Detta är fan inte sant. Fattar inte hur Brynäs kan trilla ur sitt spel så jävla mycket.
Det handlar inte om det. Det handlar om att man har tidernas sämsta målvaktsuppsättning och att Djurgården fegade ur efter första perioden och började skjuta bredvid Svedberg. Då rasslar det som regel i nätet. Dessutom var man ofina nog att sätta in en riktig målvakt i sitt eget mål. Tyvärr har ju Brynäs inte den möjligheten. Sen att Brynäs har lika låg procentuell utdelning i PP som Svedberg har i räddningar hjälper ju inte heller. Brynäs skänker bort matchen och Djurgården tar välförtjänta poäng.
Nehej? Så om man är förbannad och kastar sin klubba på grund av detta så är det inte att agera i vredesmod? Då får du nog upplysa mig om vad innebörden av att agera i vredesmod är - jag tycks nämligen ha missförstått det.
Jag tror verkligen inte att det är klubban han dömer ut sig själv på. Det var ju att han lämnade rinken som han straffades för. Det sa i varje fall kommentatorn att domarna sagt.
Jag tror verkligen inte att det är klubban han dömer ut sig själv på. Det var ju att han lämnade rinken som han straffades för. Det sa i varje fall kommentatorn att domarna sagt.
Jo, absolut. Men det faktum att han slänger klubban indikerar ju att han inte var särskilt nöjd. Möjligt att han missuppfattat situationen, men det är ändå hans ansvar - inte domarnas. Det är även möjligt att han trodde han fick lämna isen med en tia eftersom det var kort tid kvar av perioden. Spelar mindre roll nu i och för sig. Inte omöjligt att situationen tände Djurgården och faktiskt vände matchen heller.
Jag trodde på förhand att FBK skulle vinna med 3-0 och fick rätt. Väntat att Luleå skulle gå mållösa. 3-0 efter att man tagit ut målvakten... dumt. Den som har storhetsvansinne får tänka om. Luleå är bra men inget topplag. 6-7a blir vi nog till slut.
FBK visade fan klass ikväll. Bakåt var de helt lysande. Kan önskas lite mer utdelning på chanserna. Det blir SM-final Färjestad - Skellefteå till våren. Guldet hamnar i Karlstad.
Mark Owuya hade verkligen inte vaknat när matchen satte igång och det gjorde att vi fick ett jobbigt läge i matchen. 0-3 i baken efter en period är aldrig roligt. Men i och med målvaktsbytet så vaknade laget och det är fantastiskt att se Djurgården som verkligen aldrig ger upp. Underbar upphämtning. Dessutom gör Kempe mål igen och backarna visar att deras bössor inte är att leka med.
Fett med cred till Tim Sandberg också som gör ett grymt jobb och ett par riktiga klassräddningar. Känns som att det är dags att låta han starta mot HV71 på torsdag.
Skönt att Super Mario får hänga en ytterligare. Återigen grymt bra snurr på juniorerna.
+ Sandberg
+ Brodin (både tackling + står upp)
+ Krüger/Norman för sitt grymma slit
+ Sillen (riktigt bra snurr + tar ner Svedberg på jorden)
- Domarna (dessa patetiska SSK-domare, så otroligt jävla dåliga och visar noll respekt när man inför tredje perioden är flera minuter försenade in på isen. Pajasjävlar)
- Svedberg (dålig förlorare)
- M.Nilson (även om domarna är bönder så behöver DIF spelare som Mackan på isen)
Skönt att Super Mario får hänga en ytterligare. Återigen grymt bra snurr på juniorerna.
+ Sandberg
+ Brodin (både tackling + står upp)
+ Krüger/Norman för sitt grymma slit
+ Sillen (riktigt bra snurr + tar ner Svedberg på jorden)
- Domarna (dessa patetiska SSK-domare, så otroligt jävla dåliga och visar noll respekt när man inför tredje perioden är flera minuter försenade in på isen. Pajasjävlar)
- Svedberg (dålig)
- M.Nilson (även om domarna är bönder så behöver DIF spelare som Mackan på isen)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!