• 1
  • 2
2010-10-18, 22:30
Medlem
dubbel-durchs avatar
Tjena.
köpte idag ett packet färdig grillad kyckling på ica som till en början var gott men...
efter att ha ätit upp den första klubban lyfte jag på den andra kyckling klubban och fick då se att det läg 2 räkor i botten av packetet...Riktigt äckligt.
kan man bli sjuk av att blanda skaldjur och kyckling?
isådana fall kan jag stämma eller var går gränsen?

Detta var lika mycket en varnings tråd till er kyckling älskare där ute som som en fråge tråd.
Citera
2010-10-18, 22:36
Moderator
rotadents avatar
"Restauranger och matställen"? Hur tänkte du nu?

--► Matlagning

//Mod
Citera
2010-10-18, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbel-durch
kan man bli sjuk av att blanda skaldjur och kyckling?
Tryck in fingrarna i halsen snabbt !!
Citera
2010-10-18, 22:41
Medlem
dubbel-durchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlaashBaack
Tryck in fingrarna i halsen snabbt !!
kan det gå riktigt illa eller?
Citera
2010-10-18, 22:43
Medlem
Magnetisms avatar
Inte kul om någon skaldjursallergiker fått kycklingen. Tror knappast du kan stämma dom för det, du får väl en ursäkt och en värdecheck på 100kr, annars kan du alltid böla ut hos ab .
Citera
2010-10-18, 22:43
Medlem
Evilyns avatar
För att fatta mig kort:
Nej.
Citera
2010-10-18, 22:45
Medlem
dubbel-durchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetism
Inte kul om någon skaldjursallergiker fått kycklingen. Tror knappast du kan stämma dom för det, du får väl en ursäkt och en värdecheck på 100kr, annars kan du alltid böla ut hos ab .
tängte inte stämma men är lite nyfiken på var den svensk gränsen går?
i usa tror jag den kan ga gått..eller?
Citera
2010-10-18, 22:57
Medlem
Magnetisms avatar
Inte speciellt insatt i det. Men visst, i USA hade det säkert inte varit några problem alls där någon lirare stämde Mcdonalds för den bränt sig på tungan av hett kaffe tex..
Citera
2010-10-19, 00:05
Medlem
wedges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetism
Inte speciellt insatt i det. Men visst, i USA hade det säkert inte varit några problem alls där någon lirare stämde Mcdonalds för den bränt sig på tungan av hett kaffe tex..
Nja, inte riktigt. Hon som stämde McDonalds hade vält ut en mugg 80-gradigt kaffe i knät vilket orsakade tredje gradens brännskador över låren och var tvungen att genomgå en hudtransplantation.
Citera
2010-10-19, 00:47
Medlem
Citat:
tängte inte stämma men är lite nyfiken på var den svensk gränsen går?
i usa tror jag den kan ga gått..eller?

Du kan stämma i Sverige också, skillnaden ligger i skadeståndet du kan få. I USA kan du i princip kräva hur mycket som helst som plåster på såren för att du har blivit skadad men i Sverige så får man endast ersättning för det man har lagt ut. Så säg att du hade varit skaldjursallergiker och råkat äta en räkorna och detta hade lett till att du fått ta bilen in till sjukhuset, köpt mediciner och sedan blivit sjukskriven i en vecka. Då kan du få ersättning för resan, medicinerna och utebliven lön.
Citera
2010-10-19, 00:58
Medlem
banquets avatar
Citat:
Tjena.
köpte idag ett packet färdig grillad kyckling på ica som till en början var gott men...
efter att ha ätit upp den första klubban lyfte jag på den andra kyckling klubban och fick då se att det läg 2 räkor i botten av packetet...Riktigt äckligt.
kan man bli sjuk av att blanda skaldjur och kyckling?....
Ta det lugnt, det ska nog inte vara någon fara.

Ps. Akta dig för dubbel-durchfall. Hehe.
Citera
2010-10-19, 03:51
Medlem
Magnetisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedge
Nja, inte riktigt. Hon som stämde McDonalds hade vält ut en mugg 80-gradigt kaffe i knät vilket orsakade tredje gradens brännskador över låren och var tvungen att genomgå en hudtransplantation.

Haha, jaha okej det var så det låg till, fick det berättat för mig för ett bra tag sedan.
Tycker ändå det var hennes fel och sjukt att kunna stämma någon för en sådan sak. Men men sorry, ot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in