2004-06-20, 16:40
Bannlyst
När jag länsade kylskåpet på jakt efter glass så hittade jag en flaska grön Chartreuse med en skvätt kvar i. Då fick jag en idé.

Vaniljglass (med äkta vanilj, såklart) + god chokladsås (eller fattigmansvarianten, oboypulver, gott det också) + grön Chartreuse = supergott

Kanske något för er sötsaksälskare på FB (var det nån som sa G_P ?)?
Citera
2004-06-20, 16:54
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Kanske något för er sötsaksälskare på FB (var det nån som sa G_P ?)?

Själv är jag tokig i jänkarklassikern med vaniljglass i ett stort glas coca cola,
minns inte vad den kallas.
Eller en ihoprullad pannkaka med en sträng mjukglass inuti.
Eller polkaglass med sega polkabitar, eller Mövenpicks Double vanilla dream med färska jordgubbar, eller melonglass med tuttifruttiströssel, eller Häagen dazs cream caramel brownie med vispgrädde, eller...
Citera
2004-06-20, 17:11
Medlem
dayms avatar
GB's "Rabarberdröm" är svårslagen Rabarber, nån sylt och stora saftiga pajbitar i det hela.
Citera
2004-06-20, 21:29
Medlem
Pettans avatar
Käkade nån knäckglass från sia(tror jag det var) skickade påen näve med salta jordnötter... helt ok...!
Citera
2004-06-21, 12:20
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory

Själv är jag tokig i jänkarklassikern med vaniljglass i ett stort glas coca cola,
minns inte vad den kallas.
Eller en ihoprullad pannkaka med en sträng mjukglass inuti.
Eller polkaglass med sega polkabitar, eller Mövenpicks Double vanilla dream med färska jordgubbar, eller melonglass med tuttifruttiströssel, eller Häagen dazs cream caramel brownie med vispgrädde, eller...

Coca-Cola Flote heter den, men jag föredrar när man använder chockladglass istället för vanilj, chockladglass är det även i ursprungsreceptet.
Citera
2004-06-21, 17:09
Bannlyst
Vilken annan sprit kan man hälla på glass? Har tidigare provat med Drambuie, och det var supergott. Baileys borde funka kanonbra, men hur funkar det med bourbon eller rom, till exempel?
Citera
2004-06-21, 18:21
Medlem
Mockens avatar
Jag tycker att glass är jättegott, och ett glas sprit också, men aldrig tillsammans. Man förstör både glassen och spriten anser jag.

Glass ska ätas fort och mycket är mitt motto.
Ta en god glass, ca en ½ liter eller mer, och mosa den och rör omkring med en gaffel så att det blir som mjukglass. Mmmmm, underbart gott att vräka i sig.
Jag äter alltid glass med gaffel.
Citera
2004-06-23, 14:49
Medlem
Mazter_Ms avatar
man kör med vanlig vaniljglass sen tar man lite möjlk lite citron ev lite söker mosar det till en fin mjukglass så blir det hur gott som hellst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in