2010-10-18, 21:22
Medlem
Halloj!

Vart ute i etern och letat efter ett vettigt digitalpiano.
Eftersom jag har en budget på max 10 000 har jag varit runt och insett att det mesta som verkar hålla någon klass kostar för mycket. Är sedan tidigare såld på yamahas p-140, och hade gärna köpt något som liknar den i ljud och känsla. Funktioner är inte av någon extrem betydelse, men jag har gillar 140-modellen, som sagt. Så, frågan är p-70, som säkerligen är av en annan kaliber, kan den vara någonting att ha, har hittat en ganska fin annons, nämligen? Har konkurrerande märken, Korg, Roland osv någonting att erbjuda för en relativt låg penning?

Kraven är egentligen inte så höga, från min del, bortsett från att det inte skall kännas som att jag spelar på en leksak för femåringar, vilket jag fått känna när jag varit runt och spelat på diverse budgetvarianter.

Några tips eller tankar hade uppskattats!
Citera
2010-10-18, 21:24
Medlem
Sjuknesss avatar
Yamaha Portable Grand, DGX 630 - Du får den för 7500 kr nu för tiden, betyder att du kan spara 2500 kr och köpa något kul istället.
Citera
2010-10-18, 22:24
Medlem
Leta efter Begagnade P-120, P-140, P-155, eller någon Clavinova CLP-270, CLP-330 eller CLP-370.

Annars har du CLP-320 för runt 10k nytt och det lär vara helt ok, du borde gå och provlyssna finns det ingen butik i närheten? Deras CLP serier är ju mer som en möbel med, ett riktigt digitalpiano och inte som ett stagepiano.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in