslagna läten och pianospelet är grävlingens tassar som fördjäves försöker sparka loss sig från pianosträngarna han snärjt in sig i. Känner man ändå att massiv kritik ska den jävla fulstrupen ha så absolut, skjut!
Men jag vill desto hellre ha kritik på melodin, texten och hurvida jag stulit melodin från någon annan bättre låt? För jag är väldigt nojig över att jag i bakhuvudet bara stulit en annan sångs melodi och indokrinerat mitt svaga sinne att tro att det är mitt eget påhitt. Det vore en rätt patetisk handling även i mitt eget tycke och vill gärna att det uppdagas asap.
http://www.youtube.com/watch?v=OQno0NvuW0o
Att det låter som att skitklippet är inspelat med en usel mp3spelare beror på att skitklippet verkligen är inspelat med en usel mp3spelare. Att det är massor flummiga bilder i klippet beror på att windows moviemaker krävde lite fotografier att hålla uppe filmen med. De har absolut ingenting med låten att göra.
Låten heter Odense å och texten går så här:
I used to have some company
But this time im all alone
And i guess there is too many songs
Written by only one
I cant really help it though
I cant find another way
Laying next to the river
Im the only one left to say
I dont know shit about shit
So shut the fuck up some say
About whats right, whats wrong
And how to live the day
Be silent for once
Forget about the whys
Like ugly ducklings
Like ugly lies
The Riversidetrees
Seems to like their position
Dipping branches in the water
Thats reflecting the sun
And unvaluable perfumes
Are floating in the air
The Sad and ugly ducklings
Never seem to care
ref
The Clouds they come and go
Thats how it has to be
And according to the swanes
The River is free
And according to the birdsongs
And churchbells far way
I should stop try so hard
And understand it anyway
ref
(tack på förhand)
Jag gillar inte ens att sjunga. Men gillar att skriva texter och melodier och har inte hittat nån tenor som orkat ta sig an dom, allt ska man behöva göra själv